Zwembad op de bagageruimte afdekking en in de laadruimte :(

Noord26

Forumguru
In NL mag je uitgaan van een normale levensduur van een product. Als dat het niet doet heb je alsnog recht op garantie, terwijl fabrieksgarantie afgelopen is. Je zegt zelf al dat het product twee en half jaar oud is. Plus volledig volgens het eigen (en door) merk is onderhouden. Dat is gewoon een grove productfout en neem niet met minder als 100% coulance genoegen.

Laat er iemand over buigen die er dagelijks mee te maken heeft: rechtsbijstand.

Andere optie is om het wel te betalen, mits ze verlengde garantie op heel de auto nu aan bieden tot bijvoorbeeld 6 jaar oud of 150.000km.
 

Cordoba

Forumguru
@supersjors dat is wel heel vervelend geworden, met ook nog een beschadigd hemeltje. Voor de duidelijkheid: je weet dat wat de garage terugkrijgt van Pon, niets met jouw claim heeft te maken? Dat is voor garage en importeur onderling, je hebt met de verkoper (garage) te maken, en hoe ze het oplossen is hun probleem.

Overigens wel bijzonder dat een vakkundige monteur (dealermonteur toch?) er niet in slaagt om het hemeltje zonder schade te verwijderen. (of was het hemeltje zo verzwakt door vocht?). Vraag of de garage dit verhaal eerst even op papier zet, dan sta je sterker: dan is overduidelijk dat dit een ontwerp of fabricagefout moet zijn, je kan immers niet bij de betreffende slang komen zonder het hemeltje te demonteren.
 

De Stip

Forumguru
Vandaag even bij de dealer langs geweest, want er was nieuws. Klopt ook, want het uiteindelijke bedrag wat ik (nog steeds met enorm veel tegenzin) moet betalen, is nu €165,- geworden. Waarop dat bedrag gebaseerd is weet ik niet. Dat vraag ik nog wel, wanneer ik weer in de garage kom. Wanneer hij klaar is, is nog niet duidelijk. Het gebeurd immers niet vaak, dat een hemel vervangen moet worden. Ik vroeg ook of ik over 2,5 jaar weer hetzelfde geduvel krijg. Daarop konden ze geen antwoord geven en wisten dat het de eerste Octavia was waarbij dit gebeurde en dat ze het eerder tot 2 keer toe, met een Superb hebben gehad.
 

hemi24

Forumguru
Misschien een domme vraag, maar nu de hemel er toch uit is en de andere 3 slangetjes waarschijnlijk van de zelfde kwaliteit zijn als de gescheurde: kun je ze niet beter allemaal laten vervangen?!?
 

De Stip

Forumguru
Geen domme vraag Hemi, dat gaan ze ook zeker doen. En het blijft een mysterie, waarom ze überhaupt kapot gaan....
 

De Stip

Forumguru
Schei uit man, daar moet het toch tegen kunnen? Ik denk eerder, dat als ze het al onderhouden hebben, ze met die trekveer de boel beschadigd hebben. En met de enorme regen va afgelopen zaterdag, is het pijnlijk naar voren gekomen.
Die afvoerkanalen zijn van een soort neopreen gemaakt. Dat is het zelfde spul, als waar ze duikpakken van maken.
 

Joske

Forumguru
neopreen? kan met andere woorden heel wat uitzetting en krimpen aan?

enneuh.. was maar gewoon aan het meedenken hoor :bloos:
 

Joske

Forumguru
Haha, geen probleem man, versta je frustratie wel! En dan komt dat er wel eens op de verkeerde plaats op het verkeerde moment er uit :D, maar goed, is nog steeds beter dan opkroppen ;)
 

Noord26

Forumguru
Eerst werd een bedrag gemeld van €900,- excl BTW met coulance en nu €165,-

Ik zou nog graag vernemen van waar immense verandering van dit bedrag en waarom er verwacht wordt dat je überhaupt iets moet betalen.
 

Rem82sch

Senior Member
Ik ben het eens met @Noord26 ik ging die 165euro niet betalen, dit is iets wat niet kan en als Pon of welke instantie dan ook. Dan neemt de garage dat eind bedrag maar voor hun eigen rekening. Tenslotte ben/was jij de klant die altijd naar hen toe gaat voor service.
 

De Stip

Forumguru
Die vraag stel ik mezelf ook, wil graag weten waar nu ineens die coulance vandaan komt en waarom inderdaad die €165,- blijkbaar teveel was om ook nog te dekken.

Het blijft een raar verhaal en zoals gezegd, word vervolgd...
 

De Stip

Forumguru
En weer lag er gisteren een plasje water op de bagage afdekking. Geen idee hoe dat komt. We zag ik dat er druppels hingen aan het grijze stuk kunststof aan de bovenzijde van de bagageruimte. Het deel aan het einde van het plafond, wat contact maakt met de rubber afdichting.
Het heeft natuurlijk geregend de afgelopen dagen, maar dan mag dit toch niet gebeuren? En kan het door een bezoek aan de wasstraat komen? Zou ook niet mogen :(
 

dirkkroneman

Forumguru
Hoe is het uiteindelijk nog afgelopen met die €165,- dan? Daar nog verduidelijking over gekregen?
Flink balen dat het nu alweer raak is!!
 
Bovenaan Onderaan