Zwembad op de bagageruimte afdekking en in de laadruimte :(

Joske

Forumguru
en je hebt de koffer niet eerst geopend? Dat er mss daardoor water op het afdekzeil gedrupt is?

Hoe ziet dat er eigenlijk uit, de "sponningen" als je de koffer opent? Kan het water daar allemaal mooi weglopen langs opzij weg? :)
 

De Stip

Forumguru
Die heb ik destijds helaas gewoon moeten betalen. Uitleg was plausibel en ik had geen zin om daar strijd over te maken.
 

De Stip

Forumguru
En daar gaan we weer, amper 1 jaar na de reparatie staat er weer een plas met water op m'n bagageruimte afdekking. Op de foto's zie je waar het vandaan komt, of in ieder geval, tot zover ik het kan zien. Geen idee wat er nu weer aan de hand is :( Weer vanwege de afwatering van m'n open dak of wellicht vanuit de antennevoet? Of hebben jullie nog een idee?
 

Bijlagen

  • IMG_7746.JPG
    IMG_7746.JPG
    93,1 KB · Weergaven: 49
  • IMG_7747.JPG
    IMG_7747.JPG
    82,3 KB · Weergaven: 47
  • IMG_7749.JPG
    IMG_7749.JPG
    64,8 KB · Weergaven: 131

Noord26

Forumguru
Ziet er uit alsof er een afvoerwaterslang kapot is. Dat kan het gevolg zijn van vorst als er water in is blijven staan.

Onze bolide heeft onlangs 2 weken binnen gestaan voor een vergelijkbare reparatie aan het panoramisch dak. Een afvoerslang kapot en veel vocht achterin de auto met als toppunt letterlijk een volwaardig aquarium bij het reservewiel. Er was afgesproken als het niet binnen de verlengde garantie zou vallen ze dat van tevoren zouden moeten laten weten. Reparatie duurder 2 weken langer als gepland. Verkeerde onderdelen besteld, verkeerde onderdelen binnen gekregen, druk, bla bla. Leenauto zonder winterbanden in de sneeuw; erg fijn met een kleine man van 6 maanden oud achterin.. Bij ophalen van de auto vertelde de dealer doodleuk dat er nog geen concreet beeld was over de kosten en dat het nog liep via de importeur met eventuele coulance. Daar heb ik toen vriendelijk, doch zeer dringend, voor bedankt. Omdat dat niet volgens de afspraak was en ik de dealer aan deze afspraak zal houden van het vooraf informeren als het geld zou gaan kosten. Hoe ze het verder afhandelden met de importeur is hun probleem inmiddels. Zou nog een rekening kunnen verwachten hun laatste standpunt: ook daar vriendelijk voor bedankt en verzocht die maar meteen door te sturen naar (vul hier rechtsbijstand en contactpersoon in). Geen rekening meer gezien. Kom je afspraken gewoon na als dealer. Anders kost het je klanten. Ballentent..

En ohja: ik denk niet dat ik er nog over de vloer kom voor onderhoud of reparatie. Inmiddels een zeer prettigere service mogen ontvangen te Nuenen. Daar reageren ze altijd snel op mailtje of een belletje. Bij de dealer als je een offerte aan vraagt krijg je binnen een dag antwoord, maar op een andere technische vraag of mankement kan het een week duren. Topje voor mij was dat ik van de dealer een mailtje ontving met de vraag alsa het zo mocht zijn als ik een mail van de importeur zou krijgen, of ik deze AUB met alles 4-5 sterren in zou willen vullen. Die mail van de importeur heb ik gehad, maar meer als 2 sterren incl onderbouwing kon ik er niet van maken. ;)
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Hoi Noord26, ik heb je berichtje geliked, maar bedoel natuurlijk dislike. Balen voor jou joh! En ik ben bang dat het bij mijn Octavia ook weer bal zal zijn. Iedere keer is er wat met die auto. Het lijkt wel of zuinigheid word bestraft. gasten die maar aanklooien met hun auto hebben nooit iets (lijkt wel) en particulieren die met zuur betaalde centen zo'n wagen kopen, hebben er gelazer mee :(
Gelukkig heb ik ruim 28 jaar ervaring met auto's en schuif het niet meteen op een merk. Al moet ik zeggen dat ik met alle VAG auto's wel vaak bijzonderheden heb gehad. We rijden ook een Peugeot 107 en dat is de derde Peugeot op rij. Met die auto's is werkelijk nooit iets. Gewoon onderhoud, tanken en wassen. Dat is het enige wat die wagentjes vragen. En dat voor nog geen €10.000,- in tegenstelling voor mijn Octavia van in totaal €35.000,- .....
 

Noord26

Forumguru
Hoe meer opties, des te meer er kapot kan. Maar ik verbaas mij dat het nu weer hetzelfde lijkt te zijn, op dezelfde plaats rondom hetzelfde jaargetijde. Dat zijn teveel variabelen die samenvallen.
 

guitar_billy

Senior Member
@supersjors de normale dakraam afwatering komt achter uit in twee van die rubber flap-doppen, dat loopt gewoon in de brede goot weg. Bij jou zou het dan (alweer) de slang moeten zijn (die aan die dop vast zit?)

