Beperkt vermogen na chippen

Tees

Donateur
Maakt niet uit voor de tuning zelf. Als ze weten dat je 98 of meer gaat tanken , kunnen ze gewoon de waarden hoger laten uitkomen.
Doen ze dan alleen met stage 2+ specifiek op de wagen afstellen? Twijfelde nog of dat met 2 of 2+ was. Want dan maakt de benzine die je erin hebt zitten wel uit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Doen ze dan alleen met stage 2+ specifiek op de wagen afstellen? Twijfelde nog of dat met 2 of 2+ was. Want dan maakt de benzine die je erin hebt zitten wel uit.
Dat is 1+. Maar ook met stage 1 zonder plus maakt het uit of je op 95 of 98 tuned.
Stage 2 is met de nodige hardware aanpassingen (downpipe, inlaattraject)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee dat maakt altijd uit. (Iets) beter resultaat als er 98 in zit

Die + betekent alleen fine tuning op de bank. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen
 

leon-cupra

Forumguru
Voor het tunen an sich (het maken van het programma) maakt dat niets uit. Als je natuurlijk al een tijd op 98 rijdt, zullen de waardens iets hoger uitvallen.
Voor geen problemen later te krijgen moet je uiteraard dan wel de correcte brandstof tanken.

Met mijn RS ook altijd voor tuning 95 getankt, getuned met programma voor 98 met 95 nog in de tank en erna 98 beginnen tanken. Vormt geen probleem.
 

leon-cupra

Forumguru
Terwijl je bezig bent aan mijn wagen heb je ook de tijd voor jezelf ;)

Grapje hoor. Zou het zelf ook best kunnen. Ooit eens mijn Superb combi gedaan. Wat een klus. Even zoet mee geweest.
 

kylimo

Senior Member
Mijn vorige Fabia (1.2) en mijn huidige (1.2) bij JD laten tunen. Toppers. Goede keuze lijkt mij.

Wat benzine met octaangetal 98 betreft tank ik, voor zover mogelijk, altijd BP. Volgens de sheets die ik gelezen heb de enige zonde Bio-Ethanol. De E5 die op de slang staat is verplicht....

Groeten en hoop dat het snel 13 mei voor je is.
 

Tees

Donateur
Dat BP de enige ethanolvrije zou zijn is al een aantal keer genoemd hier en is NIET waar. Shell V-power is nog altijd ethanolvrij, en ook goedkopere leveranciers als OK e Tamoil (T Energy) (je verwacht het niet) hebben ethanolvrije 98. Esso Supreme was het in het verleden maar die bewering staat al heel lang niet meer op hun website, wat doet vermoeden dat ze (op z'n minst af en toe) wel ethanol bijmengen.
 

kylimo

Senior Member
Je hebt helemaal gelijk maar Ik schrijf niet dat BP de enige is hoor en ja, ik weet dat het een woud is wat betreft het Ethanol. Shell VPower verschilt per land (ook het octaan getal), maar wordt ook omschreven als niet meer dan 5% ethanol.....Zoals de Europese wetgeving eist.
 
Bovenaan Onderaan