Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Darkside

Forumguru
Is er eigenlijk een mogelijkheid om originele logo terug te zetten.
(voor als de auto weer ingeleverd moet worden)
 

Chicco_Himself

Forumguru
Ja, via de link kun je diverse afbeeldingen als ISO-bestand downloaden waaronder ook de originele.
Dus gewoon je eigen logo er op zetten en moet je hem inleveren, originele logo downloaden en procedure herhalen ;)
 

Chicco_Himself

Forumguru
Ik zie helaas door de bekende bomen...... en hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben.....
Morgen kan ik dus mijn auto ophalen (Superb uit mei 2009 met Columbus). Als ik het hier goed gelezen heb bestaat de kans dat dit een van de eerste "Columbussen" is en dan waarschijnlijk de "A" ??
Om nu morgen "beslagen ten eis" te komen is zwart/wit de vraag: Welke versie kan hier "maximaal" opgezet worden? De dealer heeft namelijk aangegeven dat er meerdere versies van de Columbus zijn en dat men zou kijken of er ook een update voor die van mij is.
Dus zou men aangeven dat er helaas geen update zou zijn (mij is op dit moment onbekend welke versie er nu op zit echter dit kan ik morgen uiteraard even nakijken) kan ik in ieder geval eea bespreekbaar maken.
 

Joske

Forumguru
Wat ik hier door de band altijd lees is, tot betrekking firmware: als het allemaal werkt, laat het dan zoals het is ;)

Betreft de kaartversie, dat weet ik niet, behalve hetgeen reeds gezegd is: V10 is de meest recente.
 

Darkside

Forumguru
Allereerst gefeliciteerd.
Volgens mij is de columbus ouder dan 2009. Dus kans dat je een A module hebt is klein.

Daarbij is mijn ervaring dat een dealer al gauw zegt dat er geen updates voor jouw beschikbaar zijn. Maar dat je wel een mogelijkheid hebt om te updaten.
Het belangrijkste is om er idd achter te komen welke Module je hebt. En welke firmware er nu op draait.
Dan kan je kijken welke stappen je kan en moet ondernemen om een nieuwere firmware er op te krijgen.
En de nieuwste versie van het kaartmateriaal.

En idd. De hamvraag. Wat zou de reden zijn om te gaan Updaten?
Mijn reden was om nederlandse spraak controle te krijgen.
Als er verder geen reden is kan je het idd ook gewoon zo laten
 

Chicco_Himself

Forumguru
De reden is inderdaad de Nederlandse spraakcontrole.
Dan wacht ik maar even af wat ze mij morgen vertellen. Heb uiteraard liever dat hun het doen dan dat ik zit te kl#ten.
We zullen zien ;)
 

EdK

Forumguru
firmware update ??
Wel bereid je er maar vast op voor dat je het zelf zal moeten doen.
Dealers wagen zich in algemeen hier niet aan.
Als het fout gaat dan mogen zij over de brug komen met een nieuwe.......
 

Darkside

Forumguru
Ja helaas is het zo. Al kunnen ze zich nog verschuilen achter het feit dat officieel voor sommige oude modules geen nieuwe FW versies beschikbaar gesteld zijn.

Maar het is redelijk eenvoudig zelf te doen.
 

hberg

Actief lid
Hier ook precies het zelfde probleem. Luister vanaf sd kaart en maakt niet uit wat ik luister maar als de hoge tonen er in komen gaan de tweeters kraken. ..
 
Melden bij de dealer; hoe meer mensen het melden, hoe beter. Ik werd eerst niet eens serieus genomen. Morgen hoor ik als het goed is meer...
 

Chicco_Himself

Forumguru
Net de auto gehaald, volgens de dealer was het niet mogelijk om een update uit te voeren. Wat ik wel zie staan is SW-versie 3974 en HW-versie H06.... Is dit de laatste versie en heb ik nu Nederlandse spraakcontrole en 3 partities, of moet ik daar nog wat anders voor doen cq de firmware toch upgraden?

Als ik trouwens V10 wil installeren, kan ik dan gewoon de DVD er in duwen en wijst de rest zich vanzelf (althans hoe ik eea op de HDD kan zetten en de huidige V3 kan "overschrijven")? Of moet ik eerst V3 verwijderen en dan pas V10 installeren op de HDD?
 
Laatst bewerkt:

Morris99

Nieuw lid
3974 is al voorzien van 3 partities en nederlandse spraakcontrole. De V10 maps installeren is geen probleem bij deze FW. Ik zie zo snel geen reden om de FW te upgraden.
 

kansberg

Forumguru
Bij mij ging de installatie van V10 vanzelf, de DVD er in, dan gaat het systeem automatisch navigeren vanaf de DVD. Toen ik het contact inschakelde vroeg het systeem of de DVD gekopieerd moest worden naar de HDD. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Succes ermee en heel veel plezier met je Sup!
 
Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
Ik blijf met mijn vingers van de firmware-update af (alleen opstartscherm wil ik wel nog een keer veranderen) :D
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Trek voor de installatie van V10 wel een uurtje uit :lezen:, zo lang duurt het kopiëren ongeveer. Een 'persoonlijk' startscherm is heel erg leuk. Het geeft echt het gevoel dat de auto helemaal 'eigen' gemaakt is. Heb er al veel positieve reacties op gehad van collega's en vrienden :thumbsup:.
 
Bovenaan Onderaan