Om de dak afvoeren uit te testen zou ik even kijken met een klein gietertje en misschien de auto even wat schuin parkeren zodat het naar achter loopt. Zo heb ik wel eens mijn afvoeren gecontroleerd.

Om de antenne voet uit te testen kun je een tijdje met een slang erop sproeien.

Idee : zou die grijze bekleding bovenin makkelijk te demonteren zijn zodat je vandaar wat ziet?
img_7749-jpg.33966
 

De Stip

Forumguru
Ze zijn erachter, de auto heeft tijdens mijn afwezigheid (ivm werk), bij de dealer gestaan en wat blijkt?? Het derde remlicht was de veroorzaker van het euvel. Er was een nokje afgebroken en dat was tevens het rollende knikker geluid wat in een ander topic door mij was gepost. Morgen maar eens mee gaan rijden en kijken of de baas tevreden is :)
 

CDK

Forumguru
Gisteren even in een vrijwel nieuwe Audi A4 kofferbak gekeken, daar kon een goudvis een goud leventje hebben, VAG kwaaltje kennelijk...

ImageUploadedByTapatalk1423021565.588483.jpg
 

De Stip

Forumguru
Daar word je toch doodziek van! Zonde van die wagen(s). En dan te bedenken dat het bij mijn auto door iets kwam, wat je nooit zou bedenken...
Het is trouwens de tweede keer dat het remlicht vervangen is. Kan me niet herinneren waarom het de vorige keer vervangen is overigens :bloos:
 

CharlesTucker

Forumguru
Gelukkig heb ik ruim 28 jaar ervaring met auto's en schuif het niet meteen op een merk. Al moet ik zeggen dat ik met alle VAG auto's wel vaak bijzonderheden heb gehad. We rijden ook een Peugeot 107 en dat is de derde Peugeot op rij. Met die auto's is werkelijk nooit iets. Gewoon onderhoud, tanken en wassen. Dat is het enige wat die wagentjes vragen. En dat voor nog geen €10.000,- in tegenstelling voor mijn Octavia van in totaal €35.000,- .....
Terecht dat je het niet op een merk gooit, ik ben een van de gelukkigen die tot nu toe nooit iets heeft gehad met z'n O2 (toch zelf betaald, zorg er goed voor). Collega van me heeft zo'n Peugeot 107, is er ook zuinig op, en heeft wel last gehad van zo'n zwembad achterin. Ik hoop dat ik je niet ongerust maak nu, maar ik heb sterk het gevoel dat dit soort dingen toch wel erg exemplarisch zijn, je kunt geluk en of pech hebben. Maar eigenlijk is het van de zotte, 10.000 of 30.000 euro, het blijft toch veel geld en dat zo'n ding een beetje waterdicht is is toch wel het minste wat je mag verwachten, niet dat je dan nog eens van geluk afhankelijk bent.
 

De Stip

Forumguru
Beide auto's zijn ook prive eigendom, geen lease en er zit ook geen Rabobank of andere achterin ;)
 

De Stip

Forumguru
Vandaag is de auto weer terug na 2 dagen bij de dealer te hebben gestaan. Er was wederom een plas water op de afdekhoes zichtbaar en niet zo'n kleine ook :(
Omdat ze een aantal weken gelden het derde remlicht vervangen hebben en daarbij gedacht hadden de oorzaak te vinden, was het voor zowel mij als de garage een ware teleurstelling.

Na enig speurwerk bleek het euvel gevonden. De antenne had afgebroken nokjes (vraag me niet hoe dat nu weer kan......) en daardoor kon er water naar binnen lekken. Klinkt plausibel en is hopelijk ook de oorzaak. Maar hoe kan nu in vredesnaam weer zoiets raars de oorzaak zijn van dit defect??

En het kost me verdikkeme een bedrag van €299,- incl BTW en arbeid om te vervangen. Om gek van te worden :(
 

Bijlagen

  • IMG_7977.JPG
    IMG_7977.JPG
    111,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_7978.JPG
    IMG_7978.JPG
    104,5 KB · Weergaven: 21
  • IMG_7966.JPG
    IMG_7966.JPG
    96,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt door een moderator:

CDK

Forumguru
@supersjors, als het nu eindelijk opgelost is dan is het nog tot daar aan toe dat het zo duur is, maar wat een ellende zeg! Idd om gek van te worden! :(
 

De Stip

Forumguru
Ja, echt niet leuk Corne. Het is dat ik zo verknocht ben aan deze auto en dat de service van De Waal Gorinchem werkelijk top is. Anders ging de auto er echt uit. Maar ja, koop prive maar weer eens een vergelijkbare auto.... Heb hem in 2011 nieuw gekocht en heeft pas 77.000k gereden en vind het zonde om hem weg te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Ja EdK, dat was een mogelijkheid die de dealer ook aangaf. Maar daar zou de auto toch tegen moeten kunnen. Hij is toch niet van porcelijn?
 

EdK

Forumguru
Wel ja zou je zeggen.
Maar de lappenstraat in me dorp heeft bij mij eerst het kapje van me achterruitenwisser eraf gewipt met de lappen en daarna heeft deze ook de sproeikop ervan weten te breken.
Dus tsja niets is onmogelijk in deze, en vandaar ook me opmerking
 
Bovenaan Onderaan