Chiptuning O3 1.6 TDI

micky

Forumguru
@micky, Normaal gesproken moet het wel kunnen, maar bij ik dacht @Rosinfield was / is het ook niet mogelijk via de OBD poort, hij heeft dan ook voor een externe ECU / powerbox van JD gekozen waar hij erg tevreden over is.

toch bedoel ik het anders, soms kunnen ze vanaf de OBD poort de nieuwe software niet schrijven, de eprom eruit halen en in een soort reader zetten geeft dan wel de mogelijkheid, daarna moet de eprom wel weer teruggeplaatst en gesoldeerd worden, dit is naderhand te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Niet gelijk even voor de 1.4 tsi gevraagd? :tongue:
Zojuist antwoord per mail ontvangen, is voor de 1.4 TSI zowel per OBD als externe ECU mogelijk, voor OBD hopen ze volgende week de prijs te weten, maar zoals al eerder aangegeven zal die relatief hoog zijn....
 

CDK

Forumguru
Als je de prijs weet voor de meeting op 6 september nog ff een post doen hier @Joske
Voor de bezitters van een TVS voucher is zo'n externe ECU €500,- normaal tarief is €699,-
 

Joske

Forumguru
Ik zal eens luisteren bij de mensen van VAGtechniek ;)

Is nog niet officieel voor de moment, maar wel voor in het kort :)
 
Aangezien ik de afgelopen 3 jaar veel plezier heb gehad van de gechipte Polo, ben ik opnieuw naar Ventura geweest om de Skoda te laten chippen. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan. Opnieuw was de service top! En het resultaat is ook echt weer heel erg goed! Wat gaat de auto nu een stuk harder zeg. Echt super!

3 jaar geleden werd mij door RaceEend en Noord26 afgeraden om naar Ventura te gaan. Nu opnieuw werd door Noord26 mij afgeraden om naar Ventura te gaan. Gelukkig heb ik dat weer niet gedaan. Dit wou ik jullie toch even melden..
 

Noord26

Forumguru
Goed om te horen dat de service er behoorlijk verbeterd is. Mijn ervaring was helaas een zeer slechte met Ventura, toch goed om te horen dat het er anders kan. In feite wacht ik nog steeds op een passende oplossing, maar gezien het niet meer inhoudelijk reageren is de handdoek vanuit hun kant al in de ring gegooid.

Wat was je reden om opnieuw voor Ventura te kiezen ipv een tuner welke specifiek merk gericht auto's onder handen neemt? Tuners als Hartog, VAGtechniek, TVS, JD-Enginering, etc- hebben gewoon een stuk meer kennis in huis betreffende VAG-motoren en aanverwanten. Bovendien icm een leuke actie zelfs nog goedkoper als, in dit geval, een Ventura.
 
Noord26, 3 jaar geleden was de service voor mij ook top!
De reden was heel simpel. Ik hoefde maar 335,- inc btw te betalen als ik de oude chip inleverde van de Polo. En met de polo was ik ook meer dan tevreden.. Dus 2 goede redenen om opnieuw voor Ventura te kiezen.

Ik mocht het net als toen eerst even goed testen. Heb even een stuk snelweg gepakt.. Man man man, wat een verschil!
 

Noord26

Forumguru
@DaMenaCe

Ik ben toch altijd zeer benieuwd wat zo'n box van Ventura tegenwoordig doet op een rollenbank. En dan niet naar de topvermogen en -koppels, maar ook of hij onderin correct afgeregeld is. Dat was namelijk mijn struikelblok: daar presteerde wat ik te zien kreeg de auto met box duidelijk slechter als origineel. Wat mijn gevoel van soepeltjes rijden dus aantoonbaar werd gemaakt door een dergelijke bank.

Er zullen ook best mensen zijn die niet tevreden zijn over de firma waar mijn huidige auto is aan gepakt (zie onderschrift), maar ik moet die nog tegen komen. Over Ventura hoef je daarvoor niet ver te zoeken.

Nietemin: ik geloof meteen dat ze na jaren onderzoek aan VAG motoren en de aanschaf van auto's om mee te testen (...) nu beter materiaal afleveren als eerst en dat men daar best wel euforisch over kan zijn tov origineel.

Veel plezier van de chip! ;)
 
@Noord26

Ik wil dat de auto lekker en sneller rijdt. Zowel met de Polo en nu deze Skoda merk je dat echt heel erg goed. Als ik geen tot weinig verschil merkte, dan had ik de chip niet echt niet gekocht. De rollenbank vind ik dan niet meer zo boeiend aangezien ik heel erg tevreden ben over hoe de auto nu rijdt, echt een super verschil vanaf 1500 toeren. En ik ben niet zomaar tevreden met dingen.
 

Noord26

Forumguru
@DaMenaCe

Ik ben het helemaal met je eens dat een rollenbank weinig tot niets toe voegt (bij standaard tuning). Haalde het alleen even aan om mijn vermoeden te bevestigen wat ik persoonlijk voelde en dat werd toen ook daadwerkelijk aangetoond daarmee.

Als je niet zo snel tevreden bent; heb je vergelijk met andere tuners? Als je alleen maar product 'A' kent en nooit eens bij 'B' of 'C' bent wezen kijken/informeren over hun denkwijze en aanpak eventueel voorwaarden; dan kun je daadwerkelijk ook stellen wat tevreden zijn op dit tuning gebied in kan houden toch?
 
Bovenaan Onderaan