Zelf gekocht of geleased "Auto van de Zaak"

Zelf gekocht of geleased "Auto v.d. Zaak"

  • Zelf gekocht...

    Stemmen: 65 41,7%
  • Geleased "Auto van de Zaak"

    Stemmen: 91 58,3%

  • Totaal aantal stemmers
    156

OctaviaOost

Nieuw lid
Ik ook, maar ik denk dat ie over een paar jaar ook wel aan particulieren wordt verkocht (geen enkele weldenkende particulier koopt een auto die nog maar net uit is, die wacht liever tot de kinderziektes en opstartproblemen zijn verholpen).

Zelf gekocht! Het is ook gewoon leuk om in het nieuwste model te rijden. En waarom zou je geen vertrouwen mogen hebben in de kwaliteiten van de nieuwe Skoda. ik ben er erg blij mee!
 

TCNH

Senior Member
Lease-auto hier. Geen omkijken meer naar en financieel niet veel verschil met privé rijden. Ja, ik zit er nu 4 jaar aan vast, maar ook dat is eigen keuze. Lease voor 1,2,3 of 5 jaar mag natuurlijk ook.
 

Greggy

Actief lid
Yup, lease hier in de bijtelling. Onbeperkt kachelen voor een vast bedrag per maand en om de 4 jaar een nieuwe. Kan ik privé niet doen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Getuigd niet van veel vertrouwen in de autoindustrie en hun kwaliteitscontrole systemen...
En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat dat kinderziektes en dergelijke inderdaad tegenwoordig niet of nauwelijks meer zouden voorkomen. Als ik aan een nieuwe toe zou zijn zou ik evenals Pollewop ook best een O3C besteld hebben. Maar gezien wat ik hier allemaal lees ben ik toch stiekem blij dat mijn huidige auto nog een paar jaar mee mag/moet, zodat ik tegen die tijd "veilig" een O3C prive kan bestellen.

Overigens, als antwoord op de oorspronkelijke vraag, ik heb mijn O2C particulier gekocht, als vervanging voor een lease-Zafira nadat bij ons bedrijf de leaseregeling werd afgeschaft.
 

rudolfi

Forumguru
En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat dat kinderziektes en dergelijke inderdaad tegenwoordig niet of nauwelijks meer zouden voorkomen. Als ik aan een nieuwe toe zou zijn zou ik evenals Pollewop ook best een O3C besteld hebben. Maar gezien wat ik hier allemaal lees ben ik toch stiekem blij dat mijn huidige auto nog een paar jaar mee mag/moet, zodat ik tegen die tijd "veilig" een O3C prive kan bestellen.

Overigens, als antwoord op de oorspronkelijke vraag, ik heb mijn O2C particulier gekocht, als vervanging voor een lease-Zafira nadat bij ons bedrijf de leaseregeling werd afgeschaft.

Denk dat de kinderziektes wel meevallen bij een vag product. Had als 1 van de eersten een golf 4 en een Leon 1p en heb er vertrouwen in dat t met de 03C ook wel goed komt
 

Herman Janssens

Senior Member
En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat dat kinderziektes en dergelijke inderdaad tegenwoordig niet of nauwelijks meer zouden voorkomen. Als ik aan een nieuwe toe zou zijn zou ik evenals Pollewop ook best een O3C besteld hebben. Maar gezien wat ik hier allemaal lees ben ik toch stiekem blij dat mijn huidige auto nog een paar jaar mee mag/moet, zodat ik tegen die tijd "veilig" een O3C prive kan bestellen.

Overigens, als antwoord op de oorspronkelijke vraag, ik heb mijn O2C particulier gekocht, als vervanging voor een lease-Zafira nadat bij ons bedrijf de leaseregeling werd afgeschaft.
Nu lijken me de kinderziektes tot nu toe niet van die aard dat ze niet door de dealer in orde gebracht kunnen worden. Er is toch twee jaar garantie. Zulke kinderziektes vallen daar toch onder? En niet elke wagen heeft kinderziektes, laat staan alle kinderziektes tegelijk.
 

hpolie

Senior Member
Nu lijken me de kinderziektes tot nu toe niet van die aard dat ze niet door de dealer in orde gebracht kunnen worden. Er is toch twee jaar garantie. Zulke kinderziektes vallen daar toch onder? En niet elke wagen heeft kinderziektes, laat staan alle kinderziektes tegelijk.

Laat je vooral niet gek maken door forums, in januari 2013 heb ik mijn nieuwe auto gekocht en voor die tijd nooit een forum gelezen en de Škoda Fabia II Combi bevalt mij prima.
En ja er zullen heus wel eens klachten zijn maar daar voor heb je zelf een mond om die open te doen en die klachten samen met je dealer op te lossen wat mij vanaf mijn 18e jaar tot heden 66+ altijd goed is gelukt.
Dit forum vind ik dan ook wel zeer nuttig maar ik pak er uit wat ik denk dat goed is en om ook zo weinig mogelijk bij de dealer te komen als ik de oplossing hier al kan vinden :D

Vriendelijke groet,
Henk Polie
 

CharlesTucker

Forumguru
Oh, ik heb er zeker alle vertrouwen in dat het goed komt. Ik krijg op het forum alleen de indruk dat het nog niet zover is, en dat verbaast me toch wel enigszins. Maar goed, we dwalen af, voor deze discussie zijn andere topics, excuses.
 

