Superb 3 Wie heeft last van brommend/trillend dashboard?

Dirkmk1

Senior Member
@Dirkmk1 dat tikkende geluid door het magneettventiel heb ik op het filmpje niet kunnen horen. Maar is dit bij accelereren of bij decelereren?

Ik hoor namelijk een tikkend geluid bij decelereren. Klinkt wat in de verte, het geluid lijkt nog het meest op versleten drijfstanglagers, die tikken ook vrij expliciet bij decelereren. Maar daarvoor lijkt het me nog wat vroeg :deuk:

@Superb III combi
Het is toch echt duidelijk te horen tussen de 4 en 8 seconden en tussen de 16 en 19 seconden, wellicht je volume vol zetten...? Zoals je kan zien is dit bij accelereren.

Het is mij misschien niet duidelijk wat je bedoeld, je hoort op dat filmpje van mij een geluid dat lijkt op versleten drijfstanglagers? Of hoor je dit bij je eigen auto?

In vergelijk met mijn oude S2 1.6 tdi klinkt deze nieuwe S3 1.6 tdi echt als een tractor, een enorm rauw, hoog tikkend geluid maakt dit dieselblok. Valt mij vies tegen. Ik heb ook echt totaal geen betrouwbaar gevoel bij deze auto.... (i.c.m. mijn overige klachten/problemen)
 
Laatst bewerkt:
Het tikkende geluid bij decelereren hoor ik bij mijn eigen auto. Niet hard, wel duidelijk en het is er altijd bij gas los in de versnelling.

Misschien het speakertje op mijn tel niet goed genoeg om het tikken op het filmpje te horen
 

carfreak24

Forumguru
Ik had er last van. De laatste 10.000km werd het rammeltje, hoorbaar (bij wijze van spreken) door het rooster middenop het dashboard luider en luider. Zeker met de caravan erachter zelfs irritant. Moet dus verholpen worden voor de grote vakantietrip.
Netjes verholpen door de dealer, en tegelijkertijd een lelijk putje in de bestuurderselite laten restylen en nieuwe wisserbladen erop.
 

Dirkmk1

Senior Member
@carfreak24 : ik ben ook wel benieuwd hoe je skodadealer deze klacht heeft verholpen..die van mij heeft geen flauw idee namelijk. Kan je het aub navragen en met ons delen? (dat is ook wel de "meerwaarde" van een forum)
 

Dirkmk1

Senior Member
Gisteren is de S3 terug naar de dealer gegaan zodat ze weer een dag konden zoeken naar de oorzaak de resonantie/trilling achter het dashboard.
Ze hebben er uiteindelijk 4 uur naar gezocht en zeer waarschijnlijk zit het in de aircoleidingen en/of een klepje van de airco. Hier hebben ze nieuwe onderdelen voor besteld en dit gaan ze vervangen. Ben benieuwd.
 

RusherSkoda

Actief lid
Beste Skoda liefhebbers. Vandaag heb ik me aangemeld op dit Forum. Reden van aanmelding: trilling, en niet alleen in het dashboard... Ik ben me nu dus een beetje op het forum aan het inlezen. Alles zoeken op Trilling :sterretjes:

Antwoord op topic:
S3 combi 1.6 TDI DSG7
Bouwjaar: dec 2015
Levering nieuw: juni 2016

Trilling in dashboard, specifiek bij de middelste luchtroosters, alsof plastic kleppjes tegen elkaar trillen.
Wanneer?
- Bij (iets steviger) optrekken
- Bij optrekken uit lage toeren; die lage toeren verzin ik niet, maar dat is de software van de DSG7; ik ben daarom bang dat de andere trilling waarop ik ga zoeken in dit forum (namelijk trilling middenconsole, trilling in het stuur, in de onderkant van de stoel, ...) door de software komt; een slechte afstelling tussen 1.6 TDI en DSG7. Er is iets echt niet pluis.
 
Dit is precies de trilling die ik ook heb @RusherSkoda . Alleen is het bij mij niet altijd.

Maar nu toch ook iets nieuws. Sinds afgelopen vrijdag glijdt er in bochten iets heen en weer achter het dashboard. Neurotisch als ik ben met trillingen gelijk gekeken naar alle plausibele oorzaken waar ik zelf wat aan kan doen (spullen in bergruimtes enzo) maar helaas het geluid blijft. Klinkt alsof er iets heen en weer schuift in een ventilatiekanaal oid.... behoorlijk hard ook (is echt niet te missen).

Op zoek naar het lichtpuntje.. die trilling van eerder is nu misschien wel opgelost :tegek:
 

Dewinteb

Actief lid
Even een kleine herhaling van mijn trilling en de oplossing, kwam ook uit het midden van het dash.:
(Ik begreep dat er interne skoda communicatie over is geweest, known issue):

#update#
Zoals eerder geschreven had ik last van het volgende:

een monotoon geluid, vooral bij stilstand(filerijden/stoplicht) een brom/zoemend geluid. T lijkt net of het van de koelfan van de motor komt, echter als ik in de motorruimte luister hoor ik het niet, fan draait altijd. Mijn 'geluid' verdwijnt bij stilstand heel even en komt weer terug...steeds vervelender ga ik het vinden.

Vandaag is het opgelost door de super(b) dealer te Dordrecht.
Het bleek van een magneetklep/ventiel op de tubo te komen,deze resoneerde tegen het schutbord en gaf het erg vervelende geluid in de auto,is compleet vervangen.

Ben erg blij met de acties van de skoda dealer, tis weer lekker rustig binnen in de auto✌
(En sinds bezoek geen zoemen, kraken oid meer gehad)
 

RefleCs

Forumguru
Hmm post #71 ook maar eens even aangeven bij mijn dealer. Volgende week mag de auto op visite voor zijn eerste beurt kunnen ze dit mooi meenemen.
 
Bovenaan Onderaan