LenK
Forumguru
Nieuwkoop zit vlak bij mijn werk, dus ideaal om mijn dealer te zijn. Toch zal ik er nooit een auto kopen omdat ik behoorlijk op ze afgeknapt ben. Echt het soort autodealer waar ik een hekel aan heb.
Mijn 1e kennismaking was bij een simpel klusje: 4 wielen balanceren. Daarvoor mocht ik even € 115 voor neertellen. Hun smoesjes om de prijs te verklaren gingen er bij mij niet in. Het was puur afzetterij.
Daarna ben ik er een tijd niet geweest -had er de extra km naar Wolstad wel voor over- tot ik met mijn O2 een garantieklusje had, daar konden ze me niet mee afzetten dus heb ik het er maar op gewaagd.
Ik kon er op wachten. Ja, ja inderdaad ik kon inderdaad wachten, zeker 1,5 uur...pffft.
Maar dat gaf me wel mooi de kans om een en ander op mijn gemaakt te bekijken en beluisteren wat er allemaal gebeurde.
Ieder personeelslid loopt daar voortdurend rond en op en neer, erg productief komt het niet over. Daarom moesten ik en 3 anderen zolang wachten, wellicht.
En hoe klanten daar te woord worden gestaan, ik kneep mijn tenen bij elkaar, hoe onnozel denken ze dat de klanten zijn. Bang maken om iets te kunnen aansmeren bijvoorbeeld. Ze spraken de klanten nog net niet aan met mevrouwtje of meneertje, maar de conversatie was wel op vergelijkbaar infantiel niveau.
Het pand is ook zeer onpraktisch. Je moet helemaal door de showroom om de werkplaatsreceptie te bereiken. De showroom is een meter of 10 breed en 50 meter lang of meer, dus als je nog iets uit de auto moet pakken dan kom je hijgend weer terug bij de balie. En van voor het pand naar achteren met de auto is ook een heel eind omdat er een paar panden aan elkaar zitten. Als ze nou zo slim waren geweest om de werkplaats receptie aan de achterkant van het gebouw toegankelijk hadden gemaakt dan was dat heel wat praktischer geweest. Voor de klant niet zover lopen en voor de monteurtjes ook heel wat handiger omdat ze niet dat eind door de zaak en om het pand hoeven. Dat zou iedereen een hoop tijd besparen. Dan zou het allemaal wat sneller kunnen en daardoor ook wat goedkoper dus.
Mijn 1e kennismaking was bij een simpel klusje: 4 wielen balanceren. Daarvoor mocht ik even € 115 voor neertellen. Hun smoesjes om de prijs te verklaren gingen er bij mij niet in. Het was puur afzetterij.
Daarna ben ik er een tijd niet geweest -had er de extra km naar Wolstad wel voor over- tot ik met mijn O2 een garantieklusje had, daar konden ze me niet mee afzetten dus heb ik het er maar op gewaagd.
Ik kon er op wachten. Ja, ja inderdaad ik kon inderdaad wachten, zeker 1,5 uur...pffft.
Maar dat gaf me wel mooi de kans om een en ander op mijn gemaakt te bekijken en beluisteren wat er allemaal gebeurde.
Ieder personeelslid loopt daar voortdurend rond en op en neer, erg productief komt het niet over. Daarom moesten ik en 3 anderen zolang wachten, wellicht.
En hoe klanten daar te woord worden gestaan, ik kneep mijn tenen bij elkaar, hoe onnozel denken ze dat de klanten zijn. Bang maken om iets te kunnen aansmeren bijvoorbeeld. Ze spraken de klanten nog net niet aan met mevrouwtje of meneertje, maar de conversatie was wel op vergelijkbaar infantiel niveau.
Het pand is ook zeer onpraktisch. Je moet helemaal door de showroom om de werkplaatsreceptie te bereiken. De showroom is een meter of 10 breed en 50 meter lang of meer, dus als je nog iets uit de auto moet pakken dan kom je hijgend weer terug bij de balie. En van voor het pand naar achteren met de auto is ook een heel eind omdat er een paar panden aan elkaar zitten. Als ze nou zo slim waren geweest om de werkplaats receptie aan de achterkant van het gebouw toegankelijk hadden gemaakt dan was dat heel wat praktischer geweest. Voor de klant niet zover lopen en voor de monteurtjes ook heel wat handiger omdat ze niet dat eind door de zaak en om het pand hoeven. Dat zou iedereen een hoop tijd besparen. Dan zou het allemaal wat sneller kunnen en daardoor ook wat goedkoper dus.