Zonneschermen achterportieren

brucelee1980

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een nieuwe octavia combi besteld en deze wordt in week 19 geleverd. Als optie heb ik ook de zonneschermpjes voor de achterportieren genomen, op aanraden van de dealer. Dit i.v.m. de kids.

Hebben jullie ervaring met deze schermen en werken ze een beetje. Ik weet dat dit misschien aan de late kant is maar had het forum nog niet eerder gevonden.:eek:
 
Werken doen ze zeker, er wordt hier en daar wel geklaagd over het feit dat de kinderen ze slopen... Dus als je die kleintjes in het gareel houdt komt het allemaal wel goed!
 

Wilko

Senior Member
Is er ook zoiets te koop voor de achterste ramen (zijramen combi bij de achterbak) en merk je dan het verschil in binnentemperatuur met een aantal van die schermpjes? Zo'n ding met zuignapjes, afgeronde hoeken en een dierenfiguur als afbeelding gaat daar volgens mij niet goed passen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de Sonniboys voor de achterportieren en achterste zijruiten plus achterruit, als extra bovenop het ook al aanwezige "gangsterpakket" (oftewel privacy glass). Het bevalt mij prima, al was het maar omdat de inkijk van buitenaf voor het achtergedeelte hiermee nihil is.
Ik kan naar achteren toe nog heel goed zien wat er aankomt, zowel overdag als in het donker. Voor achterpassagiers (die ik hoogstzelden heb) is het uitzicht merkbaar minder - wat tijdens een lange rit met kinderen mogelijk een minpunt is. (Evt. extrakosten: een dvd-speler met 2 schermen...)

Of de temperatuur hierdoor meetbaar wordt beïnvloed, kan ik je eigenlijk niet vertellen. Ik rij nooit zonder (vorige auto ook niet) dus ik kan het verschil niet vaststellen...
 
Voor de temperatuur scheelt het wel, maar zonder airco zal je er wel niet geraken in het zuiden van Frankrijk bijvoorbeeld...
 

dimi74

Banned
heb een paar weken gelden "private shades" gekocht. Met wat korting net iets meer dan 100 euro voor alle ramen achter incl achterruit.
Supereenvoudige montage en perfecte pasvorm. Kinderen zijn er superblij mee en staat ook nog eens erg netjes.
Qua tempratuur heb ik niet veel verschil gemerkt, tempraturen zijn dan ook nog niet echt heel hoog geweest.
 

Wilko

Senior Member
@EdK: merci! Is er een groot praktisch verschil tussen die Sunnyboy en privacy shades, of is het vooral de prijs?
 

EdK

Forumguru
Ik heb de privacy shades nog nooit in echt gezien dus mbt kwaliteit van doek en frame zou ik dit niet kunnen zeggen tov de Sunnyboys

Wat betreft het achter raam is dit bij Sunnyboys een scherm uit één stuk en bij Privacy Shades is dit uit twee delen gemaakt
Voordeel in winter is als je ze verwijderd dat het compacter is met opruimen
Nadeel is dat je toch weer een kier creeërt die als hinderlijk kan worden ervaren.

Maar ja dit zijn dus persoonlijke afwegingen

Voordeeel van de schermen vind ik dat bij langs lopen van mensen dat ze niet zo gauw zien wat er op je achterbank en kofferbak ligt.
Dat je ondanks dat de schermen gemonteerd zijn bij achterportieren dat de ramen evengoed open kunnen en dat de wind toch deels gebroken wordt door het doek !
Heb ze voor eerst gebruikt bij me voormalige RR en nu bij de Yeti en ik weet 100% zeker dat ze bij de volgende wagen er weer inkomen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voordeel in winter is als je ze verwijdert dat het compacter is met opruimen
De mijne hebben het hele jaar rond een vaste opruimplek die precies op maat is - namelijk de ruiten waar ze voor bedoeld zijn. Zo'n dubbele rand in het midden van de achterruit vind ik niks...
 

Jewepe

Forumguru
Zou Marktplaats (MP) in de gaten houden. Heb zelf een maand of twee geleden een setje Sunnyboys op MP gekocht voor € 25,- :yeah:. Kreeg er nog een setje windschermpjes voor de voorportieren bij voor niets :super:. Geluk?????

O ja, die dingen werken prima. Pasvorm perfect en eenvoudige montage.
 

EdK

Forumguru
Punt met 2e hands overnemen is wel dat je dondersgoed in de gaten moet houden of je alle klemmetjes erbij krijgt want anders krijg je de schermen niet mooi geplaatst
En tsja met 2e hands en op laten sturen , dan pas kom je er achter of er kleine beschadigingen inzitten !
 

EdK

Forumguru
Wel dan zou ik de camera even voor je ogen weghalen
Want voor de achterportieren heb ik 4 klemmentjes per screen, dan de raampjes tussen achterportier en klep zijn klemloos en klemmen inderdaad uit zichzelf en de achterklep heeft 2 klemmetjes en voorheen bij de RR 1
 

Jewepe

Forumguru
Eens met EdK. Zeker bij de achterportieren heb je klemmetjes nodig. Trouwens ook bij de achterklep (één was in mijn geval voldoende. Het scherm is in één deel). Bij de zijraampjes heb ik voor de vorm een klemmetje gezet, maar echt nodig was dit niet. Ergo: ik had klemmetjes over!
 

Canon-Eye

Forumguru
@EdK: je hebt gelijk. Ik had - tot zoëven - nog nooit goed naar m'n huidige versie in de Fabia gekeken (zijn van nieuw af meegeleverd), maar ging ervan uit dat het net zo was als bij m'n voorgaande OII. Daarin had ik ze voor de achterruit en de vaste zijruiten en dié bleven 3,5 jaar lang prima zitten zonder klemmetjes; zodoende. Ik heb ze overigens daarna aan een collega gegeven en die rijdt er inmiddels ook al weer meer dan een jaar klem- én probleemloos mee rond...
 

Sparkie

Forumguru
Zou de kwaliteit van de Privacy shades nu zoveel minder zijn dan de Sonniboys, want een prijsverschil van 150 (129 tegen 279) euro voor de Octavia combi valt niet alleen te verklaren uit het feit dat het deel voor de kofferbak uit een of twee delen bestaat.
 

Wilko

Senior Member
@Sparkie: Dat was precies wat mij ook al opviel! Ik ben wel benieuwd naar de eventuele andere verschillen.
 
Bovenaan Onderaan