Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

[Nieuw lid] Wat betreft geplande levertijden : Op 31-12-2014 de Fab III besteld bij Muntstad Utrecht. Gekozen voor Race blue, 110 pk DSG met Rial Milano, titanium velgen. Wordt de Ambition in de First Edition uitvoering.
Geplande levering 24 februari 2015...!??
Ben benieuwd......
 
@Ridley

Was dit wel van plan aanvankelijk omdat ik het colour concept (bklauw/zilver dak en velgen)
wilde hebben. Het daarbij verplichte Tech pakket à Euro 700 vond ik uiteindelijk te prijzig omdat ik als "senior-digibeet" hier niet al te veel gebruik van zal maken.
 

Ridley

Forumguru
Op de Ambition is hier weinig 'tech' aan hoor

Je krijgt 16 inch velgen Rock, klein lederpakket, en multifunctioneel stuurwiel als belangrijkste optie. Persoonlijk vond ik dit de auto net wat meer 'cache' geven. Heb ook de 16 inch velgen ingeruild voor 17 inch.

Je hebt hem wel lekker snel
 
Ik heb de bestelling, uitvoering en extra's heel snel besloten...
Moest best veel afwegingen maken gezien de First Edition uitvoering en de overige opties.
Dacht dat de tech optie vooral betrekking had op het stuur, smartphone gebruik, handsfree bellen etc......
En wat betreft de velgen gaf ik de voorkeur aan de Rial Milano Titanium 16" velgen die in de Rapid-folder staan.

Levering in week 9 lijkt me overigens erg snel.......

Kleur Racing Blue wordt wel erg populair, niet?
 

turboturbo

Forumguru
Zeker goed nieuws. Vooral omdat het laat zien dat de hardware kennelijk eenvoudig uit te breiden / te updaten is voor nieuwe functies. Zoals zelfs ondersteuning voor een compleet ander/extra besturingssysteem!

Ik ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen met CarPlay en iPhone tzt!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
ik zat zojuist online een stukje te lezen ( na een tip van @Fabi3 ) over de nieuwe Fabia, en zag dat naast mirrorlink voor android ook carplay voor apple beschikbaar komt middels een gratis update, goed nieuws dus! :thumbsup:
Ik ben nog niet overtuigd. Inmiddels lees ik op diverse plaatsen dat er deze zomer ook een vernieuwde versie van de MIB Amundsen komt, met onder meer een snellere processor. Deze zou dan (volgens AMS vanaf juli) ook leverbaar worden in de F3, en ondersteuning bieden voor Apple Carplay en Android Auto. Of dit betekent dat de bestaande apparatuur (Bolero) kan worden geüpdatet, of dat er van de Bolero ook een vernieuwde variant komt is mij nog niet duidelijk.
 
ja veel geld. maar een losse tomtom vindt ik ook niks. enen ikheb ook een first edition combi style besteld en wachten tot juli is minder inruil en geen first edition meer dus uiteindelijk maakt het in prijs niet veel uit
 

andrehj

Forumguru
losse navigatie wordt gekoppeld aan de bolero radio. zodat die werkt als een normale navigatie
Kun je dat iets meer uitleggen? Ik snap namelijk niet hoe dat gaat werken. Want hoe koppel je een losse navigatie zodanig aan een Bolero dat die dan gaat werken als navigatiesysteem? Dan moet je dus de zowel de audio als de video kunnen invoeren in de Bolero, en de touch-screen output weer terugvoeren van de Bolero naar het navigatiesysteem. Stel dat de Bolero dit allemaal kan, welk navigatiesysteem heeft een dergelijke interface?
 

Ridley

Forumguru
Webshop van Kreijne heeft deze navi, misschien daar wat info. Volgens mij gebruikt dit systeem de bolero alleen voor het scherm.
 

andrehj

Forumguru
Inderdaad. Bij Kreijne staat meer info. Jammer genoeg weinig over de exacte bediening, uit wat voor componenten het systeem bestaat en en wie de producent is. Maar het lijkt idd te kunnen om de Bolero uit te breiden met navigatie.
 
Bovenaan Onderaan