Wordt dit de nieuwe Kodiaq?

JeSko

Forumguru
Leasen is het nieuw financieren @EdK , kan ze hier in de straat al niet meer op één hand tellen, degene die (verplicht?) Met de naam van de leasemaatschappij op hun kentekenplaat houder rijden. Kwalijke tendens.
 

Tees

Donateur
Ik kán het wel betalen @EdK , als ik t heel graag zou willen. Alleen wíl ik helemaal niet dat bedrag neerleggen voor een auto, en zeker niet voor een lelijke.
En mocht ik ooit een leaseauto nodig hebben/krijgen, dan moet t toch een EV zijn, dus dan neem ik lekker een Enyaq (tenzij de volgende Enyaq net zo lelijk wordt ;)).
 

EdK

Forumguru
Zakelijk of privé lease hoef ik niet te hebben hoor @JeSko !
Ik heb de massel dat ik me Fabia 4 gewoon kan betalen, en ben er ook trots op dat ik tot heden nog geen cent heb hoeven te lenen.
Maar goed een ieder mag en moet het vooral op zijn manier doen !! Alleen is het mijn manier niet !

En ja ik geniet weer om de berichten dat hij zo lelijk is etc etc !!
Zoals vaak gelezen met wagens hier als er foto's kwamen, en met één model ( voor velen hier 2 ) was de Fabia 2 een lelijk gedrocht na de Fabia 1
En ja waarschijnlijk trap ik hiermee bepaalde mensen tegen hun schenen... sorry daarvoor !
Maar hij was al lelijk op de foto en in echt ook !
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, zo lelijk is nou ook weer niet, het is wat mij betreft gewoon een neutraal ding, niet bijzonder fraai, niet bijzonder lelijk. Als ontwerper, niet iets om je voor te schamen, maar ook niet iets om trots op te zijn.

Veel belangrijker, hoe rijdt het, wat zuipt ie, wat moet ie kosten, en vooral, werkt de electronica een beetje, zijn de rijhulpjes niet te irritant, en kan ie gebouwd/geleverd worden ...
 

BelKodi

Senior Member
Interieurfoto van de Sportline is te zien op skoda.com via virtueel zicht 360graden.
Het is nogal erg zwart/grijs met zelfs hoofdsteun gesplitst in zwart/grijs…
Op eerste zicht ben ik er ook niet kapot van…

Al valt het exterieur van de nieuwe Sportline me wel beter mee dan de gewone versie, met de zwarte elementen en de D-stijl in dat zwart…

Het zal zaak worden om die in het echt te zien :)
 

leon-cupra

Forumguru
Allegaartje van verschillende stijlen. Oud, nieuw , modern, klassiek, uit de vag-stal, gepikt van een ander … geen evenwichtig design.


Leasen is het nieuw financieren @EdK , kan ze hier in de straat al niet meer op één hand tellen, degene die (verplicht?) Met de naam van de leasemaatschappij op hun kentekenplaat houder rijden. Kwalijke tendens.
Wat is daar kwalijk aan? Als werknemer heb je gewoon veel meer voordelen met een bedrijfswagen: het is goedkoper voor de werkgever , het is goedkoper voor de werknemer, privé meestal dergelijke wagen niet betaalbaar, …
Eerlijk gezegd, ben in onderhandeling met mijn baas of aan het zien naar een nieuwe baan. Incl leasewagen heeft nu toch ook wel de voorkeur. Zelfs zakelijk zelf betalen is duurder dan een leasewagen als werknemer.
 

jesse_s93

Donateur
Eerste reactie:
In de Sportline uitvoering vind ik het front geslaagd, in de overige uitvoeringen oke. Achterzijde, mwah. Dat moet ik in het echt zien. Ik ben niet kapot van die doorlopende plastic kap, zeker als er geen licht in zit. Wellicht dat het iets te maken heeft met het feit dat de C weer terug is in de achterlichten en ze vervolgens hebben besloten om hem door te trekken. Had van mij niet gehoeven.

