Het grote winterbanden topic: winter 2014-2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske

Forumguru
@louigi

is de balancering van de bandjes nog wel ok dan? Zo een monotoon geluid lijkt wel een mogelijke trilling? (=onbalans) :)
 

louigi58

Senior Member
Ja ik moet ze nog balanceren, merk ook bij 110 dat mijn armsteun een beetje trilt, maar bij die snelheid nog geen vervelend geluid.
 

kansberg

Forumguru
Zo. Vandaag de winterbanden gemonteerd. Die Alpin's rijden toch wel heerlijk moet ik zeggen, hoop dat ze nog lang meegaan, nu 7 mm. voor en 6 mm. achter en zal er zo'n 7500 km. op rijden komende winter.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rob1.8TSI

Forumguru
Eerst wilde ik voor mijn Yeti op internet bij de velgenshop 4 stalen velgen voor +/- € 170.- kopen.
Vandaag echter via een kennis 4 nieuwe originele stalen VW velgen kunnen kopen voor € 150,- incl banden opleggen en balanceren. Ik ben helemaal blij.
 

louigi58

Senior Member
Vandaag toch maar ff bandjes laten balanceren, toch tussen 5 en 30 gram per wiel. Morgen wat langer stuk testen of het geluid nu weg is.
Voor 4 tientjes kun je het niet laten.
 

kansberg

Forumguru
Zaterdag de winterwieltjes onder het leeuwtje van ma femme schroeven, de zomervelgen van de Superb zijn inmiddels voorzien van het nieuwe logo. Nu alleen het logo op de achterklep nog :jaja:

Aan logo's geen gebrek....

20141120_210715.jpg
 

Hetzer

Forumguru
Heren het gaat hier over winterbanden en de ervaring er mee, over logo's verwijderen etc, zijn al genoeg andere topics, dus gaarne hier ontopic blijven.

Bvd
 

Asoot

Senior Member
Ook hier iemand die twijfelt:pieker:

Continental T850 of Michelin alpin 4/5 ?
Krijg straks de 17" crystal eronder.
 

andrehj

Forumguru
Continental T850 of Michelin alpin 4/5 ?
Als je veel kilometers rijdt: Michelin (gaat vaak 2x zo lang mee als de Conti).
Maar die Conti wint het vaak in de test door op bijvoorbeeld natte grip en brandstofverbruik iets beter te scoren.

Wat je echter daarbij in je achterhoofd moet houden: Tests worden gedaan met nieuwe banden. Als je een paar jaar (en 30.000 km) verder bent, heeft de Michelin misschien nog wel 6mm profiel, en de Conti 4. Dan zou ik de test graag nog een keer over doen.

Conclusie: Met beiden doe je geen miskoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan