Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

mscholten

Nieuw lid
Hi,
Vrijdag nieuwe OC GLBL afgeleverd gekregen. Super blij mee, maar heb een vraag over de Columbus icm iPhone. Klopt het dat als je via bluetooth muziek afspeelt, je niet door je albums, artiesten, etc. kan bladeren? Via USB kabel gaat dit wel..
Alvast bedankt voor reacties!
 

Sparkie

Forumguru
Nog een dingetje wat me opvalt bij de nieuwe versie; ik ben de aanduiding van de maximale snelheid in mijn display kwijt, maar alleen op de snelweg.
De 50 en 80 km geeft hij wel gewoon aan.
 

Darkside

Forumguru
8117

Draait perfecto. ;)
Heb je nog (grote) veranderingen gezien.
Ik heb hem klaar staan, maar ben niet in bezit meer van een DL-DVD.
En heb geen zin om een 10pack aan te schaffen voor wat voor mij de laatste update zal zijn (in het nieuwe jaar gewoon updaten via SD en het nieuwe columbus systeem)
 

Chicco_Himself

Forumguru
En toch heb ik het idee dat er iets niet klopt met mijn Columbus......
* soms zet ik hem aan en dan krijg ik het opstartscherm te zien, een andere keer niet en krijg ik gelijk het "radioscherm" (dit kan na een hele nacht stil staan of na 5 min stil te hebben gestaan zijn). Het opstartscherm krijg ik dus niet alleen te zien als hij langer dan 30 min uit is geweest.
* de ene keer als ik de auto heb gestart kan ik met het scrolletje op het stuur het volume aanpassen, een andere keer weer niet. Als het wel gaat kan dit na 1 sec zijn maar ook pas na 10-20-30 etc. minuten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen c.q. een idee heeft wat het probleem is (althans neem niet aan dat dit zo hoort)?

Wel krijg ik bij VAGCOM (Radio en Navigatie) de volgende foutcode te zien:
01042 - Control Module; Not Coded

Kan dat hier iets mee te maken hebben?
 

nietje72

Forumguru
Ik heb de update vanavond thuis succesvol uitgevoerd. Dvd erin en na het avondeten was-ie erdoor. Ga dit weekend een testrit maken (incl. snelweg) dus ben benieuwd of ik wel de snelheidsborden in beeld zie. Schijfje ligt in het dashboardkastje dus is 6 sept. ook op de meeting. :D
 

Darkside

Forumguru
Heb geen idee of er verschillen zijn tussen de kaarten van de O2 en de O3. Mag hopen dat ze beiden zo recent mogelijk zijn.
Ps. Even voor de duidelijkheid. Deze versie kan je niet installeren op de Columbus van de O3. Dit is voor het oude systeem
 

nietje72

Forumguru
Ga dit weekend een testrit maken (incl. snelweg) dus ben benieuwd of ik wel de snelheidsborden in beeld zie.

Ik heb er tijdens m'n snelwegrit vergeten op te letten maar het is me niet opgevallen dat er een rood bord rechtsboven stond met 120 erin. Heeft iemand waar-ie er op de snelweg wel in staat trouwens ook al 130 staan? Die bestond nl. in V10 nog niet...
 

Baphi

Forumguru
Downloading... Ben benieuwd of de route over de A2 bij Den Bosch nu wel goed wordt berekend. Dus niet via 100km/u baan met afslagen, maar over de 120km/u "snelbaan"...?
 

TL@

Forumguru
En toch heb ik het idee dat er iets niet klopt met mijn Columbus......
* soms zet ik hem aan en dan krijg ik het opstartscherm te zien, een andere keer niet en krijg ik gelijk het "radioscherm" (dit kan na een hele nacht stil staan of na 5 min stil te hebben gestaan zijn). Het opstartscherm krijg ik dus niet alleen te zien als hij langer dan 30 min uit is geweest.
* de ene keer als ik de auto heb gestart kan ik met het scrolletje op het stuur het volume aanpassen, een andere keer weer niet. Als het wel gaat kan dit na 1 sec zijn maar ook pas na 10-20-30 etc. minuten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen c.q. een idee heeft wat het probleem is (althans neem niet aan dat dit zo hoort)?

Wel krijg ik bij VAGCOM (Radio en Navigatie) de volgende foutcode te zien:
01042 - Control Module; Not Coded

Kan dat hier iets mee te maken hebben?

Als je eerst de koffer open doet, start hij al op zonder het scherm aan te zetten. Dan krijg je het logo dus niet en moet je niet zo lang wachten om te kunnen navigeren.
Zo werkt het bij mij toch.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Bedankt voor je reactie TL@, maar 9 van de 10 keer open ik nooit de kofferruimte voordat ik de auto start. Gelukkig heb ik nog garantie, dus de volgende keer als ik met hem naar de garage moet dit maar even aankaarten... Opstartscherm is uiteraard niet zo erg, maar blijft vervelend dat ik mijn volume na de start niet altijd kan bedienen met het scrolletje. Bel zie ik de groene balk (AUDIO) langer en korter worden als ik scroll. Wat ik wel kan doen is het volume met de scroll eerst helemaal dimmen. Daarna werkt alles wel weer... :banghead:
 

nietje72

Forumguru
Ik heb er tijdens m'n snelwegrit vergeten op te letten maar het is me niet opgevallen dat er een rood bord rechtsboven stond met 120 erin. Heeft iemand waar-ie er op de snelweg wel in staat trouwens ook al 130 staan? Die bestond nl. in V10 nog niet...

Gisteren had ik een ritje Apeldoorn-Hasselt (B) v.v. en heb extra goed opgelet op de borden 100, 120 en 130 in de V11. Ik heb ze allemaal gezien maar niet consequent! Op de A50 tussen Apeldoorn en Ewijk laat-ie helemaal geen borden zien, daarna 130 tot voorbij Paalgraven maar als je daarna 120 mag laat-ie niets meer zien, net als op de A2 rondom Eindhoven. Het lijkt dus willekeur als het om de snelwegen gaat. De provinciale en binnenwegen tonen keurig de juiste borden, ook in België.
 

Darkside

Forumguru
Gisteren richting Groningen gereden op de A28. En daar werd met V10 keurig 100, 120 &130 aangegeven waar nodig.
Zo'n database blijf lastig om up to date te houden. Ik hoop dat straks verkeersbord herkenning een extra hulp biedt door meer live te scannen en te tonen
 

nietje72

Forumguru
Hoi luitjes,

Ik zie dat FW5238 beschikbaar is. Heeft iemand deze al geïnstalleerd en wat zijn de ervaringen resp. wijzigingen tov 4xxx? Zelf zit ik overigens nog op FW3984 omdat-ie het prima doet.
 
Bovenaan Onderaan