Fabia 2

Cordoba

Forumguru
Volgens mij hoort die bij de functie anti hi-jack (tenminste dat meen ik onthouden te hebben toen die functie bij mijn auto werd geactiveerd)

De deuren ontgrendelen nl niet meteen weer als de snelheid onder de 15km/u komt (immers je kan dan stilstaan voor een verkeerslicht, typisch een hotspot voor car-hi-jackers, maar gaat vervolgens automatisch van het slot als de bestuurder aangekomen is op plaats van bestemming en zich veilig genoeg voelt om uit te stappen en dus zijn sleutel uit het contact haalt :D

Het gaat Gerrit specifiek om de Fabia II, Fabia I kan hier en daar misschien afwijken. Functie heet volgens mij ook 'anti-carjack'.
 

Ligflits

Senior Member
Hieronder mijn uitgevoerde en opgeslagen aanpassingen (Fabia II Combi GL MJ2012)
===
deuren op slot bij >15km/h en van slot bij verwijderen sleutel:
09-centr elect
coding - 07
byte 0, bit 3&4 aanvinken
===
landcode aangepast naar japan ivm verbruik km/l ipv l/100km (op het minidot scherm)
Ga naar [Select]
dan naar [17 - Instruments]
dan naar [Recode - 07]
schrijf het getal op wat daar staat, dan kun je nog terug
[long coding helper]
[Byte 0, bit 4-7]
1: Europe (EU)
2: USA
3: Canada
4: Great Britain
5: Japan
6: Saudi Arabia
7: Australia
[do it!]
===
Needle sweep (=Staging) wijzers slaan uit bij contact aanzetten. Je vind het in 17-Instruments, Adaptation-10.
===
toet bij afsluiten (omdat de auto niet altijd de eerste keer reageert bij het op slot doen met de afstandsbediening. zie ook dit topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/twee-maal-drukken-bij-het-afsluiten-van-de-auto.13999/):

09 centr elec
coding - 07

byte 2, bit 2 was uit, nu aan
byte 5 bit 1,5,7 was uit, nu aan
===
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Kan dat km/liter dan niet gewoon via het menu van de maxidot? Of betreft dit auto's met een gewone display?
 

Joske

Forumguru
Op een Golf7 zal dit idd vast en zeker werken maar de vraag is, zijn de modules in de FaabII zo uitgebreid dat je dit ook daar gaat kunnen aanpassen..

Op zich zal het wel werken, de buitentemperatuur zodanig een minimale waarde geven dat die daar nooit aan komt.
 

ertromp

Forumguru
Op een Golf 7 is dit inderdaad in te stellen.
Helaas zijn de aan te passen adaptiewaarden van de Fabia niet zo uitgebreid
 

Canon-Eye

Forumguru
De betreffende schakelaar gewoon kortsluiten/doorverbinden? :)

Mijn praktijk: voor een verkeerslicht e.d. hou ik gewoon de koppeling ingedrukt, want zo heel lang duurt dat nooit.

In die gevallen waarbij ik kort moet uitstappen (brief posten of zo) zorg ik dat ik de handrem aangetrokken en de deur open heb voordat ik de koppeling (met de bak in vrijstand) laat opkomen. Dan blijft de motor ook gewoon aan.

Kortom: het SSS zit mij zelden of nooit in de weg.
 

surow

Senior Member
Knopje drukken na het starten? Zo'n ingrijpende handeling is dat niet?

Dat weet ik, maar...
Als ik rijd snelweg zeg maar ca 2 uur, komt ik naar de staat en bij eerste stop licht motor gaat uit. (omdat ik ben vergeten start-stop toets te drukken).
Dat is toch slecht voor het motor, turbine etc.....
Ik snap het niet waarom ik kan met toets deze uitschakelen en permanent niet?
Dat is dom!!
 

surow

Senior Member
Okey, ik zie dat hebben jullie geen idee hoe deze oplossen.
Dan ik ga elektronische schakelaar bouwen met een paar seconden vertraging :jaja:
 
Bovenaan Onderaan