Wrappen!

EdK

Forumguru
Vanaf dat de verf niet meer leverbaar is .............
Denk dat wrappen ter aller tijden arbeids intensiever is dan spuiten.
En de arbeidslonen zullen zeker niet goedkoper worden
 

Cordoba

Forumguru
Misshien dat je onderdelen wrappen nog wel kunt automatiseren, en als je bij het ontwerp van je auto al rekening houd met wrappen kun je een heel eind komen. Blijft de vraag of de doorsnee consument wrappen accepteert: dat heeft nogal impact op bijvoorbeeld de levensduur van kleurlaag, en hoe krijg je schade weer netjes op kleur na bijvoorbeeld een aanrijding bij een auto van 5 jaar oud.

Daarnaast heb je in een aantal landen nog een andere probleem, bijvoorbeeld in NL staat de kleur van de auto op het kenteken vermeld, met een wrap kun je dat wel heel makkelijk veranderen en is ook de oorspronkelijke kleur niet meer te achterhalen (bij een gelakte auto vind je altijd nog wel ergens plekken waar de originele lak zit).
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ik heb van jouw geen privé bericht gehad?

@Falcon

Ze zijn nu vooral bezig met PPF in wrapfolie kleuren, dat is de grootste innovatie op het moment, PPF is een onzichtbare lak beschermer ( steenslag, zon, weersinvloeden ) , deze kan nu langzaamaan ook in kleuren verkregen worden. Wrapfolie zelf heeft wel een beetje zijn piek bereikt vrees ik, al zitten er enorme verschillen op wrapfolie van 3M vs Avery vs Oracle etc etc, zowel qua duurzaamheid, kleurdiepte, als gebruiksgemak ( ene is heel soepel, andere wat "harder" en dient daarom bv sneller verhit te worden). Van dat laatste heb ik geen idee, fabrikanten zullen echter nooit gaan wrappen ipv spuiten, spuiten blijft de beste manier en kost fabrikanten niet zo veel als een particulier want ze doen het in massaproductie en automatisch. Wrappen kan niet met een machine. Wat je soms wel ziet tegenwoordig zijn klanten die een nagelnieuwe auto kopen en deze in samenspraak met de dealer laten wrappen bij een erkende wrap partner van hun, zo hebben de dealers meer kleuren in de aanbieding en haken klanten minder snel af doordat bv hun favoriete kleur er niet bij zit, mijn kameraad brengt zo in samenwerking met een lokale Ford dealer heel vaak decals en race striping aan op nieuwe auto's die hun verkopen. Betaalt goed en is weinig echt werk.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
PPF is verschrikkelijk duur hé maar aan de andere kant .. als ik zie naar de voorbumper van mijn Cayman hoe gemakkelijk deze putjes vertoont door steeninslag, is het voor een liefhebber mss wel te “verantwoorden”.

Zelfs zou ik het nooit doen, investering te hoog voor de korte periode dat ik ermee rij.
 

Cordoba

Forumguru
Die wrap op die C1 vind ik echt leuk (maar zou het zelf niet kiezen), en meer interessante wraps hierboven. Wat ik me afvraag bij die BMW die een groen gewrapte bumper gekregen lijkt te hebben: is die kleur afhankelijk van de kijkhoek, of heeft ie altijd dat kleurverschil tussen de voorbumper en de rest (je zou bijna denken dat iemand die blauw-groen kleurenblind is dat heeft gematched)?
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Wrap op de C1 is het levensgrote eigen kunstwerk van Belgisch kunstenaar Frank Vogels van Vogels Artwork, , een kunstenaar die tijdens de corona periode bekendheid verworven heeft met zijn werken, hij gebruikt de C1 voor promotiedoeleinden en is een vaste klant bij de zaak. Volgende project is een kunstwerk van hem uitgewerkt op een oude Harley Davidson, heel leuk allemaal, de Benz is ook van hem :) BMW is een colorflow, die veranderd continu van kleur in de zon of bij verschillende lichtinvallen, heel moeilijk aan te brengen aangezien deze folie een vast flow patroon heeft, je kan dus niet zomaar even zeggen ik plak restanten van de motorkap op een spatbord, want dan klopt de flow niet meer ( zien we heel vaak bij onervaren wrappers ) , deze folie moet geplakt worden zoals ie van de rol afkomt.
 

EdK

Forumguru
heel moeilijk aan te brengen
Spuiten op die manier is ook erg moeilijk.
Alfa is er volgens mij als eerste jaren terug als eerst mee gekomen.
En KLM had ook enkele spuiters die dit konden en hebben bv de kisten van Virgin Airlines in dat proces gespoten.
In volle licht zijn ze wit maar met andere lichtval zijn ze lichtgrijs tot donker grijs aan toe....
Meen dat ze met een kist dubbel zo lang bezig waren met spuiten dan de reguliere manier van spuiten
 

Cordoba

Forumguru
Met lak kan dat inderdaad ook, de Passat die mijn vader had (1974) had ook zo'n bijzondere lak, afhankelijk van het licht en de omgeving was ie soms olijfgroen, soms bruin, soms goudkleurig. Mijn vader had die auto gekocht in de schade (auto was maar 1 jaar oud), en de spuiter had zijn handen vol om de kleur netjes te krijgen, ondanks dat hij destijds een heel goede naam had in de regio.
 

Tees

Donateur
Maar een iridiscente lak (zoals dat dacht ik heet?) is niet richtingsgeboden toch, itt de wrap? Zou ook moeilijk zijn om die lakdruppeltjes allemaal dezelfde kant op te laten wijzen ;)
 

JeSko

Forumguru
Vandaag na lang stil gelegen te hebben nog eens solo gewrapped, de Ibiza FR van mijn vrouw haar collega/vriendin ontdaan van het chrome. Logo's plus grill, tevens de achterklep ontdaan van de Ibiza belettering. Ik was wat roestig maar uiteindelijk wel de klus netjes geklaard gekregen.

20230212_155345_copy_1431x3024.jpg 20230212_155324_copy_1431x3024.jpg IMG-20230212-WA0007.jpg IMG-20230212-WA0008.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@SuperBeeb

Als je daarmee doelt op de naam Florian of Floriaan, de eigenaar heet ook zo, Florian dan, die nmr plaat is daar een afgeleide van :)

@kwillems

Dankje man! Apprecieer het :giggle: is voornamelijk het werk van mij maat, maar ik help waar kan.
 

JeSko

Forumguru
Iets geheel anders, reclame geplakt op de vitrine van een bedrijven unit. Dit is geen wrapfolie maar een soort dikke "plastic" die weer een geheel andere applicatie techniek vereist, weer wat geleerd en uiteindelijk hebben we het toch maar mooi gedaan. Maar dit soort materiaal is ongenadig voor fouten.

Screenshot_20231008_180402_Instagram.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
Ik ben opzoek naar iemand die mijn logo's wil herdoen :)

VW-MK8-Golf-FrontSmoothVWEmblemOverlayinMatte_1500x.jpg
s854018085892869560_p629_i4_w1500_535x.jpg

Dit maar dan zwart als onderlaag en de VW in de kleur van de auto (Lapiz Blue)
De logo's zijn nu ook al zo, maar ik ben niet echt tevreden met hoe het gedaan is. bubbels aan de zijkant vooraan & achteraan het het vw logo te groot.

Ook had ik graag dit gehad voor binnenin:
s854018085892869560_p941_i11_w1500_535x.jpg

Zo zijn die lelijke "veiligheid" stickers weg.
iets voor jou @JeSko?
 
Bovenaan Onderaan