Nieuwe auto kiezen, twijfel voor 5de skoda op rij of toch iets anders...

coppe218

Senior Member
Terwijl de yutstroomopeningen wat mij betreft in de Octavia 4 te laag zitten. Blijven op de knieën blazen en zijn niet goed te richten. Al veel klachten over gehad van passagiers.
 

Berghuis

Donateur
@coppe218 dat kan ik zeker beamen. Die in het middenconsole zitten inderdaad te laat. Bij het rijden op CC trek ik mijn benen naar mij toe en mijn rechter knie wordt dan perfect gekoeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

spikehome

Forumguru
Die lage openingen laat ik altijd de koude lucht in het midden naar boven blazen.
Zodat de warme lucht boven word afgekoeld en dan word het lager in de auto ook koeler.
Laat geen enkele opening op iemand gericht staan.
 

Sideswipe

Nieuw lid
De Kia word het zeker niet meer (te duur)
Bij een gelijke uitrusting kom ik financieel beter uit met een Renault Megane. Dit komt omdat je dan nog met de handbak uitkomt. Met de Octavia zit je met de 1.5 motor gelijk met de mild hybride EN de 7-DSG bak wat de auto dan duurder maakt.
 
Megane heb ik gehad. Vond ik een aanzienlijk minder fijne auto. Zeker ook qua ruimte. Infotainment echt zwaar slecht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fanSkoda-VW

Donateur
Zoals ik al eerder vertelde heb ik een Hyundai Bayon mild hybrid premium besteld als alternatief voor de Scala business dsg 1.0
De Bayon is zeer compleet uitgerust, eigenlijk mis ik alleen de elektrisch bedienbare achterklep. Maar er zitten wél airbags achterin en niet in de Scala. De auto is wel ca. 20 cm korter maar de bagageruimte is zeer acceptabel. Tja, max snelheid begrensd op 180km. So what? Ik mag toch nergens harder, in Duitsland binnenkort ook niet meer. 400 elektrische pk's om weg te kunnen scheuren mis ik ook niet in het drukke overvolle verkeer. Maarehhhh... Het is géén Koreaanse, nee het is een Turkse auto :dankje:. O jeetje toch ;)
 

Beauri

Forumguru
Hyundai Bayon mild hybrid premium -
De Bayon is zeer compleet uitgerust, - De auto is wel ca. 20 cm korter maar de bagageruimte is zeer acceptabel. Tja, max snelheid begrensd op 180km. So what? . Het is géén Koreaanse, nee het is een Turkse auto :dankje:. O jeetje toch ;)
Heb er in proefgereden, leuk model en inderdaad ruim genoeg. De 3 cilinder houd niet van lage toeren en bromt al onder de 1700 toeren en ik kon dat gebrom niet waarderen, jaren geleden heb ik bijna 8 jaar gereden met een Skoda Fabia met 3 cilinder en dat reed prima, de Koreanen is het nog steeds niet gelukt om op 3 cilinder gebied in de buurt te komen van de VAG motoren. De mild hybrid techniek snap ik niet echt, hij wordt er amper een spatje zuiniger op en je rijd rond met een hoop kwetsbare dure techniek met een accu die ook niet niks zal kosten. Jammer dat hij hier niet geleverd wordt zonder die mild hybrid rommel, dan had hij bij mij nog een kansje gemaakt om wat zuiniger te gaan rijden. Max snelheid begrenst??????Met 100 pk heeft hij genoeg om lekker vlot mee te komen, en dat doet hij ook wel, maar het is geen raceauto. Vond de auto overigens fijn rijden en ook de stuurhulp om de auto in het juiste spoor te houden viel mij in positieve zin op. Er zit 5 jaar garantie op en ik dacht dat dat ook nog uit te breiden is naar 7 net als bij Kia, en dat lijkt mij met die mild hybrid techniek wel een geruststelling. Leuke auto, moest alleen niet zo brommen en geen mild hybrid techniek hebben. Dat ie in Turkije in elkaar gezet wordt lijkt mij geen probleem, Skoda wordt ook in meerdere landen in elkaar gezet. Wens je veel fijne kilometers toe.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Beauri dat van die brom klopt. Ik vond dat bij de proefritten voor mij niet echt hinderlijk. Zuiniger dan m'n Scala lijkt me stug maar we zullen het zien. En de levensduur, ach als de milieulobby z'n zin krijgt zijn al onze huidige auto's rijp voor de schroothoop in 2030. En mag je ook buitenlandse steden niet meer in.

Grtss
 

Bakkertje

Forumguru
Kijk niet alleen naar het toegestane trekgewicht maar ook naar het maximale gewicht van het samenstel.
Het kan zomaar zo zijn dat een auto weliswaar 1650 kg mag trekken, maar dat je in de auto zelf maar een heel beperkt gewicht kan laden. Per saldo schiet je er dan weinig mee op.

Wellicht zou je ook nog naar een phev kunnen kijken? Tiguan bijvoorbeeld?
 

Drukkert

Senior Member
Terwijl de yutstroomopeningen wat mij betreft in de Octavia 4 te laag zitten. Blijven op de knieën blazen en zijn niet goed te richten. Al veel klachten over gehad van passagiers.

Het probleem bij de Opel is dat ik ze niet verder dan horizontaal kan richten, hoger gaat niet. Dus, ofwel in je bakkes, ofwel op je handen/benen.
Geloof me, bij de Octavia is dit beter te regelen.
 

Sideswipe

Nieuw lid
Kijk niet alleen naar het toegestane trekgewicht maar ook naar het maximale gewicht van het samenstel.
Het kan zomaar zo zijn dat een auto weliswaar 1650 kg mag trekken, maar dat je in de auto zelf maar een heel beperkt gewicht kan laden. Per saldo schiet je er dan weinig mee op.

Wellicht zou je ook nog naar een phev kunnen kijken? Tiguan bijvoorbeeld?
Goede tip!.
Een Tiguan word te duur (een kale T Roc) past nog wel.
Wat dan weer opvalt met de megane is met een grotere motor dat ie 1700kg mag trekken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kijk niet alleen naar het toegestane trekgewicht maar ook naar het maximale gewicht van het samenstel.
Het kan zomaar zo zijn dat een auto weliswaar 1650 kg mag trekken, maar dat je in de auto zelf maar een heel beperkt gewicht kan laden. Per saldo schiet je er dan weinig mee op.
Ik heb effe snel de kentekens van een paar auto's gecheckt op de RDW-site, maar daar zie ik telkens als maximaal gewicht van het samenstel simpelweg de som van het maximum gewicht van de auto en het maximum trekgewicht. Dus ik zie het probleem niet zo.

Overigens stond bij één wat oudere auto achter maximumgewicht samenstel vermeld "niet geregistreerd", maar ook dan doe je niks fout zolang het gewicht onder de assen van de aanhanger het maximum trekgewicht niet overschrijdt en tevens de auto (inclusief kogeldruk) niet zwaarder is dan het daarvoor aangegeven maximum.
 

Bakkertje

Forumguru
@Canon-Eye er is een Peugeot (volgens mij) geweest die destijds in de 14% bijtelling viel, 1500kg mocht trekken maar dan niet met volle belading van de auto.

Hoe dan ook is het een simpele controle en zou het jammer zijn als je er achteraf achter komt dat het toch beperkt is.
 

marco_b

Forumguru
Renault Megane heb ik als lease gehad. Goede contacten opgebouwd met de dealer. Zag m namelijk elke maand omdat er weer problemen waren.

wanneer je T-Roc wilt rijden, fijne auto. Maar laat de trekhaak achterwege, want met een caravan er achter kun je niet harder dan 80 km/u. Bij minst e of geringste begint de caravan te kwispelen.
 

Bijlagen

  • F4ADFCD8-2014-49C7-99A0-7CD1D4F82210.jpeg
    F4ADFCD8-2014-49C7-99A0-7CD1D4F82210.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 31

marco_b

Forumguru
Zou je denken. Kogeldruk op foto is 90 kg.

heb volgende geprobeerd om stabielere combi te krijgen:
- kogeldruk 95 kg
- kogeldruk 90 kg
- kogeldruk 85 kg
- kogeldruk 75 kg

dit maakte geen verschil. Wat wel verschil maakte:
- laneassist uit
-bandendruk auto omhoog

waarschijnlijk zal een paar hulp- of verlagingsveren ook goed helpen zodat auto wat stugger wordt.
 
Bovenaan Onderaan