Nieuwkoop, Den Bosch

LenK

Forumguru
Nieuwkoop zit vlak bij mijn werk, dus ideaal om mijn dealer te zijn. Toch zal ik er nooit een auto kopen omdat ik behoorlijk op ze afgeknapt ben. Echt het soort autodealer waar ik een hekel aan heb.

Mijn 1e kennismaking was bij een simpel klusje: 4 wielen balanceren. Daarvoor mocht ik even € 115 voor neertellen. Hun smoesjes om de prijs te verklaren gingen er bij mij niet in. Het was puur afzetterij.

Daarna ben ik er een tijd niet geweest -had er de extra km naar Wolstad wel voor over- tot ik met mijn O2 een garantieklusje had, daar konden ze me niet mee afzetten dus heb ik het er maar op gewaagd.
Ik kon er op wachten. Ja, ja inderdaad ik kon inderdaad wachten, zeker 1,5 uur...pffft.
Maar dat gaf me wel mooi de kans om een en ander op mijn gemaakt te bekijken en beluisteren wat er allemaal gebeurde.
Ieder personeelslid loopt daar voortdurend rond en op en neer, erg productief komt het niet over. Daarom moesten ik en 3 anderen zolang wachten, wellicht.
En hoe klanten daar te woord worden gestaan, ik kneep mijn tenen bij elkaar, hoe onnozel denken ze dat de klanten zijn. Bang maken om iets te kunnen aansmeren bijvoorbeeld. Ze spraken de klanten nog net niet aan met mevrouwtje of meneertje, maar de conversatie was wel op vergelijkbaar infantiel niveau.

Het pand is ook zeer onpraktisch. Je moet helemaal door de showroom om de werkplaatsreceptie te bereiken. De showroom is een meter of 10 breed en 50 meter lang of meer, dus als je nog iets uit de auto moet pakken dan kom je hijgend weer terug bij de balie. En van voor het pand naar achteren met de auto is ook een heel eind omdat er een paar panden aan elkaar zitten. Als ze nou zo slim waren geweest om de werkplaats receptie aan de achterkant van het gebouw toegankelijk hadden gemaakt dan was dat heel wat praktischer geweest. Voor de klant niet zover lopen en voor de monteurtjes ook heel wat handiger omdat ze niet dat eind door de zaak en om het pand hoeven. Dat zou iedereen een hoop tijd besparen. Dan zou het allemaal wat sneller kunnen en daardoor ook wat goedkoper dus.
 
Grappig, ik werk bij SAP, dus ook lekker in de buurt voor mij maar heb tot nu toe gemengde gevoelens bij deze dealer. De verkoop was aardig, uitgebreid en allemaal zeer vriendelijk. Een week later wilde ik de Solisto MP3 speler in laten bouwen. Ik moest 1,5 uur wachten voor ik aan de beurt was maar men maakte wel excuses en legde uit waarom het zolang duurde. Ook werd mij 3 keer een kop koffie gebracht tijdens het wachten. Vervolgens deden de monteurs wel erg lang over de inbouw en dit heeft geleid tot een klepje op het dashboard wat niet goed meer sluit omdat het mechanisme ontzet was.
 

Huib

Lid
Ik woon zelf in vlijmen (ligt tegen den bosch aan) maar voor mijn werk heb ik standplaats nieuwegein, dat ligt vlakbij de meern, utrecht.
Ik ben wezen kijken voor een auto bij nieuwkoop in den bosch en werd daar ook niet echt professioneel geholpen.
Of ze weten niks of ze willen je een poot uitdraaien.

Ben daarna naar skodacenter de meern geweest en hier op en top geholpen. Goede service. Veel meer autos dan in den bosch, toch een klein bedrijf met eigen werkplaats direct achter de showroom. Ben (helaas) al een paar keer terug geweest voor een kopje koffie (en wat kleine kneuterige dingetjes aan de auto) prima opgelost en de koffie smaakte ook goed... ik zeg daar nu inmiddels "tot het volgende bakkie als ik in de buurt ben" 8--)
 

Fabia

† In Memoriam
Wat ik me dan altijd afvraag is of ze het zelf niet in de gaten hebben. Ik las laatst in de krant dat er tegenwoordig veel meer gebruik gemaakt wordt van mystery shoppers, misschien een idee voor Pon. Kan je goed je verkoop organisatie door lichten. Verkopen is toch nog een hele kunst hoor, soms heb ik zo'n spijt bij een verkoper dat ik een vraag stelde. Dan krijg je toch zo'n enorm stom antwoord te horen.
 