Interieur: Ziet er geslaagd uit. Voldoende fysieke knoppen en slim systeem met de smart dials. OS 4.0 ziet er ook uit als een goede update ten opzichte van 3.0
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
die (verplicht?) Met de naam van de leasemaatschappij op hun kentekenplaat houder rijden.
Is niet zo nieuw als het lijkt, hoor. Al een jaar of 30 geleden werd mijn Audi/VW-dealer geacht om de (destijds bij rijden in het buitenland nog verplichte) NL-sticker met reclame van Autolease Holland vóór aflevering achterop de auto te plakken.
Mijn eerste daad thuis was om die er meteen af te trekken, net als het gebruikelijke dealer-stickertje.
Ik ben mijn hele leven al tegen elke sticker op "mijn" auto's geweest. Een eigen, neutrale NL-sticker had ik los in de auto liggen, die plakte ik in voorkomend geval zolang met een plakbandje tegen de binnenkant van de achterruit om 'm direct bij terugkomst in NL weer te verwijderen.
Een kentekenplaathouder is natuurlijk ook makkelijk te vervangen door een neutrale. Dat richt geen enkele schade aan, dus de leasemaatschappij heeft daar helemaal niets mee te maken.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb bij de aflevering van onze Ford Kuga gewoon aangegeven dat ik geen enkele reclame uiting van de garage o.i.d. op de auto wenste. En alle extra tierlantijntjes als badges voor een specifiek uitvoeringspakket moesten er ook af.
En dat hebben ze ook keurig uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Zo doe ik dat ook al heel lang, ook wat betreft type-aanduidingen, maar destijds was dat nog blijkbaar niet zo gewoon.

Een monteur bij mijn dealer presteerde het zelfs om bij de 1000km-beurt (die had je toen nog) van de 1992-er Audi80 de auto-brede Procon-Ten reclamesticker weer op de achterruit te plakken die ik er had afgehaald, want "die waren ze blijkbaar vergeten" (!)... Was blijkbaar onderdeel van het afleverbeurt-protocol.
Toen heb ik ze even in duidelijke bewoordingen bijgeschoold; daarna nooit meer last met ze gehad.
 

hendrik38

Forumguru
Ik ben er wel gecharmeerd van. Wel alleen in de sportline uitvoering. Oogt hij net even fraaier. Zal binnenkort een offerte aan gaan vragen. Ik koop particulier en de huidige is nu 4 jaar oud, mooi moment om eens verder te kijken.
 

BelKodi

Senior Member
Leuke video met dolenthousiaste presentator :giggle:
Front is met dat grijs in de Sportline versie pakken beter dan met dat brons in de gewone versie.
De ledjes tussen de grille (een optie gelukkig) is overkill en spuuglelijk.
Achterzijde is nog steeds mwah, al is het al goed dat de strip die de achterlichten verbindt niet de hele tijd oplicht en ofwel dus enkel oplicht bij een remmanoeuvre ofwel puur reflectorstrip is?
 

Voscour1983

Actief lid
Exterieur: had ik veel meer van verwacht. Sluit me aan bij meningen dat het een allegaartje is van stylen.
Noem dit ook geen evolutie
Van voren is het net een mislukte/opgeplofte Enyaq en van achteren lijkt het op een mix van chinees en renault.
Het stoere van de huidige kodiaq is helemaal weg. In de configurator vind ik het uitgaande model er nog stukken beter uitzien dan deze nieuwe.
Nou ja; misschien moeten de looks nog op mn netvlies slijten...

Het interieur vind ik daarentegen erg goed geslaagd; eindelijk een stuk moderner.

Misschien is de superb straks een betere optie qua looks, hopelijk gaat die dan wat minder soft worden qua rijden.
De huidige Kodiaq kreeg van wel meer journalisten het predikaat "best rijdende'' skoda.

Wat een onzin praat weer allemaal over de motoren; dat het met de 1.5 amper te doen is met een volgeladen auto.
Zelfs dan heb je de "punch' van een 2.0 maar zelden nodig. Met gezin in volle auto kun je nog prima meekomen op de europese wegen op weg naar het vakantieadres. Dan ook haal je nog de 160km/u, minder snel wellicht dan met een x5 40, maar met voldoende comfort.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Hij zegt niet dat het amper te doen is. Hij zegt; het gaat maar hij had liever de sterkere gehad en met vakantie moet hij er een beetje aan trekken. Ik vind het ook jammer dat de grotere motoren in NL niet worden geleverd maar in België en Duitsland zullen ze vast wel te bestellen zijn. Over een jaar is kijken wat ze daar kosten. Heb dus nog ruim de tijd om mijn vrouw te overtuigen dat we het bij een 2 liter moeten houden. (omdat een 1.5 liter amper te doen is) :)
 
Bovenaan Onderaan