'zoekerig' weggedrag O3C

Henrik

Forumguru
Als ik het zo lees dan zou het eigenlijk ontzettend jammer zijn als je niet een goede Octavia zou treffen. Je lijkt me het meest gebaad bij een afspraak met de verkopende partij dat je de auto twee dagen op proef mee krijgt. Denk dat dat wel te regelen moet zijn. Een Octavia ís in dit segment denk ik ook echt het beste van alle werelden.
 

brepus13

Forumguru
Een Octavia geeft je in ieder geval veel waar voor je geld. Hij is de ruimste in zijn klasse... op rij dynamiek scoort een ander misschien beter maar ach, je kan niet alles hebben hè :-)
 

PizzaPieter

Forumguru
Als ik het zo lees dan zou het eigenlijk ontzettend jammer zijn als je niet een goede Octavia zou treffen. Je lijkt me het meest gebaad bij een afspraak met de verkopende partij dat je de auto twee dagen op proef mee krijgt. Denk dat dat wel te regelen moet zijn. Een Octavia ís in dit segment denk ik ook echt het beste van alle werelden.
Ik ben t beste gebaat bij mijn Octavia die goed rijdt.... Of een andere....

Maar goed....ik sta open voor andere modellen, maar ben best sceptisch.
 

Michelv.

Forumguru
360.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Inmiddels ook enkele gezien die idd 1500 mogen trekken .

Maarrrrr....ik zie bij JD €599 om te tunen naar 150pk en 330nm.

Wat is jullie ervaring met deze Tuning? Níét per se JD (want ik weet dat t toppers zijn), maar de ervaring met een getuned 1.6 blok. Vergelijkbaar naar 2.0?
 

Michelv.

Forumguru
Ik heb de mijne 2 jaar terug bij Vagtechniek laten Tunen(voor 325 volgens mij, met 30% korting ism 2 andere personen tegelijk een stage 1 doen), wat een verademing met de standaard 1.6. Maar daarvoor met een 2.0 getuned gereden dus niet echt vergelijkbaar.

edit; is nu 315 bij Vagtechniek met 30% korting tot 31 januari
 

brepus13

Forumguru
Vag techniek idd 300 en een beetje. En al zou het 600 zijn, die verdien je aan wegenbelasting vanzelf weer terug al duurt jd iets langer dan vag techniek :-)

een S2 (FL) mag ook 1500 trekken als 1.6 greenline. Wellicht ook een tip en qua ruimte echt weer een stap verder dan de O3
 

Jewepe

Forumguru
Ik heb mijn vorige auto (Passat Variant 1.6 TDi 2013) ook bij VAGtechniek laten tunen. Heb daar 53.000 probleemloze kilometers mee gereden. Is me buitengewoon goed bevallen. De motor pakt veel beter op, reageert veel sneller en trekt soepeler door. Performance is identiek aan de 2.0 TDi (heb ik ook gereden). Ik had het idee dat de motor ook veel mooier "rond" liep. Het geld dubbel en dwars waard, zeker als het nu maar € 315,- kost. Een koopje! Dus zeker een serieuze overweging waard.
 

Jessedew

Senior Member
Mijn 1.4 tsi mag ook 1500 trekken. Veel meer dan 1200 erachter wil je overigens niet. Maar 1000 is net niks.
 

Canon-Eye

Forumguru
Omdat je dan te ver af gaat wijken van de ideale gewichtsverhouding: aanhanger tot 75% van het feitelijke autogewicht (om in alle situaties goed controle over de combinatie te kunnen houden). Rijdt dan ook gewoon minder prettig naarmate de aanhanger zwaarder wordt.

Was voor mij reden om de F2c met 1000kg trekgewicht in te ruilen voor de huidige Leon met 1100kg, precies genoeg voor onze caravan. Overigens heb ik moeten vaststellen dat iets latere versies dan de mijne, met precies dezelfde specs, maar 1000kg mogen trekken. Heb ik toch geluk gehad...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Poh, wat een verhaal. En klote dat het niet is opgelost.
Op een gegeven moment ben je er klaar mee en wil je helemaal niet meer in die auto gaan rijden.
Het genot wat het zou moeten zijn, wordt veranderd in ergernis.

Ben benieuwd of Alphabet het een beetje naar je zin oplost in financiële zin/tegemoetkomen bij een inruiler.

Moet het persée een diesel zijn? Anders weet ik er nog wel een..........:D:tongue:.
 
Wil toch is ff reageren over het zoekerige weggedrag. Al rij ik zelf een O2. Het probleem is mij ook heel erg bekend mijn O2 had het zelfde euvel. Zaten 4 michelin banden om met plus minus 5 mm profiel. Echter van begin af aan vond ik de banden niks maar afijn eerst maar eens een jaar rijden. Voor een maand terug 4x nwe bridgestone turanza laten monteren. En het probleem is weg. In het begin nog iets zoekerig maar nu als een spoortrein of de banden zich ff moesten "zetten".
 
Bovenaan Onderaan