Mistraller

Senior Member
Ik hoop maar dat ze bij mijn aflevering hun stinkende best gaan doen dan. Wordt binnen nu en 2 weken afgeleverd als het goed is. Inhoudelijke kennis was er inderdaad weinig. Verkoper wist niet meer dan in de folder stond. Uiteindelijk met het idee "het komt allemaal uit dezelfde fabriek" toch de auto daar besteld omdat het voor mij dichtbij is. Onderhandeling ging ook erg stroef, ik kreeg uiteindelijk alle marges etc te zien, want het licht moet branden blahblah.
Ze lezen bij nieuwkoop in elk geval wel hier op het forum, dus ik neem aan dat ze dit ook wel lezen. Uiteraard zal ik in dit topic posten hoe de aflevering en de evt nazorg verloopt, dus ik ga er vanuit dat het goed komt.

LenK, heb jij ook op autoweek dat bericht gepost? Kwam me zo bekend voor. Wat betreft het pand, daar kan ik zelf moeilijk over klagen, dat pand staat er nu eenmaal, en zo'n groot bedrijf verhuis je niet 123. Situatie is vast ontstaan door samenvegen van meerdere merken in een pand. Zie je volgens mij wel vaker tegenwoordig.
 
Gelukkkig, het ligt dus niet aan mij.
Mijn ervaringen met het bedrijf zijn namelijk ook niet positief, voornamelijk veroorzaakt door de arogante houding van de verkoper.
Een en al hozana als je binnen komt, maar zodra je je handtekeing onder de koopovereenkomst hebt gezet, zijn het liefst zo snel mogelijk van je af.

Verder viel me op dat het onderling ook niet echt botert, afgaand op de opmerkingen over hun eigen collega,s waar de klant bij staat.
 
Ik sta op het punt om een nieuwe O2 combi te bestellen bij deze dealer. Ik ken het bedrijf nog van de tijd dat mijn vrouw in een Fabia reed.

Het is inderdaad zo dat de service van dit bedrijf slechter is geworden sinds ze zijn opgegaan in de grote vestiging in Den Bosch. Toen ze nog appart zaten in Vught waren ze er zeer klantvriendelijk, vooral de werkplaats. Dezelfde chefmonteur werkt er nog steeds, maar je krijgt hem als klant niet meer te zien laat staan te spreken. Problemen dien je maar met de receptioniste te bespreken en dan maar hopen dat het bij de monteurs goed overkomt!

Jammer.......
 

Mistraller

Senior Member
Woei! Weer een telg erbij! Hij stond al te glimmen buiten, in z'n stormblauwe jasje...Het blauw is even wennen, maar al met al toch wel zeer mooi, met de sportbekleding.
Eén tegenvaller, maar dat lag aan mezelf, ik dacht dat de elegance standaard al dorpelbeschermers had. En dat is dus niet zo. Ik had ze eens eerder gezien, en het heeft net dat beetje extra, dus die ga ik er nog bij bestellen. Auto stond er prima bij, bosje bloemen, verhaaltje over de bediening etc, en verder alles prima. Ik had gevraagd om de reclame van de dealer achterwege te laten, en er zat dan ook niets op, allemaal gewoon goed dus. Er werd verder ook gewoon de tijd genomen. Kreeg er nog een litertje longlife olie bij, en een lakstift wordt nog besteld. En nu eindelijk mijn onderschrift aanpassen...!
 

___JC___

Forumguru
Ik heb mijn auto gehaald bij Nieuwkoop in Den Bosch maar ik woon in de regio Den Haag (ING Carlease werkt met vaste afleveradressen) dus zal er niet meer komen lijkt me.

Aflevering was netjes, aardige verkoper, duidelijke uitleg en een bosje bloemen.
Had gevraagd of ze de typeaanduiding eraf wouden halen en dat was geen probleem en dan ook netjes gebeurd.
Hadden ze wel een heeeeel lelijk Nieuwkoop reclameplaatje achterop geplakt. En dan heel verbaasd zijn als ik daar niet zo blij mee ben. Haha
Maar goed, plaatje was er zo afgehaald verder geen klachten. Deze posts verbazen me dan eigenlijk ook wel een beetje..
 
