Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Cordoba

Forumguru
Alle klachten/problemen altijd aankaarten bij de dealer: deze heeft de auto geleverd en is verantwoordelijk voor het product. Dealers verwijzen vaak naar Pon, maar juridisch gezien heb je daar niets mee te maken: jij/de LM heeft zaken gedaan met de dealer, niet met Pon. Dat het voor de dealer prettig is om terug te kunnen vallen op de importeur is prettig voor hem, maar daar heb je in feite niets mee te maken.
 

dirkkroneman

Forumguru
Bluetooth geeft wel altijd een slechte(re) kwaliteit weer. Dat is eenmaal een gegeven bij audio streaming in de auto. Bij een SD kaart zou dat echter niet mogen (mits het idd niet aan de kwaliteit van het bestand ligt).
 
Ik heb het even wat gestructureerder aangepakt:
Ik heb hetzelfde muziekbestand (Ariel van Anathema) 2x gedownload. FLAC en MP3.
Bij beide bestanden hoor ik het nog steeds kraken (FLAC net iets minder maar niet noemenswaardig) op HDD en SD. Wanneer ik het FLAC bestand via BT stream kraakt ie echt als een malle. Kwaliteitsverlies snap ik nog enigszins, maar dit?!
Ik heb gelijk weer met de dealer gebeld en de werkplaats chef gaat me terugbellen. Wordt vervolgd...
 

prospero21

Nieuw lid
Ik heb het even wat gestructureerder aangepakt:
Ik heb hetzelfde muziekbestand (Ariel van Anathema) 2x gedownload. FLAC en MP3.
Bij beide bestanden hoor ik het nog steeds kraken (FLAC net iets minder maar niet noemenswaardig) op HDD en SD. Wanneer ik het FLAC bestand via BT stream kraakt ie echt als een malle. Kwaliteitsverlies snap ik nog enigszins, maar dit?!
Ik heb gelijk weer met de dealer gebeld en de werkplaats chef gaat me terugbellen. Wordt vervolgd...

Dit is werkelijk EXACT wat er bij mij ook gebeurd. Ik ben heel benieuwd wat jouw werkplaats chef hierover te melden heeft. Ik heb de issue inmiddels ook bij mijn dealer gemeld. Deze reageerde vooralsnog afwijzend: "U moet de muziek ook niet hard zetten..."
 
Dit is werkelijk EXACT wat er bij mij ook gebeurd. Ik ben heel benieuwd wat jouw werkplaats chef hierover te melden heeft. Ik heb de issue inmiddels ook bij mijn dealer gemeld. Deze reageerde vooralsnog afwijzend: "U moet de muziek ook niet hard zetten..."
Vooralsnog niets, zou vrijdag gebeld worden, maar natuurlijk niet gebeurd. Ik ben daar natuurlijk al de "zeurklant". Grappige opmerking van je dealer. Waarom denk je dat ik een Canton systeem koop? :tongue:
 

martijn.dutch

Senior Member
Hallo wellicht een stomme vraag maar ik kan het antwoord nergens vinden, in week 27 wordt mijn nieuwe octavia geleverd met een Columbus. Nu was mijn plan om daar een video out cable voor te kopen en zo mijn schermpjes achterin aan te sluiten. Nu begreep ik van de kabeltjesboer dat er onderhuids een heel nieuw model is waar die kabels niet voor beschikbaar zijn. Weet iemand of er wellicht standaard al een video out op zit met gewone stekkers?
 

lugolux78

Forumguru
Hallo wellicht een stomme vraag maar ik kan het antwoord nergens vinden, in week 27 wordt mijn nieuwe octavia geleverd met een Columbus. Nu was mijn plan om daar een video out cable voor te kopen en zo mijn schermpjes achterin aan te sluiten. Nu begreep ik van de kabeltjesboer dat er onderhuids een heel nieuw model is waar die kabels niet voor beschikbaar zijn. Weet iemand of er wellicht standaard al een video out op zit met gewone stekkers?
Goed idee... Maar eeeh video out? Heb hem op mijn O3 (geleverd week 21) nog niet gevonden...
 

lugolux78

Forumguru
Ja goed, kan, maar ik ga deze niet uit elkaar halen... Normaliter zit deze in dashboardkastje. (Audi althans RGB OUT volgens mij )
 

kansberg

Forumguru
Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en de laatste kaarten van West Europa gedownload. Daarna gebrand op een double layer DVD en vervolgens de gleuf in van de Columbus. Wie schertst mijn verbazing dat het e.e.a. gelijk in werking trad en ik een uur moest wachten totdat de kaarten geladen waren.... van de nood een deugd gemaakt en een heerlijk eind wezen toeren, deels in het donker en toen ging er ook nog eens een wereld voor mij open...wat een enorme bak licht zit er in de Sup! Toen ik de straat in reed waar ik woon gaf het systeem aan klaar te zijn met kopiëren en kon de DVD er uit. Dat is nog eens timing!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
Je hebt volgens mij een ISO die je kunt uitpakken. En dan kan je het plaatje vervangen door jou eigen en er weer een ISO van maken.
Dan is het net als de firmware upgrade cd er in. 5 min wachten.
Zelf ook nog niet gedaan. Ook nog geen behoefte
 

kansberg

Forumguru
Ben er lang mee bezig geweest, eerst op CD Rom en later op DVD Rom. Niets lukte. Toen ben ik allerlei brandprogramma's gaan installeren en uiteindelijk bleek PowerIso te werken. Nero werkte niet, Power2Go werkte niet, Windows Mediaplayer niet. Maar PowerIso dus wel.

Gewoon op een CD-Rom van de Action....Let goed op het formaat (800 X 480) en de extensie (PNG). Op het www staan wel online progjes waarmee je je PNG file om kunt zetten naar ISO.

@Corné: Als je vragen hebt of als je ergens in kan ondersteunen, schroom niet om dat aan te geven, wellicht kan ik je helpen met het e.e.a......

Op YouTube staat een (Vlaams) filmpje hoe je fysiek het logo kunt veranderen, erg handig!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan