Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Darkside

Forumguru
  • Voice Control (requires microphone – see Volkswagen RNS 510 Microphone Connection for voice control)
  • NEW DAB+ Support (from 5xxx)
  • NEW DAB Support (from 4xxx)
  • NEW Radio Text (from 4xxx)
  • NEW Faster navigation and user interface
  • NEW Automatic illumination control
  • NEW Enhanced destination input
  • NEW hold down the setup button for 30 seconds and get the following menus: FM, AM and the new VERSION INFO (map version and type, hw and sw versions)
  • NEW Compass
  • NEW POI- see Volkswagen RNS 510 Maps POI – New Features with firmware 3xxx
  • NEW Languages – Arabic, Russian, Turkish and Polish
  • Speed Limit Display
  • Stability Improvements
  • Faster Startup (from 2720 onwards)
  • Display OPS and RVC at the same time
  • SDHC 32 GB Support (HW04 and above)
  • Display Off on extras tab
  • Climatronic control if approriate climatronic fitted
  • Clock display if RNS 510 swtiched off
  • Excluded roads (under route options)
  • GPS coordinates entry
  • Additional adjustments for video
  • Larger RVC screen with transparent menus at the side
Dit is wat ik zie.
Zit zelf ook nog op 3814. Doet het prima voor mij.
 

Baphi

Forumguru
Hmm, mijn columbus blijft bezig met het updaten van kaarten v10 naar v11... Nu toch al een vijf dagen bezig (niet continu hoor, elke keer te korte ritten om het af te ronden).
 

Sparkie

Forumguru
Krijg je ook een melding als je probeert de DVD te verwijderen?
Het kan zijn dat hij allang klaar is, maar je daar geen bericht van krijgt.
 

Darkside

Forumguru
Ga gewoon uurtje rijden. Ben je ook klaar. Weet dat de nieuwe een resumé functie heeft. Maar of de oude dat kan weet ik eigenlijk niet. Update altijd als ik naar werk rij.
 

Baphi

Forumguru
Ga gewoon uurtje rijden. Ben je ook klaar. Weet dat de nieuwe een resumé functie heeft. Maar of de oude dat kan weet ik eigenlijk niet. Update altijd als ik naar werk rij.

Heb gisteren twee keer een uur in de auto gezeten, maar nog steeds niet klaar :(
 

Darkside

Forumguru
Hij moet echt binnen een uur klaar zijn.
Volgens mij had iemand dit laatst ook en was de oplossing om de DVD opnieuw te branden.
Verbatim's schijnen goed te werken (die gebruik ik ook) en dan zo langzaam mogelijk branden en Disc At Once.
Nero en Ashampoo zijn brandprogramma's waarbij ik weet dat ze het goed doen.
De brandfunctie van Windows 8 doet het niet.
 

Baphi

Forumguru
Zal de iso nog een keer branden. Had hem vlgs mij op 1x speed gebrand. Met imgburn en Verbatim DVD-RDL (4x). Mijn brander kan niet op lager dan 3x branden.
 
Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
Uhm.... is het trouwens ook mogelijk om het iso-bestand op een SD-card te zetten en van daaruit te installeren of begint hij pas automatisch te updaten als er een DVD geplaatst wordt?
 

Chicco_Himself

Forumguru
Hmmm.... Zojuist bestand op Verbatim DVD+R DL gebrand. Tijdens het branden zag ik dat de DVD niet gefinaliseerd werd.
Na het branden de DVD in de Columbus maar bleef maar "zoeken" en geen bericht mbt nieuwe versie op het display. Vervolgens DVD nogmaals in de brander geduwd en de optie "finaliseren" aangeklikt (omdat ik dacht dat dat mogelijk de oorzaak was).
Hierna DVD wederom in de Columbus en vervolgens krijg ik de foutmelding "CD/DVD-fout. CD/DVD controleren a.u.b.".
Kan het zijn dat de DVD gelijk gefinaliseerd had moeten worden? Of zou een DVD zonder te finaliseren ook moeten werken?
Ik heb eea in ieder geval op 2,4 gebrand (Disk At Once) met Ashampoo.
Ik heb nog maar 1 DVD+R DL over, dus wacht even jullie bevindingen af ;)
 

kansberg

Forumguru
Ik zou het nog een keer proberen met Power Iso en dan ook op de laagst mogelijke snelheid branden en direct finaliseren Dat ging bij mij prima. Mocht je hierna nog geen resultaat hebben en ben je door je schijfjes heen, kan je er gerust een beroep op mij doen (kostenloos), heb er 10 gekocht en maar één gebruikt.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Bedankt voor je aanbod @kansberg, PowerISO heb ik inderdaad ook nog geïnstalleerd, dan ga ik dat eens proberen ;) Snelheid op 2,4 gezet, finaliseren aangezet.... kan als 't goed is dus niet meer mis gaan :D
 

Chicco_Himself

Forumguru
Zo te zien werkt het nu ;) Zoals gezegd met PowerISO op 2,4x met finaliseren gebrand. DVD in de Columbus en ik krijg de melding dat er nieuwe navigatiesoftware is :yeehaa:
Straks heb ik nog een ritje van 30 min voor de boeg dus dan maar eens op "verder" klikken ;)
 

nietje72

Forumguru
Ook ik brand altijd met PowerIso op de laagste snelheid en heb nog nooit problemen gehad met branden en updaten. Meestal laat ik tijdens het branden ook even een bestandscheck doen, dan duurt het iets langer maar weet ik zeker dat het goed gaat.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Nou, alles is geïnstalleerd en ik zit nu op V11 (8117) :thumbsup:
Alles bij elkaar duurde het ongeveer 50 min. Fijne is dat hij gewoon verder gaat met installeren als je tussendoor de auto uit hebt gezet omdat je maar 30 min moest rijden... Maar met de terugreis van zojuist erbij is alles geïnstalleerd !
 

Octavia32

Forumguru
Nou dan vraag ik ook maar even wat ik heb mijn columbus vorige week al naar v11 gebracht, echter waar haal ik de firmware vandaan want volgens mij zit ik nog op 28xx maar weet niet zeker. En werkt een firmware update vanaf deze versie.
 
Bovenaan Onderaan