Pollewop

Forumguru
Zelf gekocht, daarom ook maar een 1.2 tsi


Precies... Kijk, ik heb jaren allerlei grote leasebakken gereden, en voor mij hoeft het niet meer zo snel... Het maakt toch heel weinig uit allemaal. Of ik nu in 10,4 of in 8,7 sekonden op 100 zit...What the Hell.. Zo snel trek ik toch niet op..., en 180 vind ik hard zat... Rij ik voor de kick toch niet vaker dan 1 - 2 x jaar.
Voor het geld dat ik extra zou moeten betalen voor een grotere motor besteed ik liever aan b.v. een extra vakantie...
 

Pollewop

Forumguru
En gezien een van de andere topics op dit forum misschien wel terecht. Ik ben trouwens zelf wel verbaasd door dat topic, alsmede door de topics betreffende leveringsproblemen, onduidelijke paketten, etc.

Op een autoforum krijg je altijd een concentratie van de problemen en probleempjes die er zijn. Daardoor ontstaat vaak een vertekend beeld van de werkelijkheid... Ik laat me daardoor niet echt beinvloeden.
Ik ga meer uit van de reputatie van een merk. Voor mij zit dat bij Skoda wel goed...
 

paulus474

Senior Member
Nou, ik heb de Octavia toch echt als particulier gekocht hoor..., en ik zie mijzelf niet als "onweldenkend".
Bizarre uitspraak eigenlijk... Getuigd niet van veel vertrouwen in de autoindustrie en hun kwaliteitscontrole systemen...
Is inderdaad een waardeloze opmerking; heb ik in een eerder draadje ook al commentaar op geleverd ;).
 

van_der_P

Senior Member
Lease-auto hier. en financieel niet veel verschil met privé rijden.
Dat moet je mij eens uitleggen dat begrijp ik niet.

Volgens mij is een lease-auto veel goedkoper dan een auto zelf kopen. Vaak krijg je zo'n auto in bruikleen van je werkgever. En hoef je alleen de bijtelling te betalen. Een privéauto is veel duurder.
Afschrijving, verzekering, MRB, onderhoud en reparatie, brandstof, winterbanden eventueel de rente van je lening. Zet het maar eens naast elkaar, en vergelijk het maar eens.
 

Badnews

Senior Member
Het is eerder uitgelegd, meestal kan je een hoger salaris krijgen zonder lease auto.
Daarnaast heb je geen reiskosten die je netto krijgt, en bijtelling.
Het budget is vaak redelijk mager, dus kan je nog eigen bijdrage krijgen, die dan wel weer van belasting zijn af te trekken.
In mijn geval was een mooie 2e hands passat (prive, bijna 2 jaar oud bij aanschaf) net zo duur als de auto die ik nu als lease auto neem. Een lease bak is niet een financieel utopia, maar het grote voordeel is dat je geen dure rekeningen kunt verwachten, het is all inclusive.

En dan hebben we nog niet over binding met je baas.. Vertrekken betekent meestal auto meenemen of afkopen (onbetaalbaar). Bevalt je auto niet, vette pech dan... ;)
 

herbiek

Senior Member
Ik mis een optie: Het is voor de O3 wellicht nog niet gebeurd, maar onze O2 hebben we eerst geleased en bij het verlaten van de werkgever na een jaar of 2 van de leasemaatschappij gekocht :-)
 

Altos

Banned
Ik ook, maar ik denk dat ie over een paar jaar ook wel aan particulieren wordt verkocht (geen enkele weldenkende particulier koopt een auto die nog maar net uit is, die wacht liever tot de kinderziektes en opstartproblemen zijn verholpen).

Ik vind de "kinderziektes" nog wel meevallen, iig nog geen zeer kostbare varianten tegengekomen tot nu toe. Kleine dingetjes zullen vast opgelost worden door de dealer. Bij de eerste tekenen van mankementen buiten garantie lijkt me deze discussie meer waarde hebben. De "weldenkend mens" uitspraak beschouw ik overbodig en dus ook maar als ongelezen.
 

Fean

Forumguru
Dat moet je mij eens uitleggen dat begrijp ik niet.

Volgens mij is een lease-auto veel goedkoper dan een auto zelf kopen. Vaak krijg je zo'n auto in bruikleen van je werkgever. En hoef je alleen de bijtelling te betalen. Een privéauto is veel duurder.
Afschrijving, verzekering, MRB, onderhoud en reparatie, brandstof, winterbanden eventueel de rente van je lening. Zet het maar eens naast elkaar, en vergelijk het maar eens.

Brandstof is vaak het voordeel.

A3 van 36K +- 400pm bijtelling(52%)
400*12 *4= 19400 die aan bijtelling. Als je ziet dat de auto nog 15K-17k vopbrengt, die krijg je niet.. Tevens bij een nieuwe auto heb je relatief weinig onderhoud, mits je een miskleun hebt.

Het is een beetje wikken en wegen.
Ik heb Octavia combi EBL besteld van 34k 20%. Dit is onder mijn lease budget. Ik krijg het restant van mijn niet gebruikte leasebedrag bruto uitbetaald. Kosten voor mij zijn nu 141 euro per maand, kijk dat zijn andere bedragen!
 

Badnews

Senior Member
Je vergeet dan wel dat je geen reiskostenvergoeding krijgt... 19 cent de km, voor mij is woon-werk dus 100km per dag, kom je op 350 euro netto inder uit, dus 350+bijtelling (en jouw loon had dus ook een ongeveer 700 hoger kunnen zijn bij geen lease auto....)
 
Bovenaan Onderaan