Flitspalen incl. audio waarschuwing

intruder1400

Actief lid
vooral het niet naar je telefoon hoeven omkijken als je de auto start is heerlijk! Nou ja, stroom er aan is voor de langere ritten wel handig ivm gps.

Succes!
 
Dus auto starten, BT verbinding maken en de App zorgt ervoor dat Flitsmeister wordt automatisch gestart? FM instellen op geluid op "muziek" en de signalen gaan via de boxen?
 

Artbij

Senior Member
Leuk. Ga ik ook instellen....:)

Ik heb mijn O3 nog niet, maar is Skoda zo Simply Clever dat er 16v in de phonebox zit?
 

Desperado

Forumguru
Alle begrip hier hoor. Ik heb de app van flitsservice op de telefoon. Die kan ook een alarm geven als je dichtbij een flitser komt. Handig voor de mensen die geen Amundsen hebben :geek:
 

MartijnW

Actief lid
een van de redenen (ja ja, er zijn er meer) dat ik mijn iphone 5 heb verruild voor een HTC One is de mogelijkheid om automatisch het opstarten van apps toe te wijzen bij het signaleren van een bluetooth apparaat. Dus als ik in de auto stap, dan gaat bijvoorbeeld flitsmeister 'uit zichzelf' aan. Hier is inderdaad (dus ook op android) in te stellen welk audiokanaal de telefoon gebruikt.

Welk kanaal heb je Flitsmeister dan staan op je HTC One, ik hoor namelijk niks via mijn speakers bij bluetooth.
 

intruder1400

Actief lid
Ik heb het geluid over de speakers van mijn telefoon staan. Bij mijn vorige radio hoorde ik het signaal bij bluetooth alleen als ik muziek van mijn telefoon via bt afspeelde . En dus niet als ik de autoradio op 'radio' had staan.
Ik weet niet wat er gebeurt als ik nu muziek van mijn sd kaart speel en flitsmeister op bt instel. Zal het eens proberen.
 

intruder1400

Actief lid
Klopt, inmiddels uitgeprobeerd. Je hoort niets als je het signaal via bt verstuurd terwijl je radio luistert. Daarom: gebruik telefoon sprekers. Met dat Sony apje kan je ook leuke dingen instellen zoals het geluidsprofiel, zo voorkom je dat je je telefoon nog op zacht hebt staan terwijl je een flitser nadert.
 
West niet zeker van de amundsen. Maar hier http://poiplaza.com/index.php?p=download&d=1025&lstpg2=sdb&lstpg=search kan je vele poi's vinden.

En hier http://www.volkswagen.de/de/navigation/rns-510/poi-listen-sammlung.html kan je je poi's inladen met eigen icoon en er een db bestand van maken. Deze kan ik inladen in de columbus.
Zo heb ik Shell, McDonald s, flitspalen mobiele flitser etc er in staan.

Waar heb je de poi voor de flitsers vandaan? Heb al even lopen zoeken op internet maar niet iets recents gevonden.
 

Darkside

Forumguru
Flits database ook van POI plaza. Niet de meest recente. Maar voldoet prima. Staan vele waarvan ik weet dat ze er wel wei staan. En ook de rood licht controles kloppen ook.
 

intruder1400

Actief lid
West niet zeker van de amundsen. Maar hier http://poiplaza.com/index.php?p=download&d=1025&lstpg2=sdb&lstpg=search kan je vele poi's vinden.

En hier http://www.volkswagen.de/de/navigation/rns-510/poi-listen-sammlung.html kan je je poi's inladen met eigen icoon en er een db bestand van maken. Deze kan ik inladen in de columbus.
Zo heb ik Shell, McDonald s, flitspalen mobiele flitser etc er in staan.
Bij de eerste link: welk merk moet ik kiezen wanneer ik POI's wil downloaden? Zie er geen Amundsen bij staan....
 

Darkside

Forumguru
Klopt. Er staat ook geen Columbus die ik heb.
Maar de columbus kan wel overweg met het asx formaat van Tom Tom.
Die kan je dan gebruiken om te downloaden en te importeren op de VW website
 

Darkside

Forumguru
is niet zo moeilijk hoor. Op de VW site staat (in het duits maar goed begrijpbaar) een how to.

Maar kort gezegd.
  • Ga naar poiplaza. Selecteer een categorie (bv speedcams) en selecteer daarna een formaat (asc formaat van Tom Tom werken goed)
  • Download dit zip bestand en pak het uit
  • Ga weer terug naar poiplaza en download zo alle categorien die je graag wilt gebruiken
  • Als alles binnen is ga naar de VW site.
  • En daar kan je al deze bestanden uploaden en een eigen naam en icoon (zit in de zip file) per catogorie opgeven.
  • upload zo al je categorien en geef ze allen een naam en icoon.
  • Bewaar dan uiteindelijk je samengestelde lijst.
  • Dit wordt een DB bestand en deze kan je op een SD kaart plaatsen welke door je navi (met juiste firmware) ingelezen kan worden.
  • dan kan je zelf kiezen welke iconen je op het scherm van je navi getoon wilt hebben
zo heb ik dus verschillende flitspalen (mobiel, vast, roodlicht tracject controles etc_ + tankstations en de mac die getoond worden.

suc6
 
Bovenaan Onderaan