Chiptuning O3 1.6 TDI

Ik begrijp je vraag, ben het ook eens met je stelling. Echter was ik al tevreden met Ventura en met de aanbieding van 335,- euro werd het voor mij makkelijk gemaakt. En opnieuw ben ik verrast door de extra power door deze box. Misschien zou een andere tuner er meer pk/nm uit halen, maar ik vind het meer dan goed zo, en helemaal voor deze euries. Dus ik hoef niet naar een andere tuner te gaan omdat dit voor mij (ik dus) niet nodig is :)
Is dit een bevredigend antwoord?
 

Noord26

Forumguru
Je bent geen antwoord schuldig. Je moet gewoon er van genieten.

Als je geen vergelijk hebt met anderen en niet zo snel tevreden bent, ben je stiekem wellicht toch vrij snel tevreden. ;)
 
Op het gebied van tunen wel ja. Misschien ook wel fijn voor mij :) Scheelt een hoop tijd. Kan ik dat weer voor nog meer leuke dingen gebruiken.
 
Goed om te horen dat de service er behoorlijk verbeterd is. Mijn ervaring was helaas een zeer slechte met Ventura, toch goed om te horen dat het er anders kan. In feite wacht ik nog steeds op een passende oplossing, maar gezien het niet meer inhoudelijk reageren is de handdoek vanuit hun kant al in de ring gegooid.


Wat is overigens een passende oplossing van Ventura? Heb je ze wel gebeld of whatsoever?
En bij JD is het wel goed gegaan? Wat was het verschil, en heb je je geld teruggekregen van Ventura?
 

Noord26

Forumguru
De eigenaar van Ventura is hier nog een tijdje actief geweest op het forum (een zekere Willem). Toen ik van het kastje naar de muur gestuurd werd (het was een box voor mijn vader zijn 1.2 TDI) en het hier nogmaals aanhaalde is het hier wederom tot geen oplossing gekomen. Wordt niet meer op gereageerd en zelfs langs komen heeft tot niets geleid. Alleen maar bedreigingen vanuit hun kant.

Best wel wat discussie hier over geweest in een topic wat ik zo even niet terug kan halen.

Denk dat @Corné de Kluijver dat ook een beetje bedoelde met zijn opmerking dat je in de toekomst tevreden blijft met de box. Hij zal zonder twijfel prima werken. En niet in hun after-sales terrecht wilt komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik ga er vanuit dat je vader terug is gegaan naar Ventura, of heeft gebeld? Of heb je dit op een forum willen oplossen> nee toch?

Edit: Ik lees nu na je aanpassing dat je terug bent gegaan.

Ik vraag dit omdat ik het gewoon opmerkelijk vind dat ik een hele andere ervaring heb met Ventura. Als mijn chip het niet goed zou doen, dan zou ik teruggaan en weet ik zeker dat ze het zouden oplossen. En lukte dat om 1 of andere reden niet, dan geld terug.
Mijn 1.2 TDI was meteen gelukt, en waarschijnlijk 100en andere ook. Ik ben wat sceptisch..
 

Remakil

Forumguru
Aangezien ik de afgelopen 3 jaar veel plezier heb gehad van de gechipte Polo, ben ik opnieuw naar Ventura geweest om de Skoda te laten chippen. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan. Opnieuw was de service top! En het resultaat is ook echt weer heel erg goed! Wat gaat de auto nu een stuk harder zeg. Echt super!

3 jaar geleden werd mij door RaceEend en Noord26 afgeraden om naar Ventura te gaan. Nu opnieuw werd door Noord26 mij afgeraden om naar Ventura te gaan. Gelukkig heb ik dat weer niet gedaan. Dit wou ik jullie toch even melden..
Mijn ervaring met Ventura was ook niet je van het en ik heb van meerdere kanten begrepen dat de Ventura tuning nog al grillig is in het topvermogen...

