Zo wordt 'ie! Nieuwe O3 FL uitgezocht...

Ook ik ben tevreden over de verkeersbordherkenning. Het is een geheugensteuntje voor mij. De aanduiding op de hectometerpalen mist het systeem inderdaad en 130 op een af- en toerit is natuurlijk ook niet altijd correct.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind het juist vaak goed gaan, maar dat kan persoonlijk zijn natuurlijk, of afhankelijk van waar je vaak rijdt...
Er zijn op de snelwegen in NL vele tientallen van die stukken zoals ik beschreef ("90 bij nat wegdek"), verdeeld over het hele land. Daar gaat het altijd fout.
Ook bij een snelheidsbeperking op een parallelweg gaat het 9 van de 10 keer mis - zou ik van het systeem opeens 50 of zelfs 30 moeten gaan rijden op de hoofdrijbaan.

Verder ziet het systeem ook geen verschil tussen gewoon maximum 60 en een 60 km-zone, met als gevolg dat er na het binnenrijden van zo'n 60-zone in de praktijk twee mogelijkheden lijken te zijn: na de eerstvolgende zijweg geeft hij soms opeens weer 80 aan, maar vaker wordt het 50. En dat terwijl er buiten de bebouwde kom helemaal geen 50 km-zones bestaan!

Kortom, er is inderdaad nog erg veel ontwikkelingswerk nodig. Zoals het er nu voorstaat is het waardeloos.
Ik kijk bij twijfel wel op de TomTom, die is veel betrouwbaarder...
 

Smeeuwis

Donateur
Ik vaar er ook zeker niet blind op, begrijp me goed. Het is inderdaad een hulpmiddel. Bij twijfel: Flitsmeister is accurater maar ik vind de resultaten van TSR tot nu toe prima.

Inderdaad worden die zones zoals @Canon-Eye noemt niet herkend als er onderborden zijn, dat had ik ook gemerkt. Maar in mijn ervaring klopt voor het overige de weergave meestal wel.
 

Smeeuwis

Donateur
Kleine update, nu dik 20k op de klok gezet inmiddels en nog steeds naar volle tevredenheid. Auto één keer moeten laten staan, band kapot gereden op stoeprand en dan ben je nergens meer zonder reservewiel... Maar eigen schuld, niet iets wat aan de auto ligt.

Sta nog steeds achter de keuze voor de 1.0. Ook nadat ik tijdelijk een Golf Variant 1.5 DSG had als vervangend vervoer. Die is sneller hoewel ik het verschil niet schrikbarend groot vond, en man wat is die motor luidruchtig! De 1.0 is aanmerkelijk stiller en daardoor comfortabeler. Viel me echt op in negatieve zin.

Je merkt wel dat de 1.5 op hogere snelheden echt over heeft, even versnellen van 120 naar 140 is uiteraard een fluitje van een cent en dat miste ik wel enigszins, ook na de 1.6 TDI die ik hiervoor had. Daarom de auto uiteindelijk toch laten chippen, gebruik gemaakt van de aanbieding bij VAG Techniek van 30% korting op stage 1. Dat scheelt een slok hoor, rij er nu twee dagen mee rond en het verschil is prettig merkbaar. Zou nu 140 pk en 225 Nm moeten hebben, maar het lijkt mij nog wat meer gevoelsmatig. De auto is bij tussenacceleratie duidelijk sneller in de hogere versnellingen, waardoor de DSG minder snel hoeft terug te schakelen of de kickdown minder vaak hoeft aan te spreken. Goede keuze. Benieuwd of de auto ook echt zuiniger wordt, mijn rijstijl is al redelijk rustig en die ga ik niet aanpassen, daar gaat het me ook niet om.

Prettig bedrijf dat VAG Techniek. Aardige jongens, vertellen wat ze doen, betrekken je erbij en gaan netjes met je spullen om. De technicus die mijn auto behandelde liet me bij de afsluitende proefrit het nieuwe pand nog even zien, mooie vooruitgang. Kan ze echt aanraden. DVD mee met originele motorsoftware, dus alles kan terug naar standje nieuw.

In de tussentijd helaas de Land Rover moeten verkopen, hogere kosten en reparaties gehad dan vooraf ingeschat en drie auto's voor de deur wordt dan echt te gortig.

Tot zover voor nu.

#Edit: van de week bericht gekregen dat de file assistent nu ook voor de O3 te programmeren is via VCDS, dus binnenkort langs Zoetermeer! Dat is het enige wat ik nog echt mis...
 

Smeeuwis

Donateur
De file-assistent zorgt ervoor dat je ook bij stilstand niets hoeft te doen. Ik gebruik ook de ACC, DSG en LA in de file maar zodra je volledig stil staat moet je de rem intrappen. En vervolgens de ACC weer activeren als je weer gaat rijden. De TJA (Traffic Jam Assist) zou dat tot 60 km/h helemaal over moeten nemen. Ik heb er mee gereden in een Tiguan 2 en het is ideaal. Rechterbaan achter een 40 tonner en de rest gaat vanzelf. Je kan bij wijze van een tukkie doen :sleep:.
 

Smeeuwis

Donateur
Voor zover ik weet met alle methodes, maar dat zou ik checken bij één van de goeroe’s op dit gebied.
 
Bovenaan Onderaan