Zonneschermen achterportieren

ZeroNRG

Senior Member
Ik ben nog wel aanwezig maar lees tegenwoordig meer mee dan dat ik actief post, mijn complete set privacyshades gaat in de verkoop door het nemen van afscheid van mijn O2 Combi (2007), mocht je interesse hebben reageer dan even in het bazaar topic (wat nog goed gekeurd moet worden).
 

Sparkie

Forumguru
Zie Marktplaats advertentienummer 562428235. Succes. Is al op geboden!

Bedankt voor het meedenken/zoeken.

Ik zag hem staan, maar dat zijn Privacy shades. Die kan ik voor een paar tientjes meer nieuw kopen.
Verder zag ik wel deze staan: Marktplaats.nl > Complete sonniboy set voor octavia combi - Auto-onderdelen - Skoda-onderdelen, maar een minimum bod van 150 euro is mij te gortig.

@Roy: als jij de PS dan even gaat halen, dan neem ik voor dezelfde prijs de Sonni's wel van je over. ;)
 

Sparkie

Forumguru
Ik denk zomaar dat Roy geen interesse heeft in mijn aanbod.

Daarom ga ik morgen deze ophalen. Dan zijn de kinders in ieder geval voorzien deze zomer.

Ik laat mijn bod voor de complete set (zie #43) ook maar even staan.
De verkoper vond die eigenlijk te laag maar ik verwacht dat er weinig mensen zijn die zijn minimumbod van 150 euro willen betalen.
 

Jewepe

Forumguru
Nieuwe kansen voor geïnteresseerden: M'plaats advertentie: 570798170. Vanafprijs lijkt me schappelijk :)
 

Ral

Nieuw lid
Hallo skoda rijders,

Ik heb ook een gebruikte set sunnyboys gekocht voor mijn octavia II combi uit 2006. Is vandaag afgeleverd en natuurlijk direct aan de slag om te monteren. Deze set komt uit een 2010 model, de octavia II facelift.
Nu blijkt dat alleen die van zijruitjes in de kofferbak passen. Kan het kloppen dat de facelift toch grotere ramen in de achterportieren heeft en een groter achterraam?
Of zijn de ramen hetzelfde maar is de bekleding eromheen anders?

Ik was erg blij met m'n aankoop maar nu teleurgesteld dat het niet past.

Gr. Ral
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan het kloppen dat de facelift toch grotere ramen in de achterportieren heeft en een groter achterraam?
Klopt niet met mijn (omgekeerde) ervaring.

Ik had een OII combi uit oktober 2007. Bij het einde van mijn dienstverband (en lease) heb ik de complete set (deuren, zijramen en achterruit) aan mijn collega annex opvolger gegeven die een OII combi facelift uit juni 2009 reed. Paste naadloos...
 

Ral

Nieuw lid
Bedankt voor de reactie. Ik kan me zelf nl ook niet voorstellen dat het anders is.
Misschien doe ik ook wel iets fout, maar voor mijn gevoel moeten ze toch ahw tegen het raam aankomen te liggen, dus dat ze eigenlijk klem zitten tussen raam en de bekleding om het raam heen?

Waarschijnlijk moet ik tegen het gevoel in ze er toch tussen maar tussen proberen te "vouwen en duwen". Maar ik heb het idee dat ze dan bol gaan staan van de spanning. Ik zal vanavond nog wel eens proberen.
 

Jewepe

Forumguru
Misschien een wat overbodige vraag, maar heb je de klemmetjes waarmee je de schermen moet monteren erbij gekregen? De schermen komen in de klemmetjes te zitten en dan zitten ze een stukje van het raam af. Zeker niet er tegenaan!
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had destijds helemaal geen klemmetjes. De met rubber omklede randen gingen gewoon in de "hoek" tussen glas en raamomlijsting, en dat heeft ruim 4 jaar prima gezeten. Alleen af en toe even weggehaald om de ruiten aan de binnenzijde af te nemen met water/ammonia - helpt goed tegen overmatig beslaan.
 

Ral

Nieuw lid
Ze zitten erin! Er zit dus geen verschil tussen de Octavia II en Octavia II facelift.

Je moet de randen van de zonweringen met gepaste dwang erin drukken. Ik was bang ze te beschadigen. Maar het is gelukt.
De klemmetjes zitten er ook bij dus die heb ik aangebracht.

Bedankt voor de hulp !!
 
Na dit hele topic te hebben doorgelezen heb ik toch nog 1 vraagje:

Ik heb in mijn huidige Octavia Combi uit juli 2010 (dus na de facelift) de originele zonneschermen op de achterportieren zitten.

Passen deze nou wel of niet op de ramen van de achterportieren van een Octavia Combi van voor de facelift? Het zijn dus de originele zonneschermen van Skoda.

Grt Paul
 

Wilko

Senior Member
@PaulB1978: Volgens mij heeft RAL drie berichten boven dat van jou hier al antwoord op gegeven:

"Er zit dus geen verschil tussen de Octavia II en Octavia II facelift."
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet alleen post #48, maar ook post #47 geeft al 'glashelder' aan dat er voor wat betreft de zonneschermen voor zij- en achterruiten geen verschil is tussen de OII en de OII FL.
 
Jullie hebben gelijk... niet goed gelezen... Werd ook aan het twijfelen gebracht omdat ik zelf een Octavia uit 2008 had maar dat was een hatchback en geen combi.

Bedankt in ieder geval. Ik ga ze te koop zetten... moet helaas mijn auto per 01 feb a.s. inleveren... :(
 

Happyman

Forumguru
Ik heb ooit Privacy Shades voor mijn Seat Alhambra aangeschaft. Toen zaten er van die gare plakclipjes bij, die lieten binnen no time los. Zitten er wel goede clips bij de Privacy Shades voor de O2?
 
Bovenaan Onderaan