Kofferverlichting

Joske

Forumguru
Allen,

iemand idee om meer licht in de koffer te krijgen van mijn Fabia Combi I 2006?

Met dat éne lampje links heb ik nogal weinig lichtopbrengst.. Heb wel gezien dat er rechts een blindplaatje zit als voorziening voor kofferbakverlichting maar ga er van uit dat er daaronder geen voorbereiding zit om simpelweg nog een module bij te plaatsen?

OF iemand aftermarket ideeën? o_O
 

Joske

Forumguru
Zogezegd zo gedaan, even naar een lokale autoshop geweest. Maar daar viel de prijs me wat tegen.. 18,5 euro voor 2 led-lampjes. Vond ik te veel (mss toch wat Hollands bloed in de aderen :tongue:) voor wat extra verlichting in de koffer. De verkoper verzekerde me dat de kwaliteit stukken beter zou zijn, maar ga toch maar eens online op zoek naar iets goedkopers.
Had ik deze nu per stuk kunnen kopen had ik er waarschijnlijk wel eentje mee gebracht.
 

Cordoba

Forumguru
In mijn 2003 Fabia combi, zat oorspronkelijk geen enkel kofferbak lampje. De bedrading voor de linker lag er wel, dus in 1e instantie lampje en houder in het gat van het linkerblindplaatje gestopt en toen had ik links kofferbakverlichting. Later toen ik voor andere onderdelen op een sloperij was, en wat onderdelen uit een schade Fabia aan het halen was, ook een 2e kofferbaklampje meegenomen (betaalde ik iets van 1 euro voor) en dat in de rechterzijde er in gezet, de bedrading vanaf de rechterzijde, achterlangs doorgetrokken naar het andere lampje aan de linkerkant, en zo 2 werkende lampjes, en een aardige lichtopbrengst (ook licht van 2 zijden is een forse verbetering omdat je veel minder last van schaduwen hebt).
 

Joske

Forumguru
bedankt Cordoba, handige tip! Maar sloperijen in België zijn schaars.. (en het zijn dan nog veelal afzetters/bandieten ook :mad:)
 
ik heb mijn ledjes bij abc-led weg gehaald wil geen reclame maken maar gewoon een tevreden klant daar zijn ze niet zo duur dacht rond de 2.50 per lampje en er is keus tussen wel en geen canbus dus wie weet is dat iets voor de kofferbak moet je wel een steek lampje hebben dat zijn de zelfde lampjes als je lees lampjes voor in
 

turboturbo

Forumguru
Hm ik weet niet hoor, maar ik zou hier zelfs nog wel 4 tientjes voor over hebben denk ik. Dit is toch werkelijk fenomenaal wat een bak licht!

Ik heb alleen geen Combi.... :cool:

crg-dome.jpg
 
zit er wel super uit je kan natuurlijk ook een led strip in de kofferbak maken een weerstandje er tussen en gaan dan ben je al klaar voor 2 tientjes
 

Cordoba

Forumguru
Andere optie is zo'n led-lampje dat je ergens op kunt plakken en een paar euro kost. In het verleden verkocht bij bijvoorbeeld Action, maar ik dacht ook bij Aldi/Lidl en bedoeld voor onder keukenkastje (voor licht op het aanrecht), maar ik weet dat mensen ze ook al in het dashboardkastje hebben geplakt.
 
das waar maar die gaan niet aan als je de kofferbak open doet dan zit je weer te zoeken naar het lampje in het donker:mad:
 

M1K3RsZ

Actief lid
In mijn 2003 Fabia combi, zat oorspronkelijk geen enkel kofferbak lampje. De bedrading voor de linker lag er wel, dus in 1e instantie lampje en houder in het gat van het linkerblindplaatje gestopt en toen had ik links kofferbakverlichting. Later toen ik voor andere onderdelen op een sloperij was, en wat onderdelen uit een schade Fabia aan het halen was, ook een 2e kofferbaklampje meegenomen (betaalde ik iets van 1 euro voor) en dat in de rechterzijde er in gezet, de bedrading vanaf de rechterzijde, achterlangs doorgetrokken naar het andere lampje aan de linkerkant, en zo 2 werkende lampjes, en een aardige lichtopbrengst (ook licht van 2 zijden is een forse verbetering omdat je veel minder last van schaduwen hebt).
heb jij toevallig ook een artikelcode? Cordoba?
 
Je kan me ook een pm sturen......ik heb een bedrijf in ledverlichting en ook voor de auto.
Neem even contact op met me dan kan ik wel wat voor je regelen.....die prijzen bij automaterialen shops zijn idd schandalig.....(ik weet wat de inkoop kost hahahahaha)
 

Cordoba

Forumguru
Mike ik zal even kijken of ik het artikelnummer nog kan vinden. Nieuwprijs bij de dealer was iets van 7 of 10 euro.

Gert

@klitmp3: het gaat niet alleen om het lampje, maar ook om de fitting waar lampje in gaat en standaard stekker-aansluiting.
 
Prima geen probleem.

Ik monteer ook veel eagle eyes in de kofferdeksel aan de binnenkant ideaal voor de kofferbak aan de buitenkant.

Verder veel ledstrip en verbruikt niks.



Heeft iemand interesse stuur maar een pm
 
Bovenaan Onderaan