Zeer zeer binnenkort is de nieuwe 1.4TSI te tunen via OBD! Alsook de 1.2TSI!

Joske

Forumguru
Na een tip van @Corné de Kluijver heb ik de mensen van Vag Techniek gecontacteerd, alles zit momenteel nog in de proeffase maar binnen afzienbare tijd is ook de "nieuwe" 1.4TSI te tunen dmv OBD.

Doe er je voordeel mee en kom langs op onze meeting voor een voucher!

http://www.skodaforum.nl/forum/i/nazomer-meeting-Škodaforum-zaterdag-6-september-2014.22759/


Even van de site geplukt van Hartog:

1.4TSI & 1.4TFSI vereenvoudigd protocol zonder demontage ecu in veel gevallen. + 2013/2014 modellen
1.2 TSI & 1.2TFSI 2013 en 2014 modellen
1.6 TDI & 2.0 TDI vereenvoudigd protocol zonder demontage ecu in veel gevallen.
 

CDK

Forumguru
CMD Flash Tech is er inderdaad in geslaagd om de code te kraken, waardoor zeer veel nieuwe motoren nu via OBD te tunen zijn! :thumbsup:

ImageUploadedByTapatalk1408597261.098661.jpg
 

Stinger

Actief lid
TVS Engineering deed al aan chiptuning aan deze motoren. Zie deze link:

http://www.vr6specialist.nl/start.php

Nieuw: Chiptuning en DSG software voor Golf 7 ! - 18-06-2014

Als eerste en enige in NL leveren wij nu Chiptuning en custom-made DSG software voor alle Volkswagen Golf 7 motoren. Géén powerbox, maar echte high quality Chiptuning!
En dat met behoud van de fabrieksgarantie bij uw eigen VAG Dealer!
 

Falcon

Donateur
En dat met behoud van de fabrieksgarantie bij uw eigen VAG Dealer!

:ot: Dit wil ik nog weleens bij de rechtbank zien gestaafd worden, wanneer iemand zijn motor opblaast.

Dit is wel mooi nieuws trouwens! :thumbsup:
 

Gunner

Forumguru
:ot: Dit wil ik nog weleens bij de rechtbank zien gestaafd worden, wanneer iemand zijn motor opblaast.
Dé reden dat ik er nooit aan zal beginnen. Jammer dat Pon gestopt is met de samenwerking met ABT, dan was het nog het overwegen waard. Dan betaal ik er graag wat extra voor.
 

Bakkertje

Forumguru
De voorwaarden zijn best duidelijk als je het mij vraagt:
http://www.vr6specialist.nl/start.php?t=nl&p=vr670

Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade, voortvloeiend door het (chip) tunen van een voertuig, als aan (bezittingen van) cliënt of derden.

Het kan zijn dat ze met bepaalde dealers afspraken hebben, dat weet ik niet, maar ik geloof niet dat Pon hierin meegaat..
 

Bakkertje

Forumguru
@Gunner, volgens mij is het juist heel helder, ze aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid. Daarmee heb je dus zeker geen fabrieksgarantie en is het inderdaad een no-go als dat 1 van je voorwaarden is om het te doen..
 

Gunner

Forumguru
Ja zo kan je het zien, maar ze suggereren dat je je garantie bij je dealer houdt en daar heb ik dan juist mijn twijfels over.
 

CDK

Forumguru
Lekker blijven twijfelen dan @Gunner, óf contact opnemen met zo'n dealer die een contract zijn aangegaan met OCT ;) die kan jouw twijfels wegnemen. Er zijn VAG dealers die met OCT samenwerken én er zijn nog steeds VAG dealers die met ABT samenwerken. En ja je behoud dan je garantie máár alleen tot 200k km.
 

Falcon

Donateur
Daar wil ik wel een keer een lijst van zien :) .. Want dat maakt het voor lease-auto's ook mogelijk om 'legaal' hun tuning mee te nemen in de offerte richting de LM.
 