En voor het geld, kan je beter naar JD gaan, is mijn mening... ;)
 

Remakil

Forumguru
@Noord26

Ik wil dat de auto lekker en sneller rijdt. Zowel met de Polo en nu deze Skoda merk je dat echt heel erg goed. Als ik geen tot weinig verschil merkte, dan had ik de chip niet echt niet gekocht. De rollenbank vind ik dan niet meer zo boeiend aangezien ik heel erg tevreden ben over hoe de auto nu rijdt, echt een super verschil vanaf 1500 toeren. En ik ben niet zomaar tevreden met dingen.
Het is juist heel boeiend om het verschil op de rollerbank te zien! Dan zie je ook hoe het vermogen wordt opgebouwd, tenslotte gaat het niet enkel om de cijfertjes...

Daarbij, bij JD stelden ze nog even e.e.a. af na wat testruns, zodat het beste resultaat behaald werd. Het fine tunen is net even anders bij elke auto en bij Ventura doen ze dat dus niet. Ze zetten die box er in en klaar, waarmee je dus niet de perfecte afstelling hebt voor jouw auto...
 
Waar het mij om gaat is dat Noord26 alleen narigheid verteld over Ventura.

Ik vind het gewoon erg onbeschoft dat ik bijna 3 jaar geleden meer zou betalen omdat Ventura slecht zou zijn. De polo reed echt veel sneller, en met 160.000km heb ik hem ingeleverd zonder ook maar een keer een motorprobleem te hebben gehad. Nu opnieuw werd mij geadviseerd om NIET naar Ventura te gaan omdat het een slecht bedrijf is. Nu opnieuw twijfelde ik om naar Ventura te gaan. En nu ben ik toch gegaan en geef ik aan dat het echt weer een stuk fijner en harder rijdt! En opnieuw wordt me door de strot gedrukt dat Ventura niet goed is. Heel erg vervelend!

Een eerdere post op het Skodaforum van Noord26:
Dan is het toch onmogelijk om tevreden erover te kunnen zijn? Want je hebt geen vergelijk met een originele motor zoals af-fabriek. En zou je dus momenteel gewoon rond kunnen tuffen met een normale af-fabriek auto..
Want auto's die met een ventura-box zijn getest voor en na blijken vrijwel geen verschil te maken op een rollenbank..
-------------------------

En als er dan gevraagd wordt hoe hij daar bij komt, dan is het antwoord "vraag maar aan Race-Eend". Race-eend werkt bij JD. Hoe kan dat nou objectief zijn? Is dat niet hetzelfde als "Wij van WC-eend vinden dat...."??

Als je noord26 tuning googled, dan kom je alleen maar reclame voor JD tegen. Prima hoor! maar ga niet liegen over andere bedrijven..

Ik noem dit opzettelijk Ventura zwart maken. Ik vind dat je je moet schamen Noord26, door mij bijna het dubbele te laten betalen als bij JD.
 
Laatst bewerkt:
En vanaf het begin (op welk forum ook) ben je pro JD geweest en anti Ventura. Hoe komt het dan dat je vader een Ventura box aan zijn 1.2 TDI motor heeft??
 

Tom RS

Forumguru
Ik ga er van uit dat je dat "harder rijden" op een min of meer objectieve manier hebt getest? Dus voor en na een identieke plaats, met liefst zo goed als identieke weersomstandigheden en dan enkele dezelfde testjes chronometreren (bijv. 0-100, 40-100, 60-100). Als je dat namelijk niet doet is de kans niet gering dat hij "harder rijdt" omdat het je een aantal euro's heeft gekost en jij dat graag wil geloven... Meten is nog altijd weten, no offence.
 
Tom, wat wil je hier nu precies mee zeggen?

Dat ik een placebo kast heb gekocht en dat ik me verbeeld dat de auto harder rijdt?
Kom op nou zeg. Wat een onzin.

het is erg opmerkelijk dat jullie niet willen/kunnen geloven dat ik zowel met de Polo als nu met de Octavia een stuk sneller rijdt. Alleen omdat ik opnieuw naar Ventura ben geweest?

Zolang ik maar tevreden ben, en dat wou ik jullie toch graag melden in dit forum. Maar blijkbaar mag en kan ik niet tevreden zijn met een Ventura box, want dat bestaat niet en zit het tussen je hoofd dat het sneller gaat. Ik moet er best om lachen :)
 
Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
Ik wil alles best geloven, als ik de bewijzen zie. Noem het een afwijking die ik heb overgehouden aan mijn wetenschappelijke opleiding...
Ik ken te veel bedrijven die vanalles roepen zonder het hard te kunnen maken. Als je dan maar genoeg praatjes ertegenaan gooit zijn er mensen genoeg die dit willen geloven.
Als ik onzin vertel volgens jou zal je vast en zeker die min of meer objectieve testjes gedaan hebben, anders sta je gewoon wat te roepen in de woestijn.
Nu, verder wil ik er niet op in gaan. Als jij tevreden bent, mooi, maar blijkbaar zijn er meerdere mensen die zich er vragen bij stellen en dat moet je dan wel kunnen aanvaarden. Trek het je verder niet aan en geniet ervan!
 

CDK

Forumguru
geniet maar lekker van je box hoor @DaMenaCe het klinkt allemaal bijna te mooi om waar te zijn en dat ook nog voor zo'n mooie prijs, maar uiteindelijk het gaat er om dat jij tevreden bent! Ik zou er persoonlijk nooit aan beginnen, maar ik ben om te beginnen ook al geen fan van welke powerbox dan ook. ;)
 
Ik trek het me zeker ook niet aan. Sterker nog, ik ga nu een confrontatie aan terwijl ik daar ten eerste geen baat bij heb, en ten tweede hier echt niet van houd. Ik hou niet van onrecht.. Het opzettelijk zwart maken van een bedrijf alleen maar om "je eigen bedrijf" maar te prijzen. Ik vind dat op zijn minst gezegd niet netjes.

Wat ik wel kan vertellen is dat de chip wel eens uit de polo moest voor een garagebezoek. De auto reed dan weer als een slak (Polo slowmotion!). Chip er weer in, en klaar! ding reed weer normaal. En nu ervaar ik het weer met de Skoda. Echter was de Skoda niet langzaam, maar gaat het nu ook weer echt wel heel veel sneller.
En ik begrijp dat het zonder cijfers niet te "bewijzen" is. Maar dat hoeft ook niet, zolang ik maar blij ben voor mijn knaken. En dat ben ik zeker!
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik maak Ventura niet opzettelijk zwart. Mijn ervaring met hun was en is (de oplossing moet nog komen vanuit hun kant) zeer slecht. Kan onmogelijk positief over iets zijn als de persoonlijke ervaring dat niet is geweest. Producten zullen verbeterd zijn, anders zullen klanten niet terug komen.

Ben zelf bij meerdere tuners langs geweest en wellicht is mijn visie daarom iets breder in mogelijkheden en service.

Mooi dat mensen zeer tevredenzijn met Ventura. Maar ik weet dat het ook heel anders kan, vooral ook met after service.

Openheid is wel een must in mijn optiek. Je wilt wel de lusten van een chip, maar je garage mag er niets van weten? Er zijn dealers die achter tuning staan van bepaalde merken. Dat is nooit Ventura helaas. En dat heeft goede redenen.
 
Hoe kom je erbij dat Ventura niet aan dealers levert?
Volgens mij ben je opnieuw Ventura zwart aan het maken door te zeggen dat Ventura niet aan dealers levert vanwege goede redenen...
 

Noord26

Forumguru
Als de dealer dat wel doet met een grote boog omheen lopen. Een dealer is merk-specifiek en dan zou je ook alleen merk-specifieke tuners aan moeten (willen) bieden die verstand van heel de onderliggende techniek hebben en niet alleen met een standaard kastje werken.

:troost:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan