m4indc
Lid
Denk ik start een thread om maar allemaal informatie te gaan verzamelen en meningen te vragen. Zal denk ik de hoofdpost maar gaan updaten om dingen te gaan bundelen, raak altijd snel in de war als je niet meer kunt vinden waar je de informatie vandaan haalt. Bovendien bied dit de gelegenheid om mij (en misschien anderen) bij te sturen waar de informatie onjuist is.
Ben dus op zoek naar een gezinsauto met veel ruimte.
Op vakantie geweest met auto schoonouders, Opel Astra stationwagon met 500 liter kofferbakruimte. Daaruit geconcludeerd dat meer ruimte beter is, met dakrails en trekhaak ook als eis. Met de Octavia zit je dus wel goed heb ik gevonden, zeeen van ruimte!
Naar aanleiding van een filmpje van autoweek waarin wordt gesproken over de betrouwbaarheid, en het feit dat het verbruik van 1 op 17.5 ook goed is dacht ik helemaal gebakken te zitten.
Budget is rond de 5500 euro bij goede prijs inruil van een Citroen C3 1.6 HDI uit 2011 met 148k op de teller, en mijn oog valt op het moment op een 1.2 TSI Ambition Business Line van 5600euro (met Bovag garantie) met 213k op de teller.
Vol enthousiasme dit forum gaan lezen en blijkt dus dat die modellen veel last hebben van problemen met de distributieketting. Vraag is nu dus oa. -> als dit is vervangen door een nieuw correct exemplaar (link ga ik er even bijzetten met de juiste codes), is dit afdoende om dit probleem aan de kant te zetten zogezegd? Vraag staat ook al uit in ander topic...
Ook ivm de distributieketting moet ik nog filmpjes op youtube opzoeken om te horen wat het verschil is tussen de 'ratel' en goed lopende/startende motor.
Heb nog wat andere gebreken gezien die gaan over automaten, diesels, maar dat koop ik dus niet. Wel nog wat over de EGR klep, bij VAGtechniek tuning zie ik daar de opmerking bij stage1 tuning dat ze adviseren om deze niet dicht te zetten, echter zie ik hier veel stemmen om dit wel te doen? --> meningen?
kopie:
" EGR UITSCHAKELEN
Wij adviseren de EGR-klep niet uit te schakelen bij auto's bouwjaar 2010 en nieuwer. De EGR-klep wordt gebruikt om het roetfilter te regenereren, wanneer deze uitgeschakeld wordt, werkt het regenereren van het roetfilter minder goed en dit verkort de levensduur van het roetfilter aanzienlijk."
Nog wat gebreken ook bekend met de airco (link opzoeken en er bij zetten), en volgens mij roest op carrosserie?
Ik vind het zelf fijn om iets met bovag-garantie te kopen, puur om lekker te kunnen blijven slapen. Maar ondanks dat ik de octavia een mooie auto vind, zit ik toch wat met die distributieketting in mijn maag.
Morgen denk ik maar eens een proefrit maken en zal mijn bevindingen posten.
Als mensen meningen hebben over of dit wel of niet goed is om te kopen, of andere tips of ideeen hebben. Ik hou me aanbevolen!
Ben dus op zoek naar een gezinsauto met veel ruimte.
Op vakantie geweest met auto schoonouders, Opel Astra stationwagon met 500 liter kofferbakruimte. Daaruit geconcludeerd dat meer ruimte beter is, met dakrails en trekhaak ook als eis. Met de Octavia zit je dus wel goed heb ik gevonden, zeeen van ruimte!
Naar aanleiding van een filmpje van autoweek waarin wordt gesproken over de betrouwbaarheid, en het feit dat het verbruik van 1 op 17.5 ook goed is dacht ik helemaal gebakken te zitten.
Budget is rond de 5500 euro bij goede prijs inruil van een Citroen C3 1.6 HDI uit 2011 met 148k op de teller, en mijn oog valt op het moment op een 1.2 TSI Ambition Business Line van 5600euro (met Bovag garantie) met 213k op de teller.
Vol enthousiasme dit forum gaan lezen en blijkt dus dat die modellen veel last hebben van problemen met de distributieketting. Vraag is nu dus oa. -> als dit is vervangen door een nieuw correct exemplaar (link ga ik er even bijzetten met de juiste codes), is dit afdoende om dit probleem aan de kant te zetten zogezegd? Vraag staat ook al uit in ander topic...
Ook ivm de distributieketting moet ik nog filmpjes op youtube opzoeken om te horen wat het verschil is tussen de 'ratel' en goed lopende/startende motor.
Heb nog wat andere gebreken gezien die gaan over automaten, diesels, maar dat koop ik dus niet. Wel nog wat over de EGR klep, bij VAGtechniek tuning zie ik daar de opmerking bij stage1 tuning dat ze adviseren om deze niet dicht te zetten, echter zie ik hier veel stemmen om dit wel te doen? --> meningen?
kopie:
" EGR UITSCHAKELEN
Wij adviseren de EGR-klep niet uit te schakelen bij auto's bouwjaar 2010 en nieuwer. De EGR-klep wordt gebruikt om het roetfilter te regenereren, wanneer deze uitgeschakeld wordt, werkt het regenereren van het roetfilter minder goed en dit verkort de levensduur van het roetfilter aanzienlijk."
Nog wat gebreken ook bekend met de airco (link opzoeken en er bij zetten), en volgens mij roest op carrosserie?
Ik vind het zelf fijn om iets met bovag-garantie te kopen, puur om lekker te kunnen blijven slapen. Maar ondanks dat ik de octavia een mooie auto vind, zit ik toch wat met die distributieketting in mijn maag.
Morgen denk ik maar eens een proefrit maken en zal mijn bevindingen posten.
Als mensen meningen hebben over of dit wel of niet goed is om te kopen, of andere tips of ideeen hebben. Ik hou me aanbevolen!
Laatst bewerkt: