Het grote winterbanden topic: winter 2014-2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

kansberg

Forumguru
Vredestein Wintrac zijn 'heerlijke' winterbanden. Nog steeds een soort van 'benchmark' op het gebied van winterbanden.

@Kirsten : Zuiniger dan de zomerbanden? How come.... (zijn die nog breder :pardon:?)
 

Kirsten

Senior Member
Ja ietsje wel ja, zijn de standaard maten. Van 1 op 10 naar 1 op 11... Ieder winst meegenomen denk ik dan maar weer
 

MRNX

Forumguru
Heb vorige week van een forumgenoot een set stalen velgen met prima winterbanden kunnen overnemen. Wacht nog even met wisselen.

Ik heb in de afgelopen zeven jaren trouw de winterbanden gebruikt van november tot maart (of zoveel langer of korter als mogelijk was).

Vorige auto was een Ford Mondeo en daar heb ik nog een set staal van liggen. Ken je iemand in je omgeving met een Ford, Volvo, Jaguar oid die op zoek is naar winterbanden, geef een gil. 16 inch met 205/55 Vredestein Wintrac Xtreme in een 'redelijke' toestand.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Iemand trouwens ervaring met Bridgestone winterbanden type "Blizzak lm30" ? Kan deze van iemand voor een net bedrag overnemen in de maat 205/55/16.
 
Iemand trouwens ervaring met Bridgestone winterbanden type "Blizzak lm30" ? Kan deze van iemand voor een net bedrag overnemen in de maat 205/55/16.
Ja, ik vond ze niet geweldig. Niet bijzonder comfortabel (hard), hoog verbruik. Bij hogere temperaturen slecht, wegligging holt achteruit. Kwamen wel redelijk goed uit een test als ik mij niet vergis.
 

Archie

Senior Member
31-10 komt (als het goed is en Alphabet keurt het goed) 16" Minoris velgen met TS850 onder mijn O3.

Geen ervaring met winterbanden onder de O3, maar wel slechte ervaring met winterbanden in zijn algemeenheid, dus ik hoop dat de TS850 goed bevallen. Had hiervoor de Alpin 4 onder een golf en waar daar zeer over te spreken!
Goed na bezoek aan de dealer snel naar huis, kom ik thuis; wacht even... wacht eens even. Dat zijn Ilias velgen, geen minoris. Nu kan ik dus kiezen of ik deze houd of toch de minoris erop laat leggen.

Persoonlijk vind ik minoris mooier, maar Ilias lijkt met 16 inch minder klein?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan