Het grote winterbanden topic: winter 2014-2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Lees even in je boekje < RTFM. Zowiezo niet verkeerd even een keer er doorheen te bladeren.

Zet de auto stil op een vlakke ondergrond en houd even het knopje van de bandenspanning in.


Deze vraag komt in de bandenwisselperiode meerdere malen per week langs. ;)


 

Rob1.8TSI

Forumguru
dit had ik al geprobeerd, maar misschien niet lang genoeg ingedrukt gehouden, ga het proberen. Bedankt voor jullie antwoord!!
 

CharlesTucker

Forumguru
Zo, de winterconti's zitten er ook weer onder (TS830), dit wordt alweer het 4e seizoen ermee. Ik wordt er steeds handiger in, uurtje werk geweest toen het nog droog was vanmorgen. Wel daarna een lampje aan de achterkant kapot, maar dat zal wel toeval geweest zijn. Gelukkig kun je die bij een O2 wel heel gemakkelijk zelf vervangen :jaja:. Ik moet wel m'n setje reservelampjes even aanvullen, er zullen er binnenkort nog wel een paar gaan waarschijnlijk.
 

TooTall

Forumguru
Zo, de winterconti's zitten er ook weer onder (TS830), dit wordt alweer het 4e seizoen ermee. Ik wordt er steeds handiger in, uurtje werk geweest toen het nog droog was vanmorgen. Wel daarna een lampje aan de achterkant kapot, maar dat zal wel toeval geweest zijn. Gelukkig kun je die bij een O2 wel heel gemakkelijk zelf vervangen :jaja:. Ik moet wel m'n setje reservelampjes even aanvullen, er zullen er binnenkort nog wel een paar gaan waarschijnlijk.

Goed gewerkt :)

Gisteren stond de overbuurvrouw met de handen in het haar naar haar Ford Fiesta te kijken. Standlichtje stuk.

"Ja, dan maar bellen naar de garage en een afspraak maken. Vorige keer kostte het maar 25 EUR"

:sterretjes:

Had nog verschillende LEDjes liggen, dus er maar 2 ingestoken. Ze wist niet waar ze het had!

Sommige mensen hebben toch écht geld teveel, of niet soms?
 

CDK

Forumguru
Vandaag m'n winterbanden er weer onder gerocheld, met m'n nieuwe krik ging dat super, nog bedankt voor je linkje @dirkkroneman :thumbsup: maar wat een droefenis is het toch met die DunFlop Wintersport 3D :( Dat ik toch ooit zoooo stom heb kunnen zijn om die aan te schaffen.... :fool:
 

Havana

Forumguru
Met deze weersvoorspelling weet Corné in ieder geval zeker dat ie snel nieuwe kan halen :D

Ik ga in mijn vakantie even shoppen voor nieuw rubber. De lokale bandenboer had Vredesteins voor 85 euro ps all-in (205/55/16). Lijkt me een aardige deal.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@andrehj ze zijn niet rond / na een nacht stil staan moet je tenminste een half uur rijden voordat ze uitgehobbeld zijn / de grip op nat wegdek van zo'n 3 graden zoals vanmorgen is echt bedroevend in vergelijking met m'n zomerbanden (Michelin Pilot Super Sport) bij dezelfde temperaturen! Ik vermoed dat er alleen voordeel behaald wordt bij gladheid en vooral bij sneeuw. De Vredestein Snowtrac op m'n vorige voorwielaangedreven S2 waren echt heel veel beter en als ik die vergelijk met de PS3 zomerbanden die daar op het laatst ondergelegen hebben dan kon ik in de winter boven 0 net zo rijden als in de zomer met de Michelins. Voor mij echt een enorme miskoop!
 
Ow kan dat , dat ze na parkeren niet meer"rond" zijn Corne ? Ik heb de zelfde banden voor en heb al 16x gekeken of er geen steentje tussen de lamellen zit . Het lijkt wel of ik in een trein zit . Op de snelweg valt het mee , maar stadsverkeer pff. Denk dat ze wel licht gecupt zijn maar dat zal toch niet zo veel meer herrie geven , het gaat echt kadunk kadunk kadunc . Heb nog zat profiel vind het daarom zonde om 2 nieuwe erom te leggen .
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jasper-RS

Forumguru
Ik heb ook last van hobbelende banden. Alleen bij mijn zomer set 19". Zijn goodyear's. Zelfde fabrikaat als Dunlop. Voor mij ook nooit weer een goodyear of Dunlop
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
@andrehj ze zijn niet rond / na een nacht stil staan moet je tenminste een half uur rijden voordat ze uitgehobbeld zijn / de grip op nat wegdek van zo'n 3 graden zoals vanmorgen is echt bedroevend in vergelijking met m'n zomerbanden (Michelin Pilot Super Sport) bij dezelfde temperaturen! Ik vermoed dat er alleen voordeel behaald wordt bij gladheid en vooral bij sneeuw. De Vredestein Snowtrac op m'n vorige voorwielaangedreven S2 waren echt heel veel beter en als ik die vergelijk met de PS3 zomerbanden die daar op het laatst ondergelegen hebben dan kon ik in de winter boven 0 net zo rijden als in de zomer met de Michelins. Voor mij echt een enorme miskoop!
Hm, dat klinkt niet goed. Overigens zijn qua grip die Pilot Supersport banden natuurlijk ook wel zo'n beetje de top. Ik vraag me af hoe die Dunlops presteren t.o.v. een Energy Saver.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Veel banden hebben daar een tijdje last van als ze gestaan hebben, moet welk zeggen dat ik het bij mijn huidige Michelins nog niet gemerkt heb
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jasper-RS

Forumguru
Veel banden hebben daar een tijdje last van als ze gestaan hebben, moet welk zeggen dat ik het bij mijn huidige Michelins nog niet gemerkt heb
Ik vind 1 nachtje staan wel erg snel. En met mijn uniroyal ms plus 66 winterbanden 17" totaal geen last van
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
vaak genoeg gehad, zet de auto weg met warme banden en een koude nacht, het zijn net vierkantjes de volgende ochtend bij bepaalde merken
 

CDK

Forumguru
heb toch met best wat merken gereden ondertussen, maar dit slaat echt alles hoor :(
@andrehj, klopt qua grip ben ik zeer verwend met m'n zomerbanden, daar kan niets tegenop, maar Vredestein kost zo ongeveer de helft en presteert dubbel zo goed.
@micky, na 1 nachtje geparkeerd staan mag dit probleem echt niet voorkomen, sterker nog ik heb het al na enkele uren :fool:
 

louigi58

Senior Member
@Corné Mijn Michelin Alphins hebben daar s'morgens de eerste 5 tot 7 km ook last van, daarna merk ik de hele dag niets meer ervan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan