Zelf gekocht of geleased "Auto van de Zaak"

Zelf gekocht of geleased "Auto v.d. Zaak"

  • Zelf gekocht...

    Stemmen: 65 41,7%
  • Geleased "Auto van de Zaak"

    Stemmen: 91 58,3%

  • Totaal aantal stemmers
    156

Pollewop

Forumguru
Ben benieuwd hoeveel huidige en toekomstige Octavia III rijders zelf hun auto hebben aangeschaft. Ik denk een minderheid. Ik verwacht dat de Octavia III een echte "lease-lieveling" wordt...
 

Dennis Nijholt

Forumguru
ik heb hem gekocht, maar ik heb hem wel op de zaak staan..geld dat ook ?. dus ik weet niet wat ik in de poll moet invullen want het is geen leasebak..als ik hem morgen kwijt wil verkoop ik hem.
 

Noord26

Forumguru
Doet mij denken aan het verhaal van mijn eigen baas. Die rijdt een grote Lexus hybride. Na alle aftrekken die hij mocht doen als ondernemer moest er nog netto 12.000 afgetikt worden voor die auto...
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Doet mij denken aan het verhaal van mijn eigen baas. Die rijdt een grote Lexus hybride. Na alle aftrekken die hij mocht doen als ondernemer moest er nog netto 12.000 afgetikt worden voor die auto...

weet je hoe dat komt...omdat het een hybride is komt hij in aanmerking voor milieu investeringsaftrek...had ik ook met de Citigo kunnen doen is 14% auto als ik hem op de zaak zou zetten.kon ik een bak geld terug krijgen van de belastingdienst..maar goed de Citigo is van de vrouw en ik wou geen bijtelling hebben.
 

hpolie

Senior Member
Ben benieuwd hoeveel huidige en toekomstige Octavia III rijders zelf hun auto hebben aangeschaft. Ik denk een minderheid. Ik verwacht dat de Octavia III een echte "lease-lieveling" wordt...

Zelf gekocht privé
Maar is geen Octavia III :D


Vriendelijke groet,
Henk Polie
 

cDree

Lid
Bedrijf heeft hem gekocht, en ik lease hem van het bedrijf. Mede om er totaal geen omkijken naar te hebben.
 

lawewing

Forumguru
Geen Octavia III, maar een OII, en zelf gekocht. Overigens kan ik bij mijn werkgever wel een lease-auto rijden, maar dan moet ik mij voor vier jaar 'binden' aan de auto. Dat vind ik net iets te ver gaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
ik heb hem gekocht, maar ik heb hem wel op de zaak staan..geld dat ook ?. dus ik weet niet wat ik in de poll moet invullen want het is geen leasebak..als ik hem morgen kwijt wil verkoop ik hem.
Het gaat in basis om de vraag of de auto "door het bedrijf ter beschikking is gesteld" (ook als het je eigen bedrijf is).
Of de zaak hem nu heeft gekocht, geleased of gejat doet niet terzake...

Je gaf dus zelf het antwoord al: "ik heb 'm op de zaak staan".
 

BaSsDruM

Senior Member
Het gaat in basis om de vraag of de auto "door het bedrijf ter beschikking is gesteld" (ook als het je eigen bedrijf is).
Of de zaak hem nu heeft gekocht, geleased of gejat doet niet terzake...

Je gaf dus zelf het antwoord al: "ik heb 'm op de zaak staan".

Onzin, het is toch uiteindelijk zijn eigen geld?
 

andrehj

Forumguru
Ben benieuwd hoeveel huidige en toekomstige Octavia III rijders zelf hun auto hebben aangeschaft. Ik denk een minderheid. Ik verwacht dat de Octavia III een echte "lease-lieveling" wordt...
Ik ook, maar ik denk dat ie over een paar jaar ook wel aan particulieren wordt verkocht (geen enkele weldenkende particulier koopt een auto die nog maar net uit is, die wacht liever tot de kinderziektes en opstartproblemen zijn verholpen).
 
Mijn o2 heb ik bij leaseplan raamsdonk gekocht de citygo bij ames

:D
Vind het overigens wel leuk/grappig dat er hier zo veel lease rijders zijn , naar mijn weten mogen kunnen die niks aan de auto doen
 

Pollewop

Forumguru
(geen enkele weldenkende particulier koopt een auto die nog maar net uit is, die wacht liever tot de kinderziektes en opstartproblemen zijn verholpen).


Nou, ik heb de Octavia toch echt als particulier gekocht hoor..., en ik zie mijzelf niet als "onweldenkend".
Bizarre uitspraak eigenlijk... Getuigd niet van veel vertrouwen in de autoindustrie en hun kwaliteitscontrole systemen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Onzin, het is toch uiteindelijk zijn eigen geld?
Tuurlijk is het z'n eigen geld - omdat-ie toevallig blijkbaar ook z'n eigen werkgever is.
Maar voor de zuiverheid van het onderscheid tussen de twee categorieën "privé/particulier" of "van de zaak" maakt het wel uit.
 
Bovenaan Onderaan