Zeer zeer binnenkort is de nieuwe 1.4TSI te tunen via OBD! Alsook de 1.2TSI!

Noord26

Forumguru
Ik doelde op de link die @Pendragon aan gaf @Rosinfield. Daarin wordt nadrukkelijk gemeld hoeveel pk's en Nm's erbij komen tov origineel. Beetje als verkoop-argument.

Hoe de auto anders aan voelt kun je idd niet zien vanaf een grafiekje. Sterker nog, het voegt eigenlijk 0,0 iets toe. Al is het maar voor de eigenaar om te pronken met de grafiek.

@ertromp: duidelijk dat de ACT technologie het blok al vroeg wat laat knijpen op topvermogen. Wel een mooi vlakke vermogens-afgifte. Wellicht zit ik er naast wat betreft manipulatie en is dit idd een kenmerk van de ACT om al vroeg de opgave te halen en vervolgens vlak te blijven.
 

ertromp

Forumguru
Ik doelde op de link die @Pendragon aan gaf @Rosinfield. Daarin wordt nadrukkelijk gemeld hoeveel pk's en Nm's erbij komen tov origineel. Beetje als verkoop-argument.

Hoe de auto anders aan voelt kun je idd niet zien vanaf een grafiekje. Sterker nog, het voegt eigenlijk 0,0 iets toe. Al is het maar voor de eigenaar om te pronken met de grafiek.
In de link die ik geplaatst heb zie je ook de originele waarden die deze tuner bij een 140pk act blok heeft gemeten. Zit dus op de fabriekswaarden.

http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
 

CDK

Forumguru
Ik ben zo'n voorbeeld waar het ook wel eens minder is als opgegeven, origineel had mijn blok 255pk op de rollenbank gemeten en de fabrieksopgave was 260pk ;)
 

Noord26

Forumguru
Tja, maar jij wilde een blok zonder turbo (waar ik wel over sprak in die post) en compenseert het nu met een compressor. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Import Yeti

Forumguru
Idd mee eens wat @Rosinfield zegt. Grafieken zeggen niet zo veel. Wel het gevoel wat je bij de tuning hebt en het rijgenot ervan. Heb zelf ook geen rollenbank gedaan. Met het eerste de beste rit met de tuning erop wist ik genoeg. Heb ik geen rollenbank uitdraai voor nodig.
 

Fean

Forumguru
Wederom een piek in die grafiek en daarna loopt het terug.. op zich een verbetering maarre.. Downsizing--> ik stem tegen..

Als ik die grafiek bekijk ben ik bang dat de motor na 3300rpm afslaat:D
 

CDK

Forumguru
@Fean, ik ben ook geen fan van downsizing maar je reactie..... :nono: met die grafiek is niets mis voor dat motortje!
 

Fean

Forumguru
...voor het motorke zelf is het inderdaad relatief gezien prima en impressive. Ik vroeg mij destijds af waarom VAG niet met een 1.6 kwam aanwaaien ipv de nu 1.4. Die Ford 1.6 182pk is net wat volwassener en niet zo lichtvoetig als een 1.4. Ook de coopert 1.6 is net even wat volwassener.

Het 1.4 blokje voelt aan alsof het de trekkracht niet vast kan houden.. ik vind de 1.4 ook niet lekker lopen na 4000rpm en dat resulteert dat ik er ook zelden in de buurt kom. Het lijkt alsof het blok pijn lijdt en hiervoor niet is gemaakt.. diesel trekjes..., onderin loopt hij prima maar ga je hoger in de toeren dan lust ie dat liever niet.

Met meer inhoud heb je dat absoluut niet... sterker nog dan loopt het op, krijgt ie zin en gilt ie het uit van genot:rockon::yeehaa:

Ik ben door de 1.4 veel rustiger door gaan rijden, veel minder gehaast en gestressed op mijn werk.
 

MaRco2

Forumguru
Me too, maar als het moet, gáát hij ook wel (vooral die bijna 300 Nm standaard is dan goed merkbaar), alleen zakt het metertje 2 x zo snel.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Race Eend

Forumguru
Ik verbaas me over het feit dat er 'maar' 180pk uit komt.

Met een box haal je eigenlijk exact hetzelfde, zelfs al 185pk en 330Nm gehaald op 98 benzine en K&N filter.
En dan weet ik zeker dat er nog veel meer in zit... want er zijn veel dingen die met boxen niet aangepast kunnen worden en die nog heel veel winst kunnen geven.

Misschien zit ik er naast, maar ik denk dat 200pk goed haalbaar moet zijn met deze motoren.
Afijn we zullen het zien als we zelf terug zijn van vakantie en eens goed met de software gaan stoeien.
 

MaRco2

Forumguru
Dat klinkt al beter in de richting.:) En dat uit zo'n priegelmotortje.;)

Mijn 24 kleps 3.0 V6 heeft best veel aanpassingen gehad (ook intern qua cilinderkoppen, motormanagement, en kleinigheden, zoals volledig katloos uitlaatsysteem (haalde aantoonbaar uit de 2.0 4 pitter al minimaal 15 paarden extra t.o.v. standaard fabrieksopgave) en komt er maar een stukje overheen (die 200 pk, wel riant koppel met bijna 100 Nm extra), zonder turbokit natuurlijk.

Dat maakt die hedendaagse techniek toch erg bizar...
 

BaSsDruM

Senior Member
Ik verbaas me over het feit dat er 'maar' 180pk uit komt.

Met een box haal je eigenlijk exact hetzelfde, zelfs al 185pk en 330Nm gehaald op 98 benzine en K&N filter.
En dan weet ik zeker dat er nog veel meer in zit... want er zijn veel dingen die met boxen niet aangepast kunnen worden en die nog heel veel winst kunnen geven.

Misschien zit ik er naast, maar ik denk dat 200pk goed haalbaar moet zijn met deze motoren.
Afijn we zullen het zien als we zelf terug zijn van vakantie en eens goed met de software gaan stoeien.

Ik ben héél benieuwd Mark :angel:
 

Import Yeti

Forumguru
Misschien zit ik er naast, maar ik denk dat 200pk goed haalbaar moet zijn met deze motoren.
Afijn we zullen het zien als we zelf terug zijn van vakantie en eens goed met de software gaan stoeien.
Ben ook benieuwd Mark naar de resultaten.
Ik zal jullie Facebook pagina nauwlettend in de gaten houden:lezen:
 
Bovenaan Onderaan