Fabia 2

Hetzer

Forumguru
Hieronder mijn uitgevoerde en opgeslagen aanpassingen (Fabia II Combi GL MJ2012
===
Needle sweep (=Staging) wijzers slaan uit bij contact aanzetten. Je vind het in 17-Instruments, Adaptation-10.
===
toet bij afsluiten (omdat de auto niet altijd de eerste keer reageert bij het op slot doen met de afstandsbediening. zie ook dit topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/twee-maal-drukken-bij-het-afsluiten-van-de-auto.13999/):

09 centr elec
coding - 07

byte 2, bit 2 was uit, nu aan
byte 5 bit 1,5,7 was uit, nu aan
===

Dit needle sweep, kon ook op mijn Fabia2 Combi van 2010, een van de eerste facelift modellen, het kan ook op de Fabia3, maar op mijn auto kan dit niet, @Antera heeft mijn Fabia MC uit 2014, aangesloten maar kon dit niet meer aanpassen, helaas , de laatste Fabia2 modellen zijn toch weer anders,
Heeft iemand anders nog een idee omdit alsnog te activeren :pieker:
 

Ridley

Forumguru
Dit needle sweep, kon ook op mijn Fabia2 Combi van 2010, een van de eerste facelift modellen, het kan ook op de Fabia3, maar op mijn auto kan dit niet, @Antera heeft mijn Fabia MC uit 2014, aangesloten maar kon dit niet meer aanpassen, helaas , de laatste Fabia2 modellen zijn toch weer anders,
Heeft iemand anders nog een idee omdit alsnog te activeren :pieker:


Dat had ik je toch al beloofd @Antera had dat al uitgevogeld bij die van mij.

Beter als dit wordt het niet:

ImageUploadedByTapatalk1422779604.645879.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
@MartinH als er bij ons kinderen voorin zitten en ik wil niet dat ze het raam open doen dan zeg ik het ze gewoon ;)
Maar je zoontje van 2,5 zit neem ik aan toch nog gewoon in de eerste opvolgstoel, zo één met 4 puntsgordel?
Gewoon goed aansnoeren dan kan ie ook niet meer bij het knopje :D

On topic: komt de fabia/roomster niet heel erg overeen met de Polo? Daarvan staan nog de nodige coderingen bij stemei.de op de site.
 

ertromp

Forumguru
Binnen Vag Can Pro is er onlangs een grote update geweest voor de BCM25 dat is de boordnetmodule voor de Fabia 2.
Daardoor zijn er 400 mogelijkheden bij gekomen om te coderen. Of daar wellicht needle sweep bij zit geen idee en wat exact de 400 mogelijkheden zijn op dit moment geen idee. Dat is pas te zien wanneer de auto aan de laptop gekoppeld is
 

Waalko Kramer

Forumguru
Binnen Vag Can Pro is er onlangs een grote update geweest voor de BCM25 dat is de boordnetmodule voor de Fabia 2.
Daardoor zijn er 400 mogelijkheden bij gekomen om te coderen. Of daar wellicht needle sweep bij zit geen idee en wat exact de 400 mogelijkheden zijn op dit moment geen idee. Dat is pas te zien wanneer de auto aan de laptop gekoppeld is


Beste @ertromp en jij bent in het bezit van een Vag Can Pro?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben ook wel benieuwd wat er (nu) allemaal mogelijk is bij de F2 - al dan niet facelift.
@ertromp, heb je eventueel behoefte aan een 'slachtoffer' om te experimenteren? ;)
 

guillaupa

Senior Member
Het is dan misschien wel in het frans, maar ik heb een (denk ik) uitgebreide lijst gevonden voor de fabia 2 facelift:

http://ankk-vagcom.com/category/codages_vagcom/skoda/skoda_fabia_5j/page/6/

Maar dan heb ik toch mijn vragen bij
- ontdooien van de zijspiegels. Zoals bij mij op een standaard fabia, is het mechanisme daarvoor niet aanwezig toch?
- automatisch sluiten van de ruiten bij regen. Dan heb je toch regensensor nodig?
- aansluitend hierbij aanschakelen van de regensensor
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
- ontdooien van de zijspiegels. Zoals bij mij op een standaard fabia, is het mechanisme daarvoor niet aanwezig toch?
- automatisch sluiten van de ruiten bij regen. Dan heb je toch regensensor nodig?
- aansluitend hierbij aanschakelen van de regensensor

als je geen spiegel verwarming hebt niet
Regensensor altijd nodig voor rain closing maar werkt niet altijd
 

guillaupa

Senior Member
Ik vraag mij dan af niemand het maximum uit de vcds gehaald heeft met zijn skoda?
Op de franse site staan een bomvol aan mogelijkheden, maar dan wordt hier geschreven dat de mogelijkheden beperkt zijn.
 

guillaupa

Senior Member
Persoonlijk voor mij, ben ik al blij met needle sweep ( maar lees af en toe dat dit ook niet mogelijk is), alarm (claxon dus) aanleggen en bij het sluiten een biep of eens kort de claxon. CH of LH moet ik niet op rekenen denk ik ...
 

Ridley

Forumguru
Mijn f2 uit 2012: geen needlesweep, geen alarm via claxon, geen bliep/claxon bij sluiten en geen CH/LH. Wel anti carjacking en display verbruik omgezet.
 
Bovenaan Onderaan