Zelf een trekhaak monteren?

Skodadriver87

Actief lid
Ja die heb ik gedownload inderdaad. Dat is perfect. Alleen voor demontage van de bumper staat er niets in, vandaar dat ik zocht naar filmpjes. Kom er vast wel uit.
 

Tees

Donateur
Ah zo. De bumper bij m'n F1 was als ik me goed herinner een kwestie van een stuk of 10 Torx schroeven los halen (helemaal rondom, van wielkast tot wielkast) en dan kwam ie er zo af. Wel oppassen dat je de bekabeling van de PDC niet beschadigt. Weet niet hoe t bij de O3 zit, maar kan me niet voorstellen dat t heel veel ingewikkelder is.
 

Slider

Forumguru
Ben bezig met hetzelfde onderzoek, volg deze video legt het erg goed uit, maar zijn er meerdere van om te bekijken.
 

Skodadriver87

Actief lid
Top!

Heb een Brink afneembare trekhaak via MP, voor 100 euro

Een OEM kabel zgan bij de sloop in doos met boekje. Voor 125 euro

Als alles netjes werkt mag ik niet klagen denk ik.

Moet alleen een wegklapbaar beugeltje voor de stekkeraansluiting en nieuwe montage bouten halen.
 

Antera

Donateur
Tjerk voor coderingen bv even de website van ECS electronic (trekhaak kabelnet) en zoek een kabelnet zoals jij die hebt dan vind je in die handleiding wat je moet coderen. En is dan nog deels afhankelijk van je hulpsytemen of anders.

Zo ie zo 09,10,6D,13,19
 

Skodadriver87

Actief lid
Vandaag de trekhaak geïnstalleerd. Moet alleen nog aangemeld/ingeleerd worden.

Is er iemand in de buurt van Harderwijk die over dergelijke apparatuur beschikt en dit kan/wil doen? Voor niets gaat de zon op, dat begrijp ik!
b853d24177ee3d58d0f7c99e9c6e96fe.jpg
 

Slider

Forumguru
@Skodadriver87 Goed bezig, heb de mijne net binnen sinds gister. Nu nog een dapper moment kiezen om het ook te doen.
Heb je het alleen gedaan? Op een brug of op steunen?
Spannendste vind ik de trekhaak zelf te monteren, bumper en lichten er af en weer er op krijgen. Auto moet wel rijdbaar blijven. Elektra aan de binnenkant komt vanzelf wel.
 

Skodadriver87

Actief lid
Hoi Slider,

Ik heb het in mijn eentje gedaan. Een extra handje is wel handig.

Heb het thuis voor mijn garagebox gedaan. Heb twee as steunen gebruikt want de achterwielen moesten eraf.

Via YouTube heb ik een filmpje bij de hand gehouden:


Moet zeggen dat ik zonder al te veel ervaring en niet extreem handig prima het werk kon doen. Ben er wel de gehele dag mee bezig geweest met een paar onderbrekingen ivm de kids.
 

Antera

Donateur
Zit niet helemaal in de buurt maar kan hem aanmelden en tevens ook andere zaken programmeren.

Contact me indien gewenst via whatsapp
 
Bovenaan Onderaan