Zoemend geluid bij O3C

JMI

Nieuw lid
Sissend geluid te horen van buiten ongeveer ter hoogte linkerachterpassagier.
Nieuwe opvoerpomp heeft dit opgelost.
 

leonpard

Actief lid
Sissend geluid te horen van buiten ongeveer ter hoogte linkerachterpassagier.
Nieuwe opvoerpomp heeft dit opgelost.

Héééél toevallig!! Als de auto stationair staat te draaien, hoor ik als ik buiten sta ook een sissend geluid onder de auto vandaan komen! Ik denk dat we in de goede richting gaan qua geluid en oorzaak!! Nu heb ik reden genoeg om even bij de dealer langs te gaan!
 

Desperado

Forumguru
Ik denk dat het wel losloopt, maar er is geen pijl op te trekken met die dingen.
Voor hetzelfde geld is hij morgen kapot.
 

leonpard

Actief lid
Vandaag bij de dealer langs geweest, monteur "leek" niet erg onder de indruk van het geluid..... Desondanks gaan ze een garantie-claim indienen voor een nieuwe pomp!

Ff afw88 dus!
 

leonpard

Actief lid
Vandaag bij de dealer langs geweest, monteur "leek" niet erg onder de indruk van het geluid..... Desondanks gaan ze een garantie-claim indienen voor een nieuwe pomp!

Ff afw88 dus!

We zijn nu 3 maanden verder en het probleem is nog steeds niet opgelost. Blijkbaar ligt Pon dwars m.b.t de garantieclaim? Toch nog maar eens de dealer kietelen!
 

Borrie1973

Actief lid
Ik had ook een zoemend geluid. Na enig speurwerk bleek de dvd-speler te zoemen, ook bij motor uit. Dvd uit de speler en geluid weg. Sissen had ik daar ook, bleek ook uit het handschoenenkastje te komen, bleek de ventilatieknop te zijn daarin.
 

TedVlemmings

Forumguru
Heb ik ook gehad, of nog steeds dat geluid. Als de motor afslaat valt het weg, heb het keer bij de dealer laten horen. Hun hoorde weinig, tot ik bleef aandringen en me verteld werd dat het inderdaad gewoon de brandstofpomp was, niets aan te doen. Heb er inmiddels ook geen last meer van, zal de muziek wel iets harder hebben gezet ;)
 

leonpard

Actief lid
Heb ik ook gehad, of nog steeds dat geluid. Als de motor afslaat valt het weg, heb het keer bij de dealer laten horen. Hun hoorde weinig, tot ik bleef aandringen en me verteld werd dat het inderdaad gewoon de brandstofpomp was, niets aan te doen. Heb er inmiddels ook geen last meer van, zal de muziek wel iets harder hebben gezet ;)

Dan ligt bij mij de lat waarschijnlijk wat lager, want ik irriteer me mateloos aan dat achterlijke gezoem. Er zijn zelfs voorbijgangers die het opvalt........
 

JeroenV19

Nieuw lid
Nu zal het geluid vast van een andere plaats komen maar ik dacht ook direct aan de versterker van Canton. Die heeft zo'n prut computer fannetje en die loeit ook nogal. Aangezien hij onder de bestuurderstoel ligt kan het misschien zijn dat je die hoort?
 

TedVlemmings

Forumguru
Net terug van de 30k beurt. Aangegeven dat er geluid is bij bepaalde snelheden en wind. Dit is nagekeken en blijkbaar zit er tegenwoordig tussen de spiegel en de rest van de auto een kabel met een bepaalde rubber om het gat te vullen, bij mij ontbrak die rubber (bij iedereen dus voor een bepaalde productiedatum) en die zou het moeten verhelpen. Nog even afwachten dus, maar heb er vertrouwen in!
 

frisok

Senior Member
Gisteren bij de dealer geweest. Chef werkplaats bevestigde het gezoem bij starten van de auto. Komt van achteren, brandstof-opvoerpomp. Hij zoemt eerst even hoog, en daarna steady iets lagere toonhoogte. Dinsdag afspraak. Ze hebben nog geen idee of het software of hardware is, maar ik denk dat er iets met een lager is of aansturing van de pomp (misschien kan hij ook langzamer draaien, maar staat ergens een vinkje uit).
 

Joske

Forumguru
misschien wel logisch dat ie eerst even wat hoger in frequentie draait, leeggelopen leidingen die terug gevuld moeten worden na een stilstand? Dus denk eerder aan een programmatie dan aan een lager (als er al een lager in deze pomp zit..). Is er ergens gesproken over welk type pomp er in zit?
 

Joske

Forumguru
deze is bijvoorbeeld een brandstofpomp van een Polo:

Brandstofpomp-polo--6Q0919051F--6Q-091-905-1F-.jpg
 
Bovenaan Onderaan