CDK

Forumguru
Als ik mij niet vergis gaat de lease via PON en die wijst dan afhankelijk van het rayon weer een dealer aan, PON is geen partij meer wat betreft tuning, dus voor leasewagens zal het lastig blijven denk ik....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk dat het een probleem is dat alleen tussen de oren zit, zonder enige rationele basis. Ik zou dan wel eens een lijstje willen zien van bij bv JD getunede auto's waarvan de eigenaar op die grond geen aanspraak kon maken op garantie. En meteen ook maar een lijstje van dergelijke auto's waarmee uberhaupt schade is ontstaan agv het tunen.
Het is m.i. een simpele inschatting van kansen. En uiteraard is de relatie die je hebt met je dealer en het al dan niet open kaart spelen met hem over de tuning, van erg groot belang. Een dealer is er echt niet bij gebaat een goede klant te verliezen. Al met al lijkt me op grond van het vorenstaande, dat het risico verwaarloosbaar is.
 

CDK

Forumguru
@Rosinfield +1
Voorwaarde is wel dat het een kwaliteits tuning betreft uitgevoerd door iemand die z'n vak verstaat.
Mensen die hier het hardst roepen over een absolute no go hebben zelf waarschijnlijk 0 ervaring met welke vorm van tuning dan ook!
 
Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
Even voor de duidelijkheid; ik heb inderdaad geen verstand van of ervaring met motortuning, laat staat autotechniek in zijn geheel. Olie bijvullen is zo'n beetje het meest technische wat ik aan een auto doe, verder rij ik er alleen in. Dat is overigens ook de grootste reden dat ik sinds kort in nieuwe auto's rij; garanties dat dingen gewoon goed blijven werken en als dat nodig wordt dat opgelost. Gelukkig heb ik daar de financiele middelen voor.

Dat gezegd hebbende wil ik niet het risico lopen, hoe klein deze ook is, om er problemen mee te krijgen die ik niet bij mijn dealer opgelost kan krijgen omdat er zaken zijn aangepast. Daarom gaan bij mij diverse alarmbellen af als bedrijven bij voorbaat aansprakelijkheid afwijzen. Dat is niet mijn idee van consumentenrecht. Een bedrijf is tot op zekere hoogte zeker wel aansprakelijk voor schades door hun toedoen. Alleen het welles/nietes spelletje zit ik echt niet op te wachten. dat heb ik ook genoeg meegemaakt bij (auto)bedrijven.


Derhalve vind ik het niet echt fijn dat mijn opmerkingen als 'gebrul' worden afgedaan.
Een ieder moet voor zichzelf afwegen of ze de risico's willen lopen, ik ben daar gewoon wat voorzichtiger in, de auto was me al duur genoeg ;)

No hard feelings verder.
 

CDK

Forumguru
Van mijn kant ook no hard feelings uiteraard, bedankt voor je toelichting, ik begrijp je gedachtengang overigens wel hoor, je bent daar niet de enige in ;)
Ik zal mijn tekst in voorgaande posting aanpassen omdat je het persoonlijk opvat, dat was niet de bedoeling, excuses voor het misverstand!

Greetz Corné
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat had misschien wat genuanceerder gekund, maar Corne bedoelt het goed hoor!
Eea laat natuurlijk wel onverlet dat je in algemene zin gelijk hebt, maar dat je per casus wel mede in beschouwing zou moeten nemen welk risico je loopt. En dat is in dit geval uiterst gering. Al is dat natuurlijk een subjectieve zaak zo'n inschatting. Ik zou er bv ook nooit aan denken de garantie te verlengen of me tegen hoge premies te verzekeren tegen uiterst geringe risico's waarvan ik de kosten in voorkomend geval kan opbrengen. Zo zie ik dit eigenlijk ook. En als ik dan toch pech heb, so be it
 
Bovenaan Onderaan