Zuinigste Golf IV in aanbouw: project Mijn BlueMotion

Captain Hook

Forumguru
Er zit daarom nu een sticker kenteken op
Is mooi strak en glad, maar hoe dode-vliegen-afwassen-bestendig is zo'n sticker?

De reden dat ik op m'n kentekenplaat altijd opgelegde massieve kunststof letters wil hebben is vanwege die vliegenzooi. Die kun je namelijk flink onder handen nemen tijdens het wassen/poetsen. Maar de standaard gestanste kentekenplaten met die opgelegde zwarte verf vervagen ook na enige tijd. :icon_smile_dead:
 

Yoan

Lid
Die sticker is van hele goede kwaliteit, is uiteraard ook reflecterend. Is niet legaal.

Carbon achterklep is binnen: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon-achterklep-opgehaald-78

4934716065_bbb43c8953.jpg


4935307336_1bc42d762d.jpg


Weegt 5 kg minder dan origineel. Naar verwachting ergens volgende week het lexaan ruitje erin en dan monteren.
 

Gieliovd

Forumguru
Lekker laten vervagen je nummerplaat, is overheidsgereguleerde uitgifte dus laat de overheid het lekker uitzoeken als hun kwaliteit te wensen overlaat.

@Carbon klep: die zal wel kassa zijn!
 

Yoan

Lid
Ik heb nu meer concrete informatie over de trip van Amsterdam naar Stockholm: http://www.mijnbluemotion.nl/finalerit-naar-stockholm-79

30 september gaan we van start vanuit Amsterdam, de volgende dag 1 oktober verwachten we in Stockholm aan te komen. Ik rijd natuurlijk alleen in de auto, de VW Caddy van Carrec Technocenter rijdt met me mee. Misschien rijden er nog meer personen/auto's mee, dat wordt allemaal nog geregeld.

Het grote doel is natuurlijk om minstens 1 op 30 te rijden en om tevens niet te tanken onderweg. Als ik moet tanken dan heb ik sowieso de 1 op 30 niet gehaald. Het is een rit van ongeveer 1570 kilometer, alleen over de weg, dus niet met de boot.

De komende tijd zal er ongetwijfeld nog meer informatie volgen over de trip zelf en over de laatste aanpassingen aan de auto!
 

Yoan

Lid
Het duurde even voordat ik het juiste gereedschap had, maar de carbon klep is gemonteerd + lexaan achterruit: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon-achterklep-gemonteerd-lexaan-ruit-80

4982643017_99be1bba40.jpg


4983244494_8bc02af3fd.jpg


4983245004_69e54a663d.jpg


De gewichtsbesparing is hierdoor 9,3 kilo. Ik heb alles opgeteld en blijk al 102 kilo bespaard te hebben! En er volgt nog meer..

De auto staat nu deze week bij Carrec Technocenter voor de laatste aanpassingen, o.a. voor het inbouwen van de elektronische stuurpomp, updates volgen!
 

Bakkertje

Forumguru
Mooi gedaan die achterklep en zo te zien ook een goede pasvorm!

Zou je hem met het nieuwe gewicht opnieuw kunnen laten keuren? Zou zomaar 1 of 2 belastingschalen kunnen schelen?
 

Yoan

Lid
Het scheelt me dan idd 2 schalen en 260 euro per jaar. Ik heb die vraag als eens meer gehad en ga dat toch eens uitzoeken!

edit: ik zie dat ik daarvoor bij de RDW moet zijn, alleen nog even uitzoeken hoeveel zo'n herkeuring kost.
 
Dan krijg je meteen gedonder met je kentekenplaatsticker op je voorbumper, en misschien ook wel met je spiegels e.d.
 

Bakkertje

Forumguru
In ieder geval met het aantal zitplaatsen, want met 5 man kun je er niet meer in ;)
Het gaat om een type goedkeuring, dus misschien kom je wel met die sticker weg. Anders kun je ook voor alleen de keuring de echte kentekenplaat erop zetten..
 

Yoan

Lid
Ja inderdaad dan krijg ik waarschijnlijk allerlei gezeik met zo'n keuring. Geen zin in :-)

Zoals gezegd staat de auto nu bij Carrec Technocenter voor behoorlijk ingrijpende aanpassingen: http://www.mijnbluemotion.nl/laatste-reeks-aanpassingen-bij-carrec-technocenter-81

4915592185_0c9233dbcb.jpg


De stuurpomp wordt ingebouwd + schakelaar zodat ik hem op de snelweg uit kan zetten. Zo'n pomp inbouwen is enorm veel werk, het is natuurlijk niet plug-and-play. Alles moet op maat gemaakt worden.
Dit betekent dus ook dat de oude pomp plus aircopomp komen te vervallen, andere multiriem, nieuwe distributieriem (als toch alles los is). Timing op tijd zetten, bleek nu niet zo te zijn, dus dat levert ook weer winst op.

Daarnaast komt er een langere vijfde versnelling in, precieze details hierover heb ik nog niet.

Kortom: er wordt hard aan gewerkt en ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt.
 

Br3cht

Actief lid
ik vraag me af waarom dat je dan gewoon geen stuurpomp meer neemt.
Eens je rijd voel je toch niet meer of je servostuur hebt of niet
en dat is weeral gewichtsbesparing.

Of wil je nog steeds de nodige comfort?
 

Yoan

Lid
Stuurbekrachtiging wil ik echt niet opgeven. Ook zal ik op den duur weer op bredere banden gaan rijden.
 

Bakkertje

Forumguru
Naar stockholm op 4 thuiskomers? ;)

Zeker die langere 5e versnelling lijkt mij veel op te moeten gaan leveren.
Het blijft een mooi project!
 

Ronnie

Forumguru
Bij ouder VW's had je vroeger 2 types fuseekogels, eentje was rechtgesmeed, de andere was ca.1 cm naar voren gebogen gesmeed. De rechtgesmeedde was voor auto's zonder stuurbekrachtiging, door de meer rechtstandige plaatsing van de veerpoot waren daarom de stuurkrachten minder. Misschien een tip om zo de bekrachtiging in het geheel weg te laten?
 
Bovenaan Onderaan