ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Me Zelf

Forumguru
Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. Wel een paar zwarte scherm vastlopers de afgelopen dagen. En als je de apl even “hard sluit” (dus helemaal wegswipet) en dan weer opstart? Dat werkt bij mij meestal (iphone 11).
 

Marc97

Nieuw lid
Hallo allen. Mijn Citigo bevalt erg goed. Maar door een nieuwe baan met langere afstand en geen mogelijkheid met laden daar, ben ik genoodzaakt een andere oplossing te vinden. Heeft er hier iemand ervaring met het overdragen van een lease contract of ervaring met of dit überhaupt mogelijk is? Ik hoor het graag.
 

Berrychello

Forumguru
Hoi Marc,
Je kan het contract laten hercalculeren naar de huidig verstreken looptijd (dus beëindigen contract), maar je kan inderdaad ook iemand zoeken die het contract wil overnemen. Dat kan gewoon. Maak wel goed afspraken over de staat op het moment van overdracht: laat de schades opnemen en bekijk hoe het met de kilometerafwijking t.o.v. het contract zit.
 

Berrychello

Forumguru
Bij ons heb ik niks gek gemerkt aan de ruiten.

Zojuist een afspraak gemaakt voor het eerste beurtje. Nu na krap 2 jaar staat er 19.000km op de teller.
Er werd mij verteld dat er 3 terugroepacties open staan: kabels keuzehendelschakelaar, instrumentenpaneel en regelmodule. Die steekwoorden werden genoemd. Dus even snel heen en weer wordt 'm niet. Gelukkig kan ik terecht bij de service vestiging op net 10km van huis.
 

Dedier

Nieuw lid
Ik heb nog niets gemerkt bij de ruiten (gelukkig).

Er werd mij verteld dat er 3 terugroepacties open staan: kabels keuzehendelschakelaar, instrumentenpaneel en regelmodule. Die steekwoorden werden genoemd. Dus even snel heen en weer wordt 'm niet. Gelukkig kan ik terecht bij de service vestiging op net 10km van huis.

Ook ik heb m'n eerste beurt er op zitten, na 1.5 jaar en een goede 30.000 km. Apart dat jou terugroepacties hele andere steekwoorden mee krijgen dan bij mij. Ik heb Instrumenten paneel, Accu en laad faciliteit als steekwoorden mee gekregen. Gelukkig niets aan gemerkt.
 

Japanese Power

Donateur
Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen op z’n CitiGo EV om de achterlichten standaard mee te laten branden bij de DRL aan de voorzijde? Al even aangekaart bij @Antera maar die wist het ook niet zeker. En online vind ik wel een aantal aanpassingen maar niet de verlichting achter in combinatie met DRL voor. Wellicht @Rainesh nog ideeen?
 

Kanerr

Forumguru
Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen op z’n CitiGo EV om de achterlichten standaard mee te laten branden bij de DRL aan de voorzijde? Al even aangekaart bij @Antera maar die wist het ook niet zeker. En online vind ik wel een aantal aanpassingen maar niet de verlichting achter in combinatie met DRL voor. Wellicht @Rainesh nog ideeen?

Ik heb het werkend op mijn normale facelift Citigo.. Zou dan toch ook mogelijk moeten zijn met de EV?
 

Rainesh

Forumguru
Aannemend dat die Citigo van na 2015 is ;) MOET dit mogelijk zijn, want: is dan een typegoedkeuringseis...
Dagrijverlichting achteren is geen typegoedkeuringseis op ECE niveau.

Maar op nationaal niveau kan dit echt verplicht zijn, zoals in Scandinavische landen.



Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Me Zelf

Forumguru
Ook bij mij na 2 jaar de eerste reguliere servicebeurt. Kilometerstand pas 23500 (60K gepland), een gevolg van meer thuiswerken en momenteel long-covid. bevalt nog steeds prima. De enige puntjes die ik heb opgegeven: ik vind de airco wat ondermaats, misschien moet deze gewoon worden bijgevuld oid want dat kan ik me niet herinneren van vorige zomer. De ruitenwissers zijn drama qua herrie, hopelijk lost een vers setje dat op.
Bij inleveren van de sleutels werden keuzehendel en tellerscherm terugroepacties gemeld.

Qua bijzonderheden die me de afgelopen 2 jaar zijn opgevallen:
1. Regeneratie stand 3 is wat twijfelend; eerst lijkt ie gewoon door te rollen en pas een halve seconde later begint hij te remmen. Heb ik niet zo gemerkt in stand 1 en 2 en zeker niet in B.
2. De E-max bar is zelden tot nooit 4 blokjes vol. Alleen bij de juiste omstandigheden (>22C denk ik) en volle accu zie ik hem vol.
3. De lichtmetalen velgen bij de Style (mooi design trouwens!) zijn ernstig gevoelig voor stoeprandschades. Alle 4 heb ik ze ondertussen wel meer of minder er tegenaan gezet. Kan aan mijn klunzigheid liggen…
4. DAB+ bereik is nog lang niet overal top. In Ede blijft ie maar overschakelen tussen FM en DAB+.
5. Range is dikke prima voor mijn use case. Merk ook nog niet dat deze achteruit is gegaan.
6. Rijgedrag is heel volwassen en comfortabel. Ik zat net in een ID3 (haal en breng service) en dat vond ik niet echt meevallen in vergelijking met de Citigo (en de zit positie in de ID3 is ruk omdat de bodem zo hoog is).
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Misschien is de regeneratie in z'n maximale stand wat vertraagd om slippartijen bij gladde ondergrond voor te zijn?
Als die stand 3 er wat vertraagd 'inkomt', krijg je wellicht wat eerder een 'waarschuwing'.
Mijn Kia remt ook pittig af bij max regeneratie, bij sneeuw of veel water op de weg zet ik 'm zelf al naar 1 of 2.
 
Bovenaan Onderaan