Het grote VAG #Dieselgate topic

Fatale afhankelijkheid van Dieselwagens
Véél te lang heeft de Duitse autoindustrie vastgehouden aan een technologie die geen toekomst heeft. Volkswagen, het grootste Europese autoconcern, toont de zwakheden als het de strijd met Electric-car technology aangaat door uitstootwaarden op een criminele manier naar beneden te corrigeren. Duitsland haakt af op het gebied van digitale technologie, de competentie op gebied van computers, software en halfgeleiders zit quasi volledig bij de US-concerns. De defensieve ondernemingscultuur is hier de oorzaak van, nog steeds schuiven topmensen binnen de onderneming het digitale en IT aspect door naar lagere étages.

Bron : Facebook Pro
 

EdK

Forumguru
Ach een ieder moet zijn frusties wel eens kwijt @Skoda-MAN ....
Dus laat hem efkers zijn gang gaan....
Het is bijna Kerst dus laten we lief zijn voor elkaar, kunnen we daarna mekaar weer de hersens inslaan de rest van het jaar.....
 

B@s0302

Senior Member

Filmpje wat zojuist op automotive online gepost wordt qua de technische aanpassingen welke gedaan worden
 

EdK

Forumguru
Beetje tegenstrijdig dit verhaal.
Als ik in luchtkanalen voor klimaatbeheersing sensoren moet plaatsen moet dit juist een mtr na een bocht of rooster/filter zijn daar de turbulentie anders juist een niet zuivere meting geeft....
Maar goed als VAG hiermee de waardens goed krijgt zonder sjoemel software dan doen ze het dus met sjoemel hardware.....
 

CDK

Forumguru
Als ik in luchtkanalen voor klimaatbeheersing sensoren moet plaatsen moet dit juist een mtr na een bocht of rooster/filter zijn daar de turbulentie anders juist een niet zuivere meting geeft....
Maar goed als VAG hiermee de waardens goed krijgt zonder sjoemel software dan doen ze het dus met sjoemel hardware.....

Jij zegt het en op mij komt het ook zo over :) Maar als dat wél volgens de regels is.... :thumbsup:
 
@Skoda-MAN

Ik probeer niets te bewijzen, het onderwerp boeit me gewoon. En vooral hoe zoiets mogelijk is binnen een onderneming als Volkswagen. Dat het te maken heeft met het EGO van sommige topmensen en de bijbehorende bedrijfscultuur is ondertussen wel duidelijk. Gelukkig beseffen de huidige topmensen binnen VW dat er dingen ten gronde moeten aangepakt worden, enfin dat lijkt toch zo. Volkswagen is een zwaargewicht, kan best tegen een stootje, maar in de internationale context ligt dat anders. Zie maar hoe de gewonde GENERAL MOTORS enkele jaren geleden door de concurrentie en bepaalde belangengroepen ongenadig afgemaakt werd.
 

EdK

Forumguru
Gelukkig beseffen de huidige topmensen binnen VW dat er dingen ten gronde moeten aangepakt worden, enfin dat lijkt toch zo.
Jazeker beseffen ze dat........... en daarom word de schuld naar hun IT personeel geschoven...
Je weet wel die arbeiders die met een overal aanlopen en die precies moeten doen wat er van boven word opgelegd.....
Eén ding besefte ze dit jaar wel, en dat was dat ze zich dit jaar geen bonus konden geven !!
Maar neem van mij maar aan dat die volgend jaar of het jaar er op wel weer gecompenseerd word hoor ....
 

Blackokkie2

Forumguru
Zie maar hoe de gewonde GENERAL MOTORS enkele jaren geleden door de concurrentie en bepaalde belangengroepen ongenadig afgemaakt werd.
Afgemaakt? Was dat maar zo, waren we ook van die oplichters af geweest. Je weet toch wel wie de Amerikaanse autoriteiten op de acties van VW gewezen heeft? Juist GM. Met boter op hun hoofd want ook zij doen aan sjoemelen, alleen wordt hun de hand boven het hoofd gehouden door de overheid.
 
geen opvolger meer voor Roomster
Octavia met driecilinder
Citigo II elektrisch in 2018 of 2019 kostprijs 15000€ 60pk 200km actieradius
misschien een Fabia SUV
Skoda busje/bestelwagen komt er niet
 

B@s0302

Senior Member
Het mag zolangzamerhand duidelijk zijn dat er hier iemand niet blij is met VAG op dit moment. Zal direct toegeven dat ik niet het risico loop met een auto die minder opbrengt oid en snap best dat dat heel vervelend kan zijn als je de auto rijdt van je zuurverdiende spaarcentjes maar... Een beetje nuance zou wel lekker zijn; a: er is nog niet duidelijk welke financiele gevolgen er zijn qua restwaarde b: soms is het maar goed dat je niet alles weet en c: als je wat zoekt om je eigen gelijk te bewijzen is Google geduldig ;)

Voor nu iedereen hier een Fijne Kerst en alvast veel veilige kilometers in 2016!
 

Tassin

Forumguru
@ allen

Christmas%20card%2011.jpg

skoda_christmas_by_anutzacozmin-d4f5165.png
 

ElScorpione

Forumguru
En hoe gaan ze die aanpassingen dan testen? Wie zegt dat VW niet alleen het sjoemelstukje in de software eruit haalt en de rest ongemoeid laat? En wie zegt dat VW niet na deze update nog een software update doet, waarmee de motor zijn oude prestaties (als die al beinvloed worden) weer terugkrijgt? Er zijn veel te veel onzekerheden nu. Voer voor speculatie uiteraard. In feite zou iemand die een motor met die software heeft een run voor en na de aanpassingen op een rollenbank moeten uitvoeren. Dan kunnen we iets zeggen over vermogensverlies.

Mensen (en vooral advocaten) ruiken geld en proberen er nu een zaak van te maken. Maar wat is de zaak hier dan? Had iemand de betreffende auto niet gekocht als deze iets anders presteerde (en wellicht zuiniger rijdt)? Ik vraag het me af. Welke schade heeft iemand hier geleden?

Het heeft mij er in ieder geval niet van weerhouden om weer een Skoda aan te schaffen.
 

Canon-Eye

Forumguru
een run voor en na de aanpassingen op een rollenbank
Da's op zich al een leuke: vanwege de rollenbankherkenning in de sjoemelsoftware van vóór de aanpassing krijg je geen correct beeld van de prestaties op straat met de oude software.
Dus je vergelijkt onder ongelijke omstandigheden... en dat is dus geen echt hard bewijs voor eventuele voor- of achteruitgang.
 
Bovenaan Onderaan