Chiptuning O3 1.6 TDI

ertromp

Forumguru
@Skoda Rider Ik begreep uit eerder contact van mij met JD dat bij het aanbrengen van de (externe) ecu tuning ze bij een DSG-7 ook altijd de bak resetten'Daarna gaat de computer van de DSG (mechatronic) zich opnieuw inleren/instellen tov de gewijzigde motor karakteristiek.
Persoonlijk heb ik zoiets van als je centen uit gaat geven aan tuning doe het dan goed en laat er dan een DSG optimalisatie opzetten van bijvoorbeeld TVS Engineering en niet alleen een reset doen op je DSG. De standaard software in je DSG veranderd niet door zo'n reset :D
 
@ertromp Ben met je eens dat DSG optimalisatie en tuning beste combinatie is. Het verhoogd wel prijskaartje aanzienlijk. Het mooiste zou zijn als TVS korting of combi deal zou geven op DSG optimalisatie (a 500 euro) i.c.m. OBD/externe Tuning.
 

CDK

Forumguru
@geniusinc dan zal de mail snel genoeg zijn voor je inderdaad, maar zoals eerder gezegd..., het is giga druk daar dus qua mail communicatie is er helaas enige achterstand, maar voorsprong qua techniek is er ook, namelijk de OBD tuning ;)
 

micky

Forumguru
ik heb me laten vertellen dat de laatste software in de DSG7 bak al een heel stuk beter is dan de voorgaande variant, maar goed tijdens het inrijden van de auto kom je er snel genoeg achter of je hem lekker vind schakelen of niet.
ik weet niet of er mensen hier zijn met een onlangs geleverde DSG die dit kunnen bevestigen?
 

CDK

Forumguru
als ik van mensen hoor / lees dat er door het vroege opschakelen minder fijne geluiden uit het vooronder komen, vooral bij de kleine motoren, is het bij mij 1 + 1 = 2 dit gaat 100% ten koste van je koppeling, ook al zou hij beter zijn, het kan nog beter en hij kan nog langer mee gaan......
 

CDK

Forumguru
@Skoda Rider is een optie, ECU hoeft niet open, software wordt immers geladen via een stekkerverbinding (OBD poort) vandaar de naam OBD tuning, alleen ben je het wel 'kwijt' na je lease termijn, een box is te hergebruiken of te verkopen.
 

CDK

Forumguru
@BaSDruM, ik dacht dat je zelf contact zou opnemen, maar ik heb een mailtje gestuurd, ik hoop binnen een week antwoord voor je te hebben. ;)
 

micky

Forumguru
@Skoda Rider is een optie, ECU hoeft niet open, software wordt immers geladen via een stekkerverbinding (OBD poort) vandaar de naam OBD tuning, alleen ben je het wel 'kwijt' na je lease termijn, een box is te hergebruiken of te verkopen.

Toch gaat dat niet altijd op is mijn persoonlijke ervaring, bij mijn A6 Allroad (2005 V6 TDi) konden ze er niet inkomen (was trouwens al origineel ABT getuned bij aflevering, ik was niet tevreden en heb het opnieuw wel goed laten doen) en hebben ze dus de boel los gehaald, zo ken ik nog wel een paar andere auto's waarbij dat niet altijd standaard lukt toch komt er uiteindelijk dezelfde software op hebben ze mij verteld.
 

CDK

Forumguru
@micky, Normaal gesproken moet het wel kunnen, maar bij ik dacht @Rosinfield was / is het ook niet mogelijk via de OBD poort, hij heeft dan ook voor een externe ECU / powerbox van JD gekozen waar hij erg tevreden over is.
 
Bovenaan Onderaan