Zelf mijn auto ook gehaald bij Nieuwkoop via de leasemaatschappij. Aardige verkooper, netjes instructies gekregen over hoe en wat van de auto, bosje bloemen erbij, radio ingebouwd. Over het algemeen tevreden
smile.gif
 
Veel negativiteit. En inderdaad, ook ik was in Vught een meer tevreden klant dan nu in den bosch. Mijn Fabia heb ik in Vught in ontvangst genomen en dat ging perfect, daarna meerdere malen geweest voor van alles en nog wat.
Zelfs Bas de directeur van de Skoda tak van Nieuwkoop kende me persoonlijk. Ook in de vestiging Den Bosch is de service nog goed, maar je merkt dat het er groter is geworden.
Nu heb ik mijn O2 door duindam in den haag laten leveren, nou dat was de afknapper van de eeuw. De oplevering was dan wel door een aardige verkoper, maar dat was dan ook het enige positieve. De technische oplevering was ronduit slecht, het ergste voorbeeld, de accukoppelingen lagen los op de accupolen, levensgevaarlijk
1439.gif
, als dat ook maar even los schiet dan slaat de auto af en kun je niks meer. Daarnaast nog meer van dat soort zaken. Ik heb er echt een kater aan over gehouden.
icon_smile_dead.gif

Binnenkort weer misschien ivm een andere baan een nieuwe skoda uitzoeken, maar die komt uit Den Bosch, misschien niet perfect, maar ik ben er al ruim 5 jaar een tevreden klant.
baby012.gif
 

Fully

Nieuw lid
Hulde aan Nieuwkoop!
Ik was al eens bij Nieuwkoop geweest toen ik bij mijn vorige werkgever aan de beurt was voor een nieuwe leaseauto en mijn ervaring met de ontvangst en de interesse van het verkooppersoneel was niet positief.
Nu heb ik onlangs mijn O2 daar afgeleverd gekregen en ik ben daar uiterst tevreden over. Je moet zelf de tijd in de gaten houden, want er wordt serieus aandacht besteedt aan de papieren, onderhoud, personeel en de details van de auto.
Ik had me goed voorbereid op de details (de forums van de 02 goed gelezen), maar alle vragen werden vanzelf beantwoord. Er was zelfs door de dealer meegedacht over de uitvoering van de kentekenplaten: ik was namelijk helemaal vergeten dat de uitvoering daarvan met die opgelegde letters veeeeeel mooier zijn dan de standaard geperste platen.
Verder alles volgens afspraak uitgevoerd, een (klein) bosje bloemen voor thuis en goed gepoetst.
Voor mij is dit een leaseauto, maar voor particulieren zou er een paraplu in de daarvoor bestemde opbergruimte mogen.
Over de service bij onderhoud en de kwaliteit daarvan kan ik (gelukkig) nog nix zeggen: dat komt pas over een jaartje of twee
1819.gif
.
 
Begin vorige week zaten de eerste 30.000 kilometers erop, tijd voor de eerste onderhoudsbeurt dus. De planning zat niet vol en dus kon ik reeds gisteren terecht. Wat kleine puntjes doorgegeven die ik graag opgelost wilde zien (motormgt updeetje, dat soort dingen). Vijf voor 8 stond ik voor de deur. Vriendelijke ontvangst aan de balie, de vervangde auto stond klaar (ook een Octi II). Of ik de auto voor 10 euro gewassen, gewaxt en gestofzuigd wilde hebben? Doe maar, het proberen waard. Sluitingstijd? 18.00 uur. Mooi, da's weer een half uur langer als ik bij Citroen gewend was en handig als je een ruim een uur onderweg bent.
Bij het ophalen werd de werklijst netjes doorgenomen, alle punten waren afgewerkt (moet nog blijken overigens). Mijn auto stond schoon van binnen en buiten te wachten.
Al met al een prettige kennismaking met het onderhoudsapparaat van Nieuwkoop: dikke
xyxthumbs.gif
 

mr_supurb

Nieuw lid
Nieuwkoop zit vlak bij mijn werk, dus ideaal om mijn dealer te zijn. Toch zal ik er nooit een auto kopen omdat ik behoorlijk op ze afgeknapt ben. Echt het soort autodealer waar ik een hekel aan heb.

Mijn 1e kennismaking was bij een simpel klusje: 4 wielen balanceren. Daarvoor mocht ik even € 115 voor neertellen. Hun smoesjes om de prijs te verklaren gingen er bij mij niet in. Het was puur afzetterij.

Daarna ben ik er een tijd niet geweest -had er de extra km naar Wolstad wel voor over- tot ik met mijn O2 een garantieklusje had, daar konden ze me niet mee afzetten dus heb ik het er maar op gewaagd.
Ik kon er op wachten. Ja, ja inderdaad ik kon inderdaad wachten, zeker 1,5 uur...pffft.
Maar dat gaf me wel mooi de kans om een en ander op mijn gemaakt te bekijken en beluisteren wat er allemaal gebeurde.
Ieder personeelslid loopt daar voortdurend rond en op en neer, erg productief komt het niet over. Daarom moesten ik en 3 anderen zolang wachten, wellicht.
En hoe klanten daar te woord worden gestaan, ik kneep mijn tenen bij elkaar, hoe onnozel denken ze dat de klanten zijn. Bang maken om iets te kunnen aansmeren bijvoorbeeld. Ze spraken de klanten nog net niet aan met mevrouwtje of meneertje, maar de conversatie was wel op vergelijkbaar infantiel niveau.

Het pand is ook zeer onpraktisch. Je moet helemaal door de showroom om de werkplaatsreceptie te bereiken. De showroom is een meter of 10 breed en 50 meter lang of meer, dus als je nog iets uit de auto moet pakken dan kom je hijgend weer terug bij de balie. En van voor het pand naar achteren met de auto is ook een heel eind omdat er een paar panden aan elkaar zitten. Als ze nou zo slim waren geweest om de werkplaats receptie aan de achterkant van het gebouw toegankelijk hadden gemaakt dan was dat heel wat praktischer geweest. Voor de klant niet zover lopen en voor de monteurtjes ook heel wat handiger omdat ze niet dat eind door de zaak en om het pand hoeven. Dat zou iedereen een hoop tijd besparen. Dan zou het allemaal wat sneller kunnen en daardoor ook wat goedkoper dus.

mijn ervaring met Nieuwkoop is van soortgelijke strekking.
Om een klacht goed te verhelpen moet je meerdere malen langs-komen (lees: vrije middag nemen)
Werk wordt niet goed of niet uitgevoerd. ( wel de rekening van een beurt met riem, € 800)
klachten worden afgedaan alsof het probleem aan externe oorzaken ligt.
Mijn supurb 1.9 TDI gaat inmiddels naar een algemeen garagebedrijf, en daar ben ik zeer tevreden over, zowel het onderhoud, overleg over wat en hoe te doen alsook de rekeningen.
PS, de auto van mijn vrouw, een Fiat Panda heb ik dus uiteraard niet bij dit clubje padvinders gekocht, ben er helemaal voor naar Almelo uitgeweken, alleen om van deze kneuzen verlost te blijven. Bij Boekelder kom ik als ik wat speciaals nodig heb, en daar wordt ik wel vriendelijk te woord gestaan, zoekt men de juiste spullen in de boeken op, en komt men afspraken netjes na. Voor service ben ik daar nog niet geweest, mijn auto gaat slechts 1x per jaar voor onderhoud ( 30.000km)

MR. Supurb
 
Met verbazing lees ik bovenstaande berichten. Ik heb 2.5 maand geleden mijn Fabia opgehaald en ben er juist heel netjes geholpen. De verkopers wisten veel over de auto te vertellen, en zijn erg vriendelijk.
Mijn carkit was in eerste instantie niet goed ingebouwd, maar dit hebben ze snel en zonder problemen verholpen. Ik kan niet beoordelen of ze hoge prijzen vragen voor het onderhoud, maar daar heb ik zelf geen zorgen om als leaserijder. De showroom is gekoppeld aan showrooms van andere merken, en dat is erg makkelijk omdat je snel auto's kan vergelijken. Het maakt de showroom wel erg breed, maar de werkplaats blijft goed bereikbaar.
De meeste berichten hierboven zijn uit 2006, wellicht is het nu veel beter?
 

jb7

Nieuw lid
Hoi Allemaal,

Gisteren heb ik mijn nieuwe octavia in ontvangst mogen nemen en ook ik ben zeer verbaasd over de reacties tot nu toe.
Mijn ervaring met nieuwkoop Skoda en de verkoper Ad Hogeveen zijn niets meer dan zeer positief. Ad heeft tijdens mijn bezoeken altijd de tijd genomen om zaken goed met je te bespreken en komt zelf ook met voorstellen op basis wat je zegt. Ook de aflevering heeft hij ruim tijd genomen om de hele wagen uit te leggen. Met de telefoon ging het niet helemaal dus heeft hij gelijk een collega erbij gehaald. Het moest gewoon werken voordat we weg mochten :laugh:.

Tot nu toe dus niets meer dan lof voor hen.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb tot nu toe ook geen klagen over Nieuwkoop. Van de week hebben ze een JVC KW-NX7000 ingebouwd als vervanger van de Columbus, daarbij doet de carkit het niet, kon gelijk de volgende dag langskomen om het te verhelpen (nu kan ik zelf niet vandaag dus wordt het na de carnaval). Tijdens het orienteren ben ik daar ook goed geholpen (ook door Ad).

Overigens heb ik dezelfde ervaringen bij Skoda Utrecht waar de auto afgeleverd is.
 

LenK

Forumguru
Op dit moment zijn ze bij alle garages een stuk vriendelijker.
Maar je leert ze pas echt kennen bij de after sales. Dat kost alleen maar moeite en geld en levert niet meteen iets op.
Kom over een half jaar nog maar eens terug met bijvoorbeeld een krakend onderstel.
@Bakkertje: moet je toch weer een keer terug, akkefietje heeft je al tijd genoeg gekost of niet.
 

Bakkertje

Forumguru
@Bakkertje: moet je toch weer een keer terug, akkefietje heeft je al tijd genoeg gekost of niet.

Klopt helemaal. Voor nu (dit is de eerste keer dat ie dar in de werkplaats is geweest) ben ik tevreden, als blijkt dat er telkens iets niet klopt dan kan dat beeld wel eens heel anders worden!
 

Bakkertje

Forumguru
Om nog maar eens een oud topic op te halen. Om terug te komen op mijn ervaringen met Nieuwkoop ben ik helaas minder positief (zeg maar rustig teleurgesteld). Dingen die niet goed zijn gegaan bij het plaatsen van de JVC als vervanging voor de columbus:
- Luidsprekers in tegenfase aangesloten (klonk voor geen meter)
- Alarm ging vals af, hiervoor is de auto 4x terug geweest!
- Radio ontvangst is belabberd, hiervoor is ie 2x terug geweest en nog is het niet goed, waarschijnlijk door de phantoom voeding die niet aangesloten is.
- Het frame waarin de JVC gemonteerd zit steekt een cm uit m'n dashboard, echt lelijk
- 2 dagen voordat we op vakantie gingen kwam ik erachter dat de snelheidspuls niet aangesloten was en dat de navigatie daardoor niet goed werkte (het is dan eind april, terwijl de JVC in februari ingebouwd is)

- De ontvangst is nog steeds slecht, de linkerachter luidspreker doet het niet meer en het frame dat een cm uitsteekt. Daarvoor gaat ie niet meer terug. Ik bestel zelf wel een phantoomvoeding adapter en maak het zelf wel.. (dit laatste constateerde ik toen ik hem de dag voor mijn vakantie op ging halen en ik had dus helemaal geen zin meer om er stampij over te maken)

Al met al een drama. Ze zijn overigens wel erg vriendelijk aan de balie en ook Ad maakt nog een babbeltje met je als je door de showroom wandelt.. Ik heb daar al menig uurtje zitten wachten in de showroom. Dan zie je ook sjokkende werkplaatsmedewerkers naar je auto sloffen waarbij de motivatie er vanaf straalt (NOT). Laat je auto daar ook niet wassen, want hij gaat dan gewoon door de wasstraat bij de Anac, en geloof mij daar wordt je lak echt niet beter van, zeker niet als je auto de week daarvoor gespoten is.

Maar nu nog een vraag. Mijn O2 zit bijna aan de 30 dkm en moet dus voor een beurt weg. Jullie snapen wel dat ik daarvoor neit naar Nieuwkoop ga. Wie weet er een goed alternatief in de regio van Den Bosch. Ton Pols uit Waalwijk zou kunnen en in Oss zit een dealer (daar kom ik regelmatig langs, dus dat zou ook nog kunnen), heeeft iemand ervaringen met die dealers?
 
Bovenaan Onderaan