Zoemend geluid bij O3C

leonpard

Actief lid
Nu ik mijn O3C een beetje onder de knie ga krijgen qua mogelijkheden, zijn er andere zaken die wat meer gaan opvallen.

Zo hoor ik continue een zoemend geluid tijdens het rijden, en stationair is het nog veel beter te horen. Het lijkt van achteren te komen. Ik denk zelf aan een pompje in de buurt van de brandstoftank?

Ik begin mij er zo langzamerhand een beetje aan te ergeren........:banghead:

Zijn er meer mensen die dit geluid overduidelijk horen, of is het iets waarvoor ik even bij de dealer langs moet gaan?
 

frisok

Senior Member
Herkenbaar. Dacht zelf eerst aan harde schijf van de columbus. Geen idee wat het echt is.
 

gerard001

Nieuw lid
In mijn vorige auto's vaak een zoemend/schurend geluid van de airco. Probeer eens om deze uit te zetten als je stil staat.
 

Cordoba

Forumguru
Als je wil checken of het de brandstofpomp is: die hoor je zodra je de deur van je auto opentrekt (als ie een poosje stil en op slot heeft gestaan, en de brandstofdruk in de leiding dus is teruggelopen). Als dit geluid vergelijkbaar is, met wat je hoort zal het dus de brandstofpomp zijn, anders een andere bron.
 

leonpard

Actief lid
Zet de motor eens uit. Is het dan weg? ZO ja dan zal het inderdaad je brandstofpomp zijn

Yep, enkele seconden nadat ik de motor heb uitgezet, is het geluid ook weg! Als het dan de brandstofpomp is, moet dit zo goed hoorbaar zijn?? Ik vind het beetje storend, je hoort het ook heel goed als de motor stationair loopt. Bij mijn vorige auto (A3) hoorde ik helemaal niets!

Je mag over twee weken trouwens zelf wel even luisteren ;)
 

Antera

Donateur
Ik luister wel even dan gaan we gewoon op zoek. Maar kan heel goed zijn hoor meer mensen over bijgeluiden vanaf achter maar niemand was specifiek maar jouw verhaalt doet me dit concluderen
 

Desperado

Forumguru
Ik weet dat de brandstofpompen zoemen, maar normaal hoor je dat niet. Is het misschien doodstil in de auto? Geen radio aan?
 
Bovenaan Onderaan