Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

rampie

Senior Member
Ik heb al paar keer gebrand let imgburn en problemen. Als ik zondag thuis kom probeer ik het eens met poweriso en hou jullie op de hoogte.

Imgburn en laagste snelheid geven bij mij om de een of andere reden problemen. Waarom zijn die dvd-spelers zo gevoelig in een auto :)
 

Pendragon

Forumguru
@rampie: misschien ligt het toch aan je columbus, want ik heb al heel vaak (verschillende columbus apparaten) geupdate zonder ooit problemen te hebben gehad. Ik gebruik altijd imgburn op 4 speed met Verbatim DVDs.

Test: probeer eens een gebrande film DVD erin te stoppen, kijken of die het wel doet.
 

Baphi

Forumguru
Voor het secret menu waar je de info van je columbus kan teruglezen is een cd-tje voor te branden. Daarmee zet je het secret menu aan en tevens vim (video in motion). Over dat laatste zijn de meningen verdeeld ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia32

Forumguru
Eerste check: heb je een klokje in je scherm wanneer de Columbus uit is? Zo ja dan zit je minstens op versie 2724.
Heb ik niet ik zie geen klokje kan wel in columbus aangeven om dit te activeren.
Waar het mij omgaat is dat ik dvd vrijschakeling heb en dat de partities een beetje beter verdeeld zijn van de schijf.
 

Baphi

Forumguru
Dvd vrijschakeling kan, zoasl eerder gemeld, met een te branden cd. Dan heb je ook gelijk het secret menu. Partities beter verdelen lukt je alleen met een custom firmware, maar daarvoor zou ik je willen adviseren om je eerst goed in te lezen én om erachter te komen welk HW- en SW-nummer je Columbus nu op zit!
 

Octavia32

Forumguru
Dvd vrijschakeling kan, zoasl eerder gemeld, met een te branden cd. Dan heb je ook gelijk het secret menu. Partities beter verdelen lukt je alleen met een custom firmware, maar daarvoor zou ik je willen adviseren om je eerst goed in te lezen én om erachter te komen welk HW- en SW-nummer je Columbus nu op zit!

ik heb gelezen dat met de laatste originele firmware update de partitie anders werden ingedeeld waaronder een map voor POI's.maar misschien heb ik dit verkeerd begrepen. Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om via de SD-CARD films af te spelen(dan wel met custom firmware)
 
Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Vanaf 38xx worden de partities al anders ingedeeld. van 2 partities (nav, en muziek) Naar 3 partities (Nav, POI en Muziek).
En volgens mij is het niet mogelijk om films af te spelen via SD. Ook niet met custom firmware.


PS het kan wel zijn dat als je een oude columbus hebt je een te kleine HD hebt die na de herindeling niet genoeg ruimte heeft voor het updaten van het kaartmateriaal.
nieuwere columbussen hebben een 40GB hdd geloof ik.
Dan kan je middels een custom firmware nog wat extra ruimte van je muziek partitie afsnoepen zodat je V10 of V11 kunt installeren.
 

Octavia32

Forumguru
Vanaf 38xx worden de partities al anders ingedeeld. van 2 partities (nav, en muziek) Naar 3 partities (Nav, POI en Muziek).
En volgens mij is het niet mogelijk om films af te spelen via SD. Ook niet met custom firmware.


PS het kan wel zijn dat als je een oude columbus hebt je een te kleine HD hebt die na de herindeling niet genoeg ruimte heeft voor het updaten van het kaartmateriaal.
nieuwere columbussen hebben een 40GB hdd geloof ik.
Dan kan je middels een custom firmware nog wat extra ruimte van je muziek partitie afsnoepen zodat je V10 of V11 kunt installeren.

Ik kom dit ook tegen http://www.vwwatercooled.com.au/for...60984.html?s=b69482f4d355af4c1c41539cf356931c hier kun je de harddisk vervangen voor een grotere SSD.
 

kansberg

Forumguru
@Chicco_Himself : Ik las even terug en zag dat jij V11 er op gezet had. Ben naarstig op zoek gegaan en heb hem inmiddels ook gedownload (heb nu V10) en ga hem eerdaags op de HDD zetten van de Columbus. Kijk, dat is het mooie van dit forum, je leert en ontdekt iedere keer wat :jaja:
 
Bovenaan Onderaan