Winterinspectie Skoda vs Audi

FredV

Banned
@EdK: meestal bevriest de vloeistof in het reservoir niet, maar wel in de slangetjes vanaf het reservoir richting de sproeikoppen en/of de sproeikoppen zelf.
Je zult ze moeten betalen die ik afgelopen winter bij de vestigingen heb moeten afleveren vanwege gebarsten ruitensproeierreservoirs.
komt dus echt meer voor dan je denkt!
 

FredV

Banned
En afhankelijk van hoe 'naïef' ze de klant inschatten zijn er snel weer een paar ruitenwisserbladen of veels te dure ruitensproeiervloeistof verkocht...

Oh nee, dat mag ik niet zeggen, autoverkopers zijn integere mensen. :koffie:
En bij Audi zijn het premium integere autoverkopers:winkie:
Dan maak je toch een inschattingsfout, de winter/zomerinspectie wordt niet uitgevoerd door de verkoper. Die komt helemaal niet in het verhaal voor.
Eea loopt via de receptie en dat is echt geen verkoper!
 

Constant

Erelid
Ik hoor regelmatig verhalen dat de dealers op nieuwe auto's niet zoveel winst maken, maar dat ze het van de aftermarket en onderhoud moeten hebben. Wie het weet mag het zeggen.
 

EdK

Forumguru
@EdK: meestal bevriest de vloeistof in het reservoir niet,

Wel captain in dit geval stond het ijs echt in het tankje !
Heb t met eigen ogen gezien, want ik wilde namelijk anti vries bijvullen omdat ik wist dat het nog zomervloeistof was, vandaar !
 

vincefra

Actief lid
Ik hoor regelmatig verhalen dat de dealers op nieuwe auto's niet zoveel winst maken, maar dat ze het van de aftermarket en onderhoud moeten hebben. Wie het weet mag het zeggen.

Als iedereen 18 à 20% korting krijgt, dan klopt dat volledig ...
Nu behalve de showmodellen hebben ze geen voorfinancerng aan wagens.
Mechaniekers hun lOon blijft lopen zelfs als ze niets doen ... Als het een goeie garage is en de planningen zitten vol dan verdienen ze goed aan after sales ... Anders matig tot verlieslatend ...
 

Captain Hook

Forumguru
...de verkoper. Die komt helemaal niet in het verhaal voor.
Dan maak je toch een inschattingsfout. :winkie:

Ik ken diverse garages waarbij de verkoper, de eigenaar, de receptionist EN diegene die de rekening print, een en dezelfde persoon is...
(zo ook mijn Skoda dealer)

Van die grote glazen, glimmende auto supermarkten met drie-delige GlaPaJo's in hun trendy kantoortjes ben ik niet zo gecharmeerd. :smirk:
 

FredV

Banned
Dan maak je toch een inschattingsfout. :winkie:

Ik ken diverse garages waarbij de verkoper, de eigenaar, de receptionist EN diegene die de rekening print, een en dezelfde persoon is...
(zo ook mijn Skoda dealer)

Van die grote glazen, glimmende auto supermarkten met drie-delige GlaPaJo's in hun trendy kantoortjes ben ik niet zo gecharmeerd. :smirk:
Ik ga wel uit van de officiële VW/Audi/Skoda/Seat dealer (want daar hebben we het toch over hier?) en dat zijn dacht ik, geen eenmansbedrijven.
Als je de sjaggeraars bedoelt, oke, maar daar gaat mijn auto niet in onderhoud.
 

Captain Hook

Forumguru
@FredV: mijn officiële Skoda dealer (slechts 3-4 man) is zo'n klein, maar fijn bedrijfje...

De reden dat ik zo'n hekel heb aan die arrogante Audi/VW chromen/glazen paleizen is hun attitude en die air van so-called premium. :biggthumpdown:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Net even onder de motorkap gekeken. Geen druppel olie verbruikt na ruim 3000 km.
Ruitensproeiervloeistof is blauw van kleur. Dan hoef ik er toch niets van anti-vries aan toe te voegen?
 

Captain Hook

Forumguru
Kleur v.d. vloeistof zegt natuurlijk niks over vorstbestendigheid! Da's een kwestie van kleurstof.

Als het enigszins naar alcohol/spiritus/ethanol achtig ruikt, dan zal er wel iets van een vriespunt verlagend middel inzitten.

Maar ik neem aan dat je af en toe je ruiten sproeit? Komende week is er nachtvorst in aantocht. Kwestie van 's-ochtends je raam sproeien en je weet snel genoeg of het bevriest. :smirk:
En bij de volgende keer bijvullen, gewoon een ruitensproeiervloeistof met vriespunt verlagend middel toevoegen.
 
E

Ex-lid 2926

Mijn auto mag onder een carport slapen. Met een enkel graadje nachtvorst gaat de zomer ruitensproeiervloeistof nog niet bevriezen. Na de strenge afgelopen winter zouden we toch statistisch gezien de eerstkomende 15 jaar geen echte winter meer moeten hebben.
Op dit moment rijd ik alleen nog maar vliegen dood en dan voldoet mij de zomervloeistof toch nog het beste. En na het weekend wordt het volgens de voorspellers alweer zachter en wisselvalliger.
Maar ja, waar praten we over. De winter.............pfffffffff, de herfst is nog maar een klein maandje aan de gang. Deze week nog lekker even in de tuin in het zonnetje koffie gedronken. In de korte fietsbroek een heerlijk tochtje op de MTB gemaakt.
En toch de eerste zwarte wielen met winterbanden alweer gesignaleerd. En pepernoten en chocoladeletters in de winkelschappen. Je zal maar last hebben van een winterdip.
Ik laat de Skoda winterinspectie maar aan mij (en mijn O2) voorbij gaan. Wat mij betreft wordt het dit jaar geen winter.
 
Bovenaan Onderaan