Xenonlamp vervangen

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Dank allemaal voor het meedenken!

De xenonlamp had ik inmiddels dus al laten fixen bij Ames wegens haast (zie boven).
Maar voor een ánder probleem (zie andere post over cilinderoverslag 1.4 CHPA) heb ik n.a.v. deze tip wèl contact gezocht met VAG Car Service in Bergschenhoek. In het eerste tel. gesprek kwamen ze in elk geval al deskundig en vriendelijk op mij over.
Als ik na mijn aankomende therapie voor de Golf (schoonblazen in Duitsland) nog storing krijg op cilinderoverslag, dan denk ik dat VAG Car Service voor mij de volgende halte gaat worden. Mocht dat zo zijn dan zal ik t.z.t. zeker mijn ervaringen delen in de betreffende post.

Nogmaals dank en groet,
Bas
 

Cordoba

Forumguru
Klopt dat is Vag Carservice, dus hetzelfde adres dat @SuperBeeb al noemde. De ervaring die ik met Vag Carservice heb, is dat je ze moet vergelijken met het Vagtechniek van 6-8 jaar terug. Ze doen geen tuning, maar weten waar ze het over hebben.
Als je iets anders wil dan anders, is dat geen enkel probleem, gewoon aangeven en afspreken met ze. Vorig jaar bij de beurt gevraagd om het interieurfilter niet te vervangen, maar een vers filter in de auto te leggen, zo dat ik het na de vochtige winterperiode zelf kon vervangen. Het was voor mij niet de reden om het te vragen, maar ik kreeg ook ongevraagd korting op de beurt, omdat ze het filter niet hoefden te wisselen.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Beste Mensen,

Ik heb een storing in mijn rechter Xenon lamp.

Foutmelding op dashboard met “controleer dimlicht”, en toen zag ik inderdaad dat de rechter Xenon lamp veel zwakker brandt, en een gele kleur geeft i.p.v. wit.
Ik vind dat wel snel, na 132.000 km.

OBD11 foutcodes:
B121800 - lampje voor rechter dimlicht
B121815 - lampje voor rechter dimlicht, onderbreking/kortsluiting met plus.

Led dagrijverlichting, en omschakelen naar grootlicht, werken (maar ook het groot licht geeft rechts de zwakkere en gele kleur).

Ik ben niet handig genoeg om de hele koplamp uit te gaan bouwen, dus ik vrees dat het een (duur) ritje naar de dealer wordt voor een nieuwe xenon lamp.
heeft iemand nog tips?
Je post dit in een topic over een S2. Daarvan kun je (zolang het de pre-facelift is tenminste) gewoon de Xenon-lampen vervangen zonder iets uit te bouwen. Lukt dat bij jouw Golf niet?
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi @andrehj
Je hebt gelijk, strikt genomen zit ik in het verkeerde topic:ot:
Op pagina 3 zie je verschillende getuigenissen dat het bij een Golf 7 helaas heel wat meer moeite kost (bumper moet eraf). Een handige sleutelaar kan dat zelf, maar dat ben ik helaas niet.

Vr groet,
Bas
Ps: inmiddels heb ik het laten fixen door de garage
 

Eltjo

Forumguru
lampen vervangen is tegenwoordig een werkplaats bezoek...
niet alleen tegenwoordig eigenlijk
een passat van 2001 moet de gehele bumper eraf anders gaat het gewoon niet..
Bij mijn Passat 3B uit 2000 had ik in 10 min. de hele koplampunit er uit.
Mijn 3BG was idd lastiger doordat die daar deels achter de bumper zit.
Halogeen lampen wisselen was net zo makkelijk als bij de huidige S2 de xenons. Daar heb ik afgelopen jaar 2 lampen in gezet van xenonodijk.nl; €45 totaal meen ik. Ze zijn ietsje minder wit dan de originele maar ik vind het best als ze 100-150 dkm mee gaan.

Bij de S2 had ik in 25 min. de hele koplamp eruit door deels de bumper los te maken. Ik had toen door eigen fout een defecte module (zie topic daar over).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan