Winterinspectie Skoda vs Audi

E

Ex-lid 2926

In het nieuwe Skoda magazine een uitnodiging voor een GRATIS winterinspectie.
Momenteel is veelvuldig een Audi commercial te horen op de radio waarin de Audi rijden wordt opgeroepen om naar de Audi dealer te gaan voor "slechts" euro 19,95 kostende winterinspectie.
Op deze wijze wordt nog maar eens de positie van Skoda en de Skodaberijder binnen het VAG concern (en Pon natuurlijk) belicht.
"Premium" kost dus geld, ook voor de winterinspectie.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Volgens mij is dat per definitie geldklopperij (tenzij gratis) en complete onzin als je je auto regelmatig laat onderhouden. Heb zo'n inspectie in tientallen jaren nog nooit laten doen, evenmin als een vakantie-check o.i.d. Nooit enig nadeel van ondervonden.
 

Constant

Erelid
Ik heb recent een grote beurt gehad, dus daar zitten die checks hopelijk grotendeels in (ik moet alleen nog ruitensproeier antivries erin gooien).

Ik heb trouwens mijn koelvloeistof laten aanpassen tot min 40 (was eerst min 30), je weet maar nooit want ik ga naar hooggelegen wintersportlocaties in de Alpen.
 

hemi24

Forumguru
:ot: M&G bij een kapotte lamp kan handig zijn als tenminste één van de deelnemers kleine handen heeft en flexibele polsen..!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hoe zit dat eigenlijk, zit er niet gewoon standaard vorstbestendige ruitensproeiervloeistof in? Of moet je daar zelf anti-vries aan toevoegen?
 

FredV

Banned
Hoe zit dat eigenlijk, zit er niet gewoon standaard vorstbestendige ruitensproeiervloeistof in? Of moet je daar zelf anti-vries aan toevoegen?
Je hebt zomer- en winterruitensproeiervloeistof.
De zomer is vaak alleen beschermd tot zo'n -5 gr en de winter afhankelijk van wat je koopt en verdunt tot -15 tot -20 of zoiets.
 

corsaar

Senior Member
Weer zoiets ik heb dat nog nooit aangepast tussen zomer en winter.
Het is hier nauwelijks winter, een echte winter bedoel ik.
 

EdK

Forumguru
maar je hebt er dus wel zomer en winter de wintervloeistof in ?
Mijne was met zomervloeistof er nog in verleden jaar wel bevroren, en kan je vertellen dat het knap lastig is als je ramen wit utslaan van de pekel en je ze niet kan schoonwassen omdat die zooi bevroren is !
 

Constant

Erelid
En het kost aardig wat om een kapotgevroren ruitensproeiervloeistofreservoir (wat een woord!) te vervangen :1884: .

Het is hier nauwelijks winter, een echte winter bedoel ik.
Even afkloppen, wie weet gaat het deze winter net zolang vriezen totdat we de elfstedentocht kunnen rijden!
 

Captain Hook

Forumguru
@EdK: meestal bevriest de vloeistof in het reservoir niet, maar wel in de slangetjes vanaf het reservoir richting de sproeikoppen en/of de sproeikoppen zelf.

Vooral als je met flinke snelheden over de duitse Autobahn gaat speelt de windchill factor ook nog een rol. Dan ben je maar wat blij dat je verwarmde ruitensproeikoppen hebt. (helaas niet te krijgen op m'n nieuwe Roomster)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Idd Corsaar, heb er ook in tientallen jaren nog nooit zelf iets aan gedaan en nooit problemen mee gehad
 

Captain Hook

Forumguru
Die winter/zomerchecks zijn ook gewoon een marketing instrument om de klanten weer eens naar de showroom te lokken.

Wellicht ontdekken ze toch iets en willen ze dat graag voor je repareren. Er zijn natuurlijk hele volksstammen die niet eens weten wat het verschil is tussen een ruitensproeierreservoir, koelvloeistofexpansievat, het remoliereservoir of het brandstoffilter. :smirk:
En afhankelijk van hoe 'naïef' ze de klant inschatten zijn er snel weer een paar ruitenwisserbladen of veels te dure ruitensproeiervloeistof verkocht...

Oh nee, dat mag ik niet zeggen, autoverkopers zijn integere mensen. :koffie:
En bij Audi zijn het premium integere autoverkopers:winkie:
 

hemi24

Forumguru
...of veels te dure ruitensproeiervloeistof verkocht...

Toegeven, het zijn wel echte goochelaars: ze weten toch keer op keer het ruitensproeiervloeistofreservoir (10x woordwaarde) bij te vullen met een aantal liters, ookal heb je deze zelf de dag ervoor tot de nok toe afgevuld... :ahum:
 

Constant

Erelid
Heb JIJ een grote beurt gehad? Of je auto? :grin:
(of misschien wel alletwee)
Argh!!!! :1884: De auto natuurlijk :grin:.
Captain Hook zei:
Dan ben je maar wat blij dat je verwarmde ruitensproeikoppen hebt.
Hey, die wil ik ook hebben! Schijnt dat er ook nog een verwarmingselement bestaat voor het vloeistof reservoir van de Scout en ook nog iets om de radiator sneeuwvrij te houden (ja, tijdens een sneeuwstorm zat er een flink blok sneeuw over de onderste helft van mijn radiator!).
 
Bovenaan Onderaan