Zuinigste Golf IV in aanbouw: project Mijn BlueMotion

MarcoO2

Forumguru
Als ik zie hoeveel je al gedaan hebt en hoeveel verschil gewicht blijkbaar kan maken, zou ik bijna zeggen: heb je dit al geprobeerd?

En nu serieus: valt er nog te besparen door er andere, lichtere stoelen in te zetten?
 

Bakkertje

Forumguru
Als ik het goed heb, ligt er een VP motor in je Golf, is een PD neit een stuk zuiniger? Verder rijdt je volgens de specs op je site met 205 banden, 195-ers zijn volgens mij ook een stuk beter voor je verbruik.
 

Yoan

Lid
En nu serieus: valt er nog te besparen door er andere, lichtere stoelen in te zetten?

Staat al klaar :D

20091103.jpg


Uiteraard komen er smallere banden onder!
 

MarcoO2

Forumguru
Helemaal goed! Had ze niet in je lijstje in je eerste post gezien, vandaar. Maar je had er al aan gedacht! :grin:
 

remmie

Lid
Al die moeite voor laten we zeggen 15% minder brandstofverbruik...
Misschien had je gewoon een lupo 3L of audi A2 3L moeten kopen, die lopen 1:33 van zichzelf...
Kun je er dikke wielen onder zetten, is ie stoer én zuinig:grin:
 

Wasmachineman

Forumguru
Al die moeite voor laten we zeggen 15% minder brandstofverbruik...
Misschien had je gewoon een lupo 3L of audi A2 3L moeten kopen, die lopen 1:33 van zichzelf...
Kun je er dikke wielen onder zetten, is ie stoer én zuinig:grin:

Dat is de makkelijke weg plus geen eer van je eigen werk hebben ? Ik vind het wel leuk wat je met een standaard auto kan bereiken zonder dat er een fabrikant aan te pas komt.
 

higgy

Forumguru
Dat is de makkelijke weg plus geen eer van je eigen werk hebben ? Ik vind het wel leuk wat je met een standaard auto kan bereiken zonder dat er een fabrikant aan te pas komt.
Die auto is straks absoluut niet standaard meer.

Denk dat het meer om de lol te doen is van hoe ver kan ik komen qua zuinigheid...
 

Wasmachineman

Forumguru
Die auto is straks absoluut niet standaard meer.

Denk dat het meer om de lol te doen is van hoe ver kan ik komen qua zuinigheid...

Dat bedoel ik ook, hij is nu niet standaard meer maar kwam zo in haar "handen" en wordt beetje bij beetje aangepakt door een liefhebber !
 

Yoan

Lid
Haha, zulke creaties heb ik al eens gezien. Het helpt enorm, maar het ziet er niet uit. Ik probeer het zo normaal mogelijk te houden.
 

Yoan

Lid
De afgelopen dagen gebruikt om even lekker door te rijden, flink toeren maken, hard doortrekken e.d.
Om problemen met turbo e.d. te voorkomen door het zuinige rijden. Over 289 km nog 1 op 19,5 gereden (5,1L/100km).

5-1.jpg


Vandaag auto afgetankt, morgen nieuwe smalle bandjes eronder en weer zuinig rijden.

Morgen meer nieuws en foto's!
 

van inkel

Forumguru
De afgelopen dagen gebruikt om even lekker door te rijden, flink toeren maken, hard doortrekken e.d.
Om problemen met turbo e.d. te voorkomen door het zuinige rijden. Over 289 km nog 1 op 19,5 gereden (5,1L/100km).

Moest met mijn O1 redelijk doortrappen om hem onder de 1:18 te krijgen.
 

Yoan

Lid
Vandaag eerste werkdag met de smalle bandjes en het is goed bevallen. Ik kan overal nog steeds vlot door de bocht, ook in de 3e versnelling over rotondes driekwart rond is geen enkel probleem. Ik vind ze iets comfortabeler rijden. Waarschijnlijk komt dit door het lichtere gewicht van de velg+band waardoor oneffenheden in de weg minder hard aankomen.

Nog wat foto's van afgelopen zaterdag:

20100109-11.jpg


20100109-13.jpg


20100109-14.jpg


20100109-15.jpg
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Yoan, leuk dat er weer een aanpassing is gedaan. Ik zag dat je naar 3.3 liter / 100 km wil gaan ?
4.0 liter / 100 km is al geweldig denk ik.:xyxthumbs:

Ik ben benieuwd wat de andere velgen i.c.m. de banden gaat veranderen aan het verbruik en met hoeveel. Succes !
 
Bovenaan Onderaan