'zoekerig' weggedrag O3C

prosier

Forumguru
Geen idee of je het wilt of kunt laten doen, maar laat je stuurbekrachtiging aanpassen door iemand met VCDS. Ik had zelf dezelfde ervaringen en na een aanpassing door @Rainesh is het echt een flink verschil. In plaats van een soort zwevend/zeilend gevoel nu eindelijk rechtdoor zonder constant te corrigeren.

Wat/waar is toen aangepast in vcds?
 

PizzaPieter

Forumguru
Zorg voor de goede bestelling van de B6 dempers. Ze zijn er in standaard lengte en ingekort om te combineren met verlagingsveren.

En ik hoop voor je dat t de oplossing is. Ik rijd ook met B6 achterdempers, maar mijn auto werd er niet koersvaster van helaas.
Ik kom bij een expert vandaan, dus ga ervan uit dat zij heul goed weten wat ze doen.

Verlagen ga ik niet doen met caravan erachter. Heul goed gewoon is goed genoeg voor mij
 

Antera

Donateur
@prosier Hiermee word de vertraging van het stuur en het daadwerkelijk sturen van de wielen verbetert. Pas het vaak toe en dat scheelt enorm.
 

prosier

Forumguru
@hemi24 de vertraging zit in het stuurhuis, en is alleen te veranderen door een ander stuurhuis te monteren.
@Antera kan wel de mate van bekrachtiging/ondersteuning van de besturing aanpassen.

Ook dat wist ik al, vraag is "waar" in vcds. Maar ik heb t al, module 44, toegangscode 19249, adaption, Kennlinien der Lenkunterstutzung; komfort, auto, dynamic, default.

Heb m op default, dan werkt het gewoon volgende drive mode knop en de menu aanpassing. Is dut precies hetzelfde als dat je onder drive kun aangeven bij Individueel bv.
 

PizzaPieter

Forumguru
Duurde ff, maar accoord voor achterste schokdempers is er.

Betaal zelf verschil bij voor B6.

Hoop volgende week afspraak.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

PizzaPieter

Forumguru
And the story continues....

Achterdempers zijn vervangen.

Er is zeker een verschil merkbaar. Het nemen van drempels is een stuk stabieler en ook het 'schommelen' op voornamelijk de snelweg is verminderd, maarrrrrr...

....het 'schommelen' is niet weg en ook het 'hobbelen' niet.

Het 'hobbelen' kenmerkt zich alsof er een 'bobbel' op een band zit. Heb de banden zelf nog eens laten balanceren (vóór het vervangen vd schokbrekers) bij Steverink (zij hebben een balanceerapparaat waar ook tijdens balanceren een rol met 500kg op de band wordt gedrukt). Alles prima en rond.

Na het balanceren heb ik winterbanden laten monteren (op zelfde velgen) en het 'hobbelen' was niet weg.

Nu zijn de schokdempers achter vervangen en het deinen is verminderd (niet weg), maar het 'hobbelen' niet. Vooral merkbaar tussen 40-60kmu, maar ook bij andere snelheden.

Dus ben weer in overleg met leasemij.

Wordt vervolgd.
 

PizzaPieter

Forumguru
Vind je dat jammer of bijzonder?

Mijn schoonpa merkte het vd week ook en de man Steverink dus ook.

Misschien ben ik wel gek.....
 

VAG-man

Forumguru
Vind je dat jammer of bijzonder?

Nee jammer. Maar gelukkig zijn er ook anderen die het hebben gemerkt.
Ik zou bij de dealer of leasemaatschappij vragen of je een dag of wat in een ander exemplaar mag rijden. Kijken of je het het bij deze auto ook echt niet voelt. Misschien is het toch Skoda eigen is. Als dit wel zo is dan is dit merk niet wat voor jou.
 

PizzaPieter

Forumguru
Maar wat is er nu vervangen? Alleen de achter schokdempers?
Waarom de voorkant niet?
Wilde de leasemij niet vervangen...is allemaal nog binnen garantie en ze willen kosten drukken.

Verschil is nu wel merkbaar, trouwens. Voorkant deint nog ff na, achterkant staat gelijk stil.

Ik begin er aardig klaar mee te raken.
 

Renkie

Forumguru
Even voor mijn info: (ik wil ook achter de B6 aan)
- Je hebt achter nog de standaard veren he?
- Heb je ook hulpveren achter?
 

DubbelM

Nieuw lid
Goedenavond ik heb ook een octavia 3 en heb ook problemen met mijn auto dat deze vooral op de snelweg zoekerig en op een onverharde weg erg deint en schud ik heb de auto laten uitlijnen en met vcds de aanpassingen gedaan het lijkt of ie nog steeds wat zoekerig is en wat betreft het deinen en schudden iemand een idee of ervaring bvb
 
Bovenaan Onderaan