Kofferverlichting

Kiswum

Forumguru
Begrijp ik het goed en is alle verlichting van de auto mogelijk (op koplampen na dan)?
Ik zal binnenkort mijn lijstje maken voor de binnen- en buitenkant voor de verlichting.
 
Hahahahaa jullie zijn bijzonder geestig!!!!
Ik kan jullie mededelen dat de prijs kunstmatig hoog is in NL maar als dit een probleem is wil ik de prijs best omhoog gooien hoor grinnnn.
De verlichting is niks mis mee ik doe alleen niet mee aan zakke vullerij en betaal zelf ook niet te veel....we zijn wel nederlands zeg maar hahahahah.

wie er wel interesse heeft kan altijd even pm en of mailen geen probleem.

kwaliteit is er de minst kwetsbare lampjes zijn smd en ik verkoop niet waar ik niet achter sta!!!

ik verkoop ook erg veel ledstrips op maat indien gewenst.
Ip65 mep pvc coating en 60leds smd 5050 per meter......ga die maar eens kopen in een webshop en kom dan eens bij mij voor een prijs ook RGB als dat gewenst is.
 
Heb je een type verlichting die je graag wil aanpassen geen probleem vraag het aan me en we zoeken het gewenste resultaat.

voor interieur en exterieur.
 

HenkT

Lid
Wij zijn al blij als dat ene, gewone lampje aan gaat!! :D

Bij mij gaat het lampje van de koffer verlichting soms niet aan, soms wel en soms met vertraging.
In een andere topic zag ik enkele foto's van het kofferslot en dacht de schakelaar te zien maar die bleek van het slot te zijn.
Waar kan ik de schakelaar van de kofferverlichting vinden?
 

HenkT

Lid
Vandaag de koffer verlichting gerepareerd. Was niet zo moeilijk. Het lastigste was het verwijderen van de bekleding. Op internet had ik een filmpje gezien hoe te handelen. Belangrijk is om niet heel de bekleding los te halen maar alleen de onderste clips en aan de zijkant. De clips onder het raam zijn moeilijk los te krijgen dus rustig laten zitten. Het slot zit met drie imbus bouten vast. Daarna er uit wippen en de stekker losmaken.
Het schakel gedeelte is met een schroef los te maken.
Er zitten twee schakelaars in. Zie foto. Ik weet niet voor welk doeleind de tweede schakelaar er in zit. Ik vermoede voor een lampje op het dashboard wanneer de klep niet goed sluit tijdens draaien van de motor, maar ik zie geen lampje branden.
Ik heb de schakelaar gesmeerd met een elektronica smeermiddel en alles weer gemonteerd. Works like a dream.
Nu nog wachten op de twee led lampjes van Ome Ali. De bedrading voor het tweede lampje ook gelijk getrokken.
 

Bijlagen

  • IMG_20191220_142251.jpg
    IMG_20191220_142251.jpg
    538,8 KB · Weergaven: 40

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat 1 schakelaar voor de kofferbak verlichting is, en de andere schakelaar mogelijk voor het van binnenuit ontgrendelen van de achterklep?
 

HenkT

Lid
Nee mij lijkt dat niet, dit zou mechanisch gedaan worden volgens een ander filmpje. Er zit verder geen mechanisme in om dat te ondersteunen voor zover ik kon zien.
 

HenkT

Lid
Ome Ali heeft het netjes afgeleverd. Vanavond even provisorisch aangesloten. De lampjes passen net niet. Ze zouden voor een Audi zijn. Met een beetje uitvijlen moet het lukken.
Geeft een zee van licht in de koffer. Eigenlijk is één stuks genoeg.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat het probleem in Ome Ali zit: OEM past het kofferbakjelampje gewoon in de meeste modellen van de VAG-groep, of er zit een behoorlijk verschil in de breedte (minstens 50% breder). Mijn vermoeden is dat het dus gewoon slordige maatvoering ten opzichte van het origineel is.

Nadeel van 1 lampje, is dat je vaak last van schaduw hebt, bij 2 lampjes heb je bijna geen last van schaduw.
 

HenkT

Lid
Je zou best eens gelijk kunnen hebben Cordoba, het spul is ook gemaakt in het land van bijna goed.
Ook je tweede punt is waar.
Dit weekend de lamp uitsparingen even op maat maken.
 

HenkT

Lid
BTW, diegene die ze besteld heeft voor mij heeft er nog een paar op voorraad.

Het blijken dus portier lampjes te zijn voor een Audi. Met een hobbymes is het eenvoudig om de uitsparing te vergroten. De stekkertje komen niet overeen maar een kruisblokje is ook een makkelijk alternatief. Kosten 4 euries per set. Er zijn nog twee sets. Ophalen in Zeeland kan. Anders komen er nog verzendkosten bij.
 
Bovenaan Onderaan