Flitspalen incl. audio waarschuwing

Belgianr26

Forumguru
Zowel ntfs als fat32 geprobeerd maar geen van bij wordt herkend... Iemand in de buurt van Hasselt die hiermee wil helpen?;)
 

Darkside

Forumguru
Fat 16 is echt oud.
Zou gewoon fat32 of ntfs moeten zijn. Zeker als je een kaartje groter dan 2gig gebruikt
Hoe ziet je folder structuur er uit?
 

Belgianr26

Forumguru
Het kaartje is 4gig. Wat bedoel je met folderstructuur? Er staat niets anders op dan de map "PersonalPOI" met daar het db3 bestand in.
 

Darkside

Forumguru
Dan zou ik de Discover Pro proberen.
De RNS 510 is de vorige generatie navigatie systemen. En gelijk aan het Columbus systeem uit de O2.
Jij hebt een O3 en dus de nieuwe generatie Columbus MiB.

Misschien dat de indeling van de DB toch net iets anders is?
Kan dit nog niet bevestigen. Mijn DB is gemaakt voor de oude Columbus, maar heb deze niet getest of de nieuwe hem ook ziet (wat ik wel hoop scheelt weer).
Dus probeer je DB te maken in de sectie van de Discover Pro.
Anders zou ik het ook zo snel niet weten
 

Belgianr26

Forumguru
Net geprobeerd maar gaat weer niet. Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik een micro sd adapterkaart gebruik?
 

Darkside

Forumguru
Zou kunnen natuurlijk dat die daar moeite mee heeft. Al gebruiken meerdere mensen een adapter. Het blijft vaag dat ie niets leest. Als je een normale SD kunt lenen zou ik dat nog proberen
 

Testedoene

Forumguru
West niet zeker van de amundsen. Maar hier http://poiplaza.com/index.php?p=download&amp;amp;d=1025&amp;amp;lstpg2=sdb&amp;amp;lstpg=search kan je vele poi's vinden. <br /><br />En hier http://www.volkswagen.de/de/navigation/rns-510/poi-listen-sammlung.html kan je je poi's inladen met eigen icoon en er een db bestand van maken. Deze kan ik inladen in de columbus. <br />Zo heb ik Shell, McDonald s, flitspalen mobiele flitser etc er in staan.<br/>
Hallo,

ik zoek POI's voor mijn Amundsen (MY2015). Ik zoek op de site die u aanhaalt maar weet niet hoe ik ze moet downloaden? TTZ: als TomTom, Navigon, ... ?
Toevallig niemand die een complete verzameling van POI's, vooral voor speedcam's staan heeft en deze eens wil opsturen? Het lijkt me allemaal wat ingewikkelder te zijn dan indertijd bij mijn RNS510... :cry:
 

Darkside

Forumguru
Het gaat hetzelfde als bij rns 10. Ik download de tom tom als asc meen ik. Die werken prima. En dan icoontje toevoegen en gaan.
De werking is exact hetzelfde als bij de rns510. Alleen de Columbus mib heeft een andere indeling. Wordt een zip meen ik
 

Testedoene

Forumguru
ASC lukt alvast niet. Morgen probeer ik GPX.
Moet de file "Meine_POI_Sammlung" noemen of mag dit bv Meine_POI_Sammlung_GPX zijn?
 
ik heb de laatste columbus en wil graag flitsmeldingen. Flitmeister gemaild maar die kan alleen mensen met een tesla helpen. Dat geluid via de speakers van flitsmeister via de speakers daar begrijp ik nogr niks van. Heb een HTC one m 8 . ik heb spotnet zou ik daar flitspalen kunnen downloaden, moeten ze dan een bepaald bestandtype hebben, dan op sd zetten en dan zou het moeten lukken ? wie o wie kan me helpen
 
Klopt, inmiddels uitgeprobeerd. Je hoort niets als je het signaal via bt verstuurd terwijl je radio luistert. Daarom: gebruik telefoon sprekers. Met dat Sony apje kan je ook leuke dingen instellen zoals het geluidsprofiel, zo voorkom je dat je je telefoon nog op zacht hebt staan terwijl je een flitser nadert.
dus je laat het geluid via je telefoon speakers komen niet via de autospeakers???
 
Ik heb het meest recente type amundsen in mijn fabia combi 3 (november 2015).
Nu wil ik de flitsmeldingen via flitsmeister op mijn telefoon laten binnenkomen.
Starten en stoppen van FM gaat prima wanneer de telefoon koppelt met de amundsen.
Echter, de meldingen (audio) over de bluetooth naar de amundsen lukt minder.

Als ik in de FM app kies voor Muziek kanaal (BT) dan hoor ik alleen meldingen als ik in de Amundsen ook BT als audiobron selecteer. Dan krijg ik weliswaar de muziek en FM meldingen van mijn telefoon keurig te horen, maar als ik gewoon naar de radio wil luisteren op mijn amundsen dan hoor ik niets meer van de meldingen van FM.

Iemand hier ervaringen mee / oplossingen voor?
 

AndreM

Forumguru
Waarom kopen als het al op mijn Sony Xperia Z zit?

Flitsmeister wordt bij mij opgestart door Smart Connect, deze app zit standaard op de Xperia Z.
Hiermee kan je o.a. instellen, zoals ik heb gedaan, dat Flitsmeister opstart zodra er een bleutooth verbinding tot stand is gekomen met de auto, of wanneer je telefoon wordt opgeladen d.m.v. een carkit enz.
Dan kan je ook nog instellen dat Flitsmeister automatisch de GPS (locatie) aanzet.
En als je verbinding met bleutooth verbroken wordt, wordt Flitsmeister en GPS weer uit gezet om de telefoon accu/batterij te sparen.
Dan zijn er ook de mogelijkheden om de meldingen op verschillende manieren in te stellen, zoals meldingen via de telefoon, of via de speakers enz.
 

Carnivor

Nieuw lid
Ik heb het meest recente type amundsen in mijn fabia combi 3 (november 2015).
Nu wil ik de flitsmeldingen via flitsmeister op mijn telefoon laten binnenkomen.
Starten en stoppen van FM gaat prima wanneer de telefoon koppelt met de amundsen.
Echter, de meldingen (audio) over de bluetooth naar de amundsen lukt minder.

Als ik in de FM app kies voor Muziek kanaal (BT) dan hoor ik alleen meldingen als ik in de Amundsen ook BT als audiobron selecteer. Dan krijg ik weliswaar de muziek en FM meldingen van mijn telefoon keurig te horen, maar als ik gewoon naar de radio wil luisteren op mijn amundsen dan hoor ik niets meer van de meldingen van FM.

Iemand hier ervaringen mee / oplossingen voor?

Bij mij liet Flitsmeister in het verleden ook het signaal over de speakers horen wanneer ik de radio beluisterde. Destijds stond de instelling in FM op beltoon. Echter nu krijg ook ik enkel over de speakers het geluid van flitsmeister als ik via bluetooth media luister.
 
Bovenaan Onderaan