Superb 3 Wie heeft last van brommend/trillend dashboard?

Ome Peek

Actief lid
We zijn nu ongeveer een week verder. Ik heb ervoor gezorgd dat de ventilatie NIET door de verstelbare openingen in het dash kwam en ik heb volstrekt géén last meer gehad. Ik ga de komende dagen wél weer ventileren door deze openingen om te checken en als het resonerende gebrom weer terug komt, kunnen we zo goed als zeker met een vinger naar de oorzaak wijzen.
 

EHS

Actief lid
Die van mij gaat morgen naar de dealer. Probleem is dat het bij mij bij een koude motor goed is te horen. Zodra de motor warm is is het bijna weg. In inderdaad een brom en komt bij mij van links onder (ergens bij en/of onder het steur).
 

Ome Peek

Actief lid
@EHS: Ik had mijn laatste post af moeten sluiten met "in mijn geval dan" want ik begrijp dat jij een andere brom ervaart dan ik...
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

Tuulster

Forumguru
Die van mij gaat morgen naar de dealer. Probleem is dat het bij mij bij een koude motor goed is te horen. Zodra de motor warm is is het bijna weg. In inderdaad een brom en komt bij mij van links onder (ergens bij en/of onder het steur).

Ben heeeeeeel erg benieuwd naar de uitkomst, ik heb exact hetzelfde geluid!!!!
 

Tuulster

Forumguru
Yep! Het is een soort resonantie. Komt uit de portier aan bestuurderskant of het dashboard links van het stuur. Mijn vrouw hoort het niet als ik rij. Ik trouwens ook niet als ik naast haar zit op de bijrijdersstoel.....
Je moet rijden om het te horen en dan proberen al rijdende te ontdekken waar het precies vandaan komt......:tegek: niet te doen, maar rete irritant!:banghead:

Nogmaals ik ben erg benieuwd wat er uit komt bij jou!:jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

DavidV

Forumguru
hmmm, toen ik mijn wederhelft 15 jaar geleden leerde kennen, stak ik deze op de 3e date in de koffer van mijn Nissan Primera 5d, om proberen te achterhalen waar een piepje/krakje vandaan kwam. Destijds was het keurig, binnen 5 minuten opgelost, maar tot op de dag van vandaag mag ik het wel een paar keer per jaar terughoren. Vooral een interessant verhaal op festivals, familiefeestjes, babyborrels en dergelijke blijkbaar, zeker als er al een paar biertjes of wijntjes gepasseerd zijn :cheers:

Fingers crossed dat de nieuwe Superb trillingsvrij is. En anders toch maar een monteur uit de garage in de kofferbak steken, wil niet uitgemaakt worden voor recidivist :bloemen:
 

NOSHayabusa

Nieuw lid
Mijn Superb is deze week naar de dealer geweest voor de resonantie. Helaas konden ze de oorzaak niet achterhalen en hebben dit naar de importeur doorgespeeld. Wacht op het vervolg hierop.
 

tritus

Senior Member
Ik ben benieuwd naar de mogelijke oplossingen. Kan ik dat meteen doorgeven bij mijn dealer wanneer mijn s3 naar de garage gaat.
 

Tuulster

Forumguru
Die van mij gaat morgen naar de dealer. Probleem is dat het bij mij bij een koude motor goed is te horen. Zodra de motor warm is is het bijna weg. In inderdaad een brom en komt bij mij van links onder (ergens bij en/of onder het steur).

@EHS : Iets uit gekomen???????
 

EHS

Actief lid
@EHS : Iets uit gekomen???????
Vergeten aan te geven. Maar rammel/brom kwam bij 1700-2000 toeren. Deze is er wel voor grootste deel uit.
Zat is los (een ventilatieslang en dat bakje links onder).

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog wel een beetje een brom hoor regelmatig, maar de vinger er niet op kan leggen.
Dit is echter alleen als de auto koud is. Met muziek aan is dit niet te horen. Voorlopig geloof ik het wel.
 

NOSHayabusa

Nieuw lid
Gisteren mijn auto opgehaald na 2 dagen logeren bij Skoda Holsch in Lelystad. Ze hebben het probleem kunnen oplossen. Het geluid kwam van de twee pijpen van kachel die het interieur in komen vanaf het motorcompartiment. Deze bleken te resoneren tegen het schutbord. Tot nu toe geen geluid meer gehoord en is mijn Superb weer stil. Met dank aan de monteurs van Holsch!
 

tritus

Senior Member
Kijk hier kan ik wat mee. Ga ik doorgeven aan mijn dealer, hoeven ze ook niet zo lang te zoeken. Mijn superb heeft al lang genoeg bij de garage gestaan vorige week...
 

EHS

Actief lid
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Die van mij had een rammel die eruit was, maar zit nu een "brom" in vooral als auto koud is.

Over 2 weken gaat hij voor onderhoud dus hoop dat ze er dan weer even naar kunnen kijken.
 

Ome Peek

Actief lid
Het klinkt misschien heel raar, maar na de eerste paar weken na oplevering van de auto heb ik volstrekt géén last meer gehad van een brommend, resonerend geluid... Ik heb het wél aangegeven bij de garage, maar om nou mijn dashboard eruit te laten slopen voor een probleem dat zich voordééd, gaat me net even te ver.
 
Bovenaan Onderaan