Zwembad op de bagageruimte afdekking en in de laadruimte :(

De Stip

Forumguru
Heb ik weer, een kletsnatte auto. Verdorie! Ik zag gisteravond al een plasje water op de afdekking liggen en dacht toen nog (naïef), dat het kwam vanwege de hevige regenval en dat ik de klep even open had. Maar vanavond maakte ik de klep weer open en zag dezelfde, maar helaas nog grotere plas. Ook de bagageruimte zelf, was inmiddels nat en het liep voornamelijk langs de rechterzijde naar beneden. Inmiddels heb ik een mail naar m'n garage gestuurd en hoop op een reactie van hen.
 

Bijlagen

  • foto 1-3.JPG
    foto 1-3.JPG
    33,1 KB · Weergaven: 172
  • foto 2-2.JPG
    foto 2-2.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 161

De Stip

Forumguru
Oeps, dat mag ik niet hopen :( Kan ik dat zelf checken? Er zit inderdaad een af-fabriek schuif/kanteldak in.
 
Heb hetzelfde probleem in me octavia 2, ook met affabriek schuifdak. Zal eens nakijken of het ligt aan de waterafvoer.
 

Wijnand850

Forumguru
Ik heb geen open dak, maar als ik met de auto door de wasstraat ben geweest staat er ook weleens wat water op de rolhoes. Dat ligt volgens mij aan slijtage van het achterkleprubber. Die kennelijk niet heel erg duur zijn om te vervangen (heb de moeite nog niet genomen).
 

De Stip

Forumguru
Mocht het inderdaad het geval zijn dat er iets loos is met het rubber, dan weten ze daar in de garage vast iets van. Dan nog zou het te belachelijk voor woorden zijn, als je na 2 jaar een dergelijk rubber moet vervangen. Aan de andere kant verbaas ik me nergens meer over. Het derde remlicht moest ik vervangen worden omdat er iets in los zat (wat rammelde). Kostte me destijds ook een bom duiten, ondanks een stukje coulance. De achterrem schijven zijn onlangs vervangen, omdat deze zodanig roestten, dat ze in januari as niet door de keuring zouden komen. En nu dit weer...
 

ertromp

Forumguru
Ben benieuwd naar de oorzaak en hopelijk valt de schade mee of is je hele hemelbekleding ook nat?
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik merkte het bij mijn O2 combi een paar weken terug ook. Niet zo erg gelukkig. Ik heb alle rubber met vaseline licht ingevet en met de buien van dit weekend geen enkele druppel meer.

Sowieso een goede optie met de winter voor de deur. Nooit meer last van vastzittende deuren bij vorst.

Ik heb overigens geen sunroof.
 

MarcoO2

Forumguru
Water in de kofferbak is natuurlijk balen, maar bij een zwembad stel ik me toch ff wat anders voor!
 

De Stip

Forumguru
Tja, het lijkt op de foto misschien niet spectaculair, maar dat is net de opzet. Klote is het wel. De auto gaat woensdag naar de dealer, ben benieuwd....
 

Noord26

Forumguru
De bekende problemen liggen ook niet in het dak zelf, maar in de afvoeren ervan. En die lopen door de A-stijl.
 

De Stip

Forumguru
De auto is vandaag bij de dealer geweest en ben aan het eind van de dag met een zeer vervelende mededeling gebeld. Het is inderdaad zo, dat 1 van de in totaal 4 afwateringsslangen van het open dak is gescheurd. Gescheurd!!! Het betreft de slang die naar rechtsachter loopt. Hier kwamen ze achter, nadat ik hen op het spoor had gezet (via de tips van onze mede forumleden :) ).
Ze moesten daarvoor de hemelbekleding demonteren en deze heeft het niet overleefd, zodat die weer teruggeplaatst kan worden. Er zitten vouwen in en men verwacht dat deze nadat de boel is opgedroogd, vochtplekken kan gaan vertonen. Het voorstel is dus, om de hemelbekleding te vervangen en de slang te vervangen. En nu komt het, men schat in dat het met coulance op zo'n €900,- ex btw komt te staan. Dit kan nog hoger worden door de arbeid.
Ik schrok me een ongeluk en ben er tegelijk door verontwaardigd. Het gaat over zeer veel geld en ook nog eens vanwege een niet te voorzien voorval. Zeg nu eerlijk, dit verwacht toch niemand bij een auto van 2,5 jaar oud? En zeker niet, wanneer deze ook netjes dealer onderhouden is? Ik mag verwachten dat een dergelijk product (de auto met zijn ORIGINELE accessoires), langer meegaat dan 2,5 jaar. Stel dat het over 2,5 jaar weer gebeurd??
Nee, het vertrouwen begint langzaam weg te vloeien. Eerst afgelopen zomer de remschijven vanwege roest vervangen bij 40.000 km en nu dit weer. Los van de zaken die onder garantie in de eerste 2 jaar reeds zijn vervangen...
Aan de service bereidheid en instelling van de garage ligt het niet, maar aan het product begin ik nu serieus te twijfelen, hoe fijn de auto ook rijdt en hoe compleet hij ook is.
Ik moet kunnen vertrouwen op die wagen!

Nu is het afwachten wat de dealer kan claimen bij de importeur en hoger echelon. Daar hoor ik vrijdag meer over en het is zelfs maar de vraag, wanneer de auto klaar is. De hemelbekleding staat in backorder... :(
 
Bovenaan Onderaan