Chiptuning O3 1.6 TDI

VEEJAY

Forumguru
Wat betreft tuning destijds was voor mij van 105pk naar 140pk qua bang for the buck de best bestede euro's aan tuning ooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

peterbaarlo

Senior Member
Mijn 1.6 TDI heeft na bezoek aan JD 146 pk en 330 nm...

En zoals gezegd, voor het geld waar ik destijds bij Ventura een box kreeg met een zeer lullige handleiding om hem zelf in te bouwen, heb ik nu bij JD een door hun ingebouwde box, die is afgesteld op de rollenbank. Dat geeft mij een veel beter gevoel... ;)


wrijf het er maar weer in remakil (die een uurtje eerder was bij JD dan mij, had 2 pk en 5 nm meer)
origineel hadden mijn auto en die van remakil allebei 116pk al had die van mij 15 nm minder origineel, dit hebben de heren van JD mooi weten te verkleinen tot nog maar 5nm verschil.

nqc.jpg








mqc.jpg
 

serum

Senior Member
is er iemand anders wel eens opgevallen dat de VAG auto's vlotter aanvoelen met een half-volle tank? (die ervaring heb ik persoonlijk met een behoorlijk aantal diesels welke ik heb mogen rijden van de VAG groep) (golf 5, 6, 7, octavia 1, passat b7, leon 2, audi A1)

Wellicht zat Remakil zijn tank halfvol terwijl de jouwe vol zat? de bandenspanning controleren ze toch ook voordat de auto een run doet? Aan de andere kant; de ene motor is de andere natuurlijk niet :)
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou de tank zal op een run geen verschil maken lijkt me ;) Net zoals of je er nou wel of geen grote spoiler op hebt zitten. Dit kan op de weg wel degelijk een verschil maken, maar bij een rollenbank iig niet ;)
 

Remakil

Forumguru
wrijf het er maar weer in remakil (die een uurtje eerder was bij JD dan mij, had 2 pk en 5 nm meer)
origineel hadden mijn auto en die van remakil allebei 116pk al had die van mij 15 nm minder origineel, dit hebben de heren van JD mooi weten te verkleinen tot nog maar 5nm verschil.

nqc.jpg








mqc.jpg
Tja, een witte is gewoon sneller... :deuk:
 

serum

Senior Member
@dirkkroneman; dat is niet wat ik bedoel, los van de 30kg die je minder meeneemt. je voelt bij de diesels bij een halfvolle tank dat hij meer vermogen heeft. Soms druk je het gas in en denk je 'hij sleurt er toch best aardig aan' en dat ervaar ik altijd bij een halfvolle tank. En zoals gezegd, bij alle VAG diesels die ik tot nu toe gereden heb.
 

dirkkroneman

Forumguru
@serum koppel de tankmeter dan eens los en probeer het nog eens ;) Geloof mij maar: het maakt echt geen verschil en het zal je echt tussen de oren zitten. Naast dat hij natuurlijk lichter is, zul je echt geen verschil in vermogen kunnen meten hoor..
 
en hoe bevalt de tuning nu je er al even mee rijdt. de 1.6 is wat sloom hoor ik , rij nu nog een pompverstuiver 20 tdi die wel veel kracht heeft. En kost je ongeveer 600 euro ?
 

Remakil

Forumguru
De tuning bevalt super...
Bij mijn normale gebruik is hij net wat zuiniger dan voorheen en bij vol gebruik is het dikke pret. Ding loopt zo vlot door naar rijbewijs kwijt rakende snelheden...

Wind mee zat ik in Duitsland op de 230 en toen moest ik van het gas af. Kon nog wat sneller...

Wind tegen reed ik vrijwel continue 215... Lijkt me netjes... ;)
 

CDK

Forumguru
230 was bergje af met wind mee dan zeker? Want 230 echte (gps) km's per uur halen met 140pk dat zullen niet veel mensen je na doen! :pieker:
 

Remakil

Forumguru
146 pk, je vergeet er 6... ;)

Zei al, wind mee en gezien de 215 wind tegen, is het niet zo'n gekke waarde...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Remakil

Forumguru
230 km/h met 146pk en dan nog van het gas af moeten? Wijkt je teller zoveel af dan?
Heten jullie hier allemaal Thomas of zo? Of zijn jullie het feiten analyse clubje?


Pfft, men zou eens iets aannemen zeg...
Terwijl ik al zei, wind mee. Had natuurlijk de rugwind per seconde moeten meten voor een beter beeld en de mogelijke hellingshoek van het wegdek, alsmede het soort asfalt en niet te vergeten mogelijke zuiging van de auto's voor me... :banghead:
 

Remakil

Forumguru
Kut! Bandenspanning vergeten op te nemen in het plaatje en het feit dat de auto fris gewassen was en er hotwax op zat...
 
Bovenaan Onderaan