Het grote winterbanden topic: winter 2014-2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
@kansberg dat je met universelen goede ervaringen hebt doet even niet ter zaken als ik me hou aan de onderstaande tekst.
Hier reageerde ik op dat ik hier andere ervaringen mee heb.

De service van Japanse merken is in mijn beleving sowieso beter dan die van de Europese merken
 

kansberg

Forumguru
@EdK : Zelf heb ik geen ervaring met dealers van Japanse merken, maar hoor veel van familie, vrienden en kennissen. Daar hoor ik nooit klachten van over hun dealer, slechts positieve geluiden. Helaas heb ik zelf die ervaring niet bij (meerdere) dealers van Peugeot en Citroën, waar ik van 1992 tot 2011 vaste klant was.
 

Archie

Senior Member
je ziet toch nog goed dat het 16 duims is é ;)

maar goed... hoeveel mensen rijden er niet op stalen velgen in de winter? :pardon:
Tja, luxe problemen, ik mag ze komen wisselen zaterdag. Vraag is dus of het heel veel beter word.

Blijft persoonlijk merk ik al aan de reacties. #kampminoris :D
 

Kirsten

Senior Member
De lexus dealer waar ik naartoe ga is top, persoonlijke aandacht en ook gewoon vriendelijk en kijkt mij niet anders aan als ik op zaterdag in mijn weekendkloffie binnen kom wandelen, wat bij andere luxe merken soms wel het geval is.... Maar om weer even on-topic te gaan... Voor winterbanden heb ik er niet aangeklopt. In totaal scheelde me dat een paar honderd euro... Lieve mensen hoor maar dat verschil was me iets te groot
 

kansberg

Forumguru
Oh ja, dit is het winterbanden topic, dat is waar ook. :bloos: Thnx voor de reminder @Kirsten ;).

Heb m'n oude set winterbanden (bijna versleten) + velgen kunnen ruilen tegen een setje z.g.a.n. stalen VAG velgen, scheelt weer, hoef ik m'n banden niet 'om te laten slaan.' zoals dat heet in de bandenwereld. En de winterbanden heeft desbetreffende persoon er ook op gelegd, dus ze staan klaar voor montage, zo gepiept.
Rij komende winter dus op vier zwarte stalen velgen, geen gezicht, maar des te mooier als het lichtmetaal er in het voorjaar weer op mag :D.

Voor nu welterusten en morgen gezond weer op.
 

Archie

Senior Member
Mocht ik de velgen laten zitten (zie eerder mijn luxeprobleem); het lampje van de bandenspanning ging net aan, hij is nog geen week geleden bij de dealer geweest; zijn ze nu echt al slap of gewoon vergeten te resetten; iemand ervaring? Ga straks even controleren. 2.5 bar voor winterbanden (TS850, 16")?
 

Joske

Forumguru
Typisch fenomeen na het monteren van winterbanden.. gewoon even bandenspanning resetten.
(voor het zekerste kan je ook allereerst de bandenspanning controleren, goedzetten en vervolgens resetten)
 

Chicco_Himself

Forumguru
Vandaag de Bridgestone Blizzak LM30 205/55/16 2e hands gekocht met stalen velgen voor een leuk bedrag. 2x 7,5mm en 2x 7mm profiel. Zodra de temperatuur constant rond/beneden de 7 graden wordt gaan ze er onder :jaja:
 

030

Forumguru
Qua zomerbanden voor mij een dikke no go, maar qua winterrubber zijn Conti's top. Sinds vrijdag zitten er nieuwe TS830's onder de OIII GL. Natuurlijk wel op de Turini's, want 16 of 17 duims is geen gezicht onder een dergelijk grote auto imho.
 

Octaviapower

Actief lid
Ik heb van het merk Fulda, verrassend goed moet ik zeggen maar zou nie mijn keus weer zijn als ik nieuwe ga bestellen. Maar ja ze waren zo goed als nieuw toen ik hem kocht zonde om dat niet eerst op te gummen
 

kansberg

Forumguru
Heb zojuist besloten a.s. woensdag de wintersloffen er onder te zetten. Het wordt allengs kouder en dan heb ik het maar gedaan. Kan het lekker binnen doen (op de zaak :bloos:) en heb de beschikking over een elektrische slagmoersleutel (een echte van € 600,00) die ik even mag lenen. dus maak ik mooi even van de gelegenheid gebruik :D.

Dan volgen a.s. zaterdag de winterespadrilles van de 107 van ma femme, die zijn een stuk handzamer en lichter (14") dan de lompe 16" van de Superb, dus die doe ik voor de deur thuis.
 

micky

Forumguru
even een update van de Michelin Pilot Alpin winterbanden ik heb nu een dikke 3.000km op de winterbande gereden en ben erg tevreden, geen dweil gedrag ondanks de hogere temperaturen en ik vind ze echt heel erg stil, vandaag heb ik zo'n 850km gereden waarvan op zo'n 80 na alles in Duitsland, moet je zien wat er vandaag gebeurd is met mijn verbruik:nailbiting::bloos::sterretjes: maar wel lekker opgeschoten...
 

micky

Forumguru
@Desperado Conti's zijn als zomerbanden zeker niet mijn favoriet, maar als winterband (en ik heb best wat setjes versleten), was/ben ik altijd zeer tevreden over eigenlijk alle facetten :thumbsup:
 

Joske

Forumguru
Ik heb al meermaals "gehoord" en "gelezen" dat mensen in de winter op Continental rijden en in de zomer op Michelin :thumbsup:

Ik rij nu zelf op Michelin en ben er wel tevreden van.. alleen.. verlies ik nogal snel grip in de lagere versnellingen als ik beheerst op het gaspedaal ga.

Maar dat ligt vast gewoon aan die TSI die zo explosief reageert :D
 

louigi58

Senior Member
Ik heb ook jaren Conti als winterbanden gehad, nu Michelin voor zomer en winter. Moet zeggen dat de zomerband veel stiller is dan de winterbanden, met name tussen 120 en 123 geven de achterbanden nu een monotoon doordringend geluid, boven en eronder is het ook